[Dienstmededeling] Anna42 ban voor 3 maanden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Piet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 10:04

bobomelo schreef:
Zou toch zoveel leuker zijn als je gewoon one big happy femilie zou kunnen zijn met hier en daar misschien een meningsverschil so what als je die beestjes maar met respect behandelt

Een discussieforum moet in mijn ogen juist GEEN "one big family" zijn.

Ik vind juist de mensen, die van het geplaveide paadje af durven te wijken, de meest interessante, maar da's persoonlijk.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 10:06

_Piet schreef:
Een discussieforum moet in mijn ogen juist GEEN "one big family" zijn.

Ik vind juist de mensen, die van het geplaveide paadje af durven te wijken, de meest interessante, maar da's persoonlijk.

Stel je voor dat we allemaal dezelfde mening hadden, nou gezellig hoor Boos!

Ben ook blij dat er mensen zijn die anders denken Haha!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 10:07

LuvdaTossa schreef:

Ben ook blij dat er mensen zijn die anders denken Haha!

Tuurlijk is het ook prima dat mensen anders denken.. Maar die meningen moeten gerespecteerd worden.. En dan heb ik het niet over uitspraken maar over iemands mening..

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 10:09

joshua schreef:
Lees net het gesloten topic van Sundancer waar een heel kinderachtig plaatje in staat van Sjuimpje. EASP is niet alleen Karel de Lange maar ook een ander hecht team wat er achter zit. Heel erg zielig en vooral onjuist van de moddies om dan dus niet in te grijpen.

Citaat:
Sjuimpje wrote:
Ik ben het eens met de ban,
je moet ergens een grens stellen en ik kan mij er in vinden dat ze de grens trekken bij een doodverwensing.
Nu is het stenigen, de volgende vind dat zijn discussiegenoot door een aantal Boktridders moet worden gevierendeeld waarbij de ledematen zover mogelijk over de verschillende fora verspreid moeten worden opdat de ziel nooit geen rust zal vinden

Bij dit laatste is echt over nagedacht. Ach gut
Laatst bijgewerkt door ceasario op 19-10-04 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 10:09

Ja het was zeker intressant om te lezen en een goede discussie ben ik ook niet vies van.

Maar net als in real life zijn er bepaalde 'sociale' regels waar je je aan moet houden. En dat heeft Anna42 niet gedaan.

Bijvoorbeeld mij is altijd geleerd dat een discussie wordt gevoerd op de punten waar het over gaat te verdedigen en toe te lichten, niet door de 'tegenstander'of ópponent' te beledigen en voor dom uit te maken. Dat is geen discussie meer. En dat heeft Anna42 wel gedaan.

Als dit meerdere keren is gebeurt is het echt geen schande dat er dan een ban komt ondanks dat Anna42 altijd voor intressante discussie zorgde en het daarom een 'gemis' is dat Anna 42 is geband.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 10:15

Skipper schreef:
Bijvoorbeeld mij is altijd geleerd dat een discussie wordt gevoerd op de punten waar het over gaat te verdedigen en toe te lichten, niet door de 'tegenstander'of ópponent' te beledigen en voor dom uit te maken. Dat is geen discussie meer. En dat heeft Anna42 wel gedaan.

Dat zijn er wel meer die dat doen... dan een poos hun ware aard verstoppen om vervolgens weer opnieuw te beginnen.
Dat Anna42 zich dan niet anders voordoet en "normaal" blijft door gaan kun je als discussiegenoot meerdere dingen doen...
een moddie tippen
bedenken dat het de aard van het beestje is en erover heen lezen..
of er tegen in gaan...

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 10:26

Wat ik ten eerste niet begrijp is dat dit aangekondigt wordt, als iemand een ban krijgt wat heeft een ander daar mee te maken?
Als ik het topic lees dan zie ik dat degene waar het tegen gezegt werd er geen probleem mee had, wie dan wel?
Zoals hier al meerdere malen naar voren is gekomen zie ik meer reactie's waar ik me persoonlijk behoorlijk aan kan storen.
Als een topic je niet aanstaat sla het dan over en reageer niet.
Volgens mij is het dan alleen bedoelt om een reactie uit te lokken.
In mijn ogen gaat dit de laatste tijd ver over de schreef en dan heb ik het niet over Anna42.
Het op de man spelen gebeurt steeds vaker en DAT vind ik niet kunnen.
DAT er dan een reactie komt.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 10:34

BartVB schreef:
Natuurlijk snappen wij ook wel dat Anna niet van plan was daadwerkelijk mensen te stenigen,.

Inderdaad. Het was zijn manier van symbolische uitdrukkingen .
Maar dat kun je van onderstaand Quote niet zeggen.

Citaat:
Quote:
Sjuimpje wrote:
Ik ben het eens met de ban,
je moet ergens een grens stellen en ik kan mij er in vinden dat ze de grens trekken bij een doodverwensing.
Nu is het stenigen, de volgende vind dat zijn discussiegenoot door een aantal Boktridders moet worden gevierendeeld waarbij de ledematen zover mogelijk over de verschillende fora verspreid moeten worden opdat de ziel nooit geen rust zal vinden
Laatst bijgewerkt door ceasario op 19-10-04 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 10:47

Waarom niet Ceasario.
Sjuimpje geeft een voorbeeld van een nieuwe uitspraak. Deze uitspraak is tegen niemand gericht in tegenstelling tot de uitspraak van Anna die ineens iemand een doodverwensing doet, omdat hij zijn zin niet krijgt.

Woef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 10:48

Pipo nogmaals ik ben dus ook een beetje mayrom maar goed wat sjuimpje allemaal zegt en nog een aantal andere dat mag wel en wat b.v. Anna zegt dat mag niet ook al is het in een andere contex geplaatst. wat nou vrije menings uiting .

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 10:49

eveline_B schreef:
Waarom niet Ceasario.
Sjuimpje geeft een voorbeeld van een nieuwe uitspraak. Deze uitspraak is tegen niemand gericht in tegenstelling tot de uitspraak van Anna die ineens iemand een doodverwensing doet, omdat hij zijn zin niet krijgt.

Dat roept de Dominee ook
Dus die tekst zit er goed ingeprint. Ach gut

Woef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 10:50

Anna wenst niet iemand dood dat heeft hij nooit gedaan maar ja als je in de kleuterklas zit kun je nog niet lezen dat leer je pas in groep 3 en daar zitten de meeste nog niet dat is wel duidelijk.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 10:53

Pipo schreef:
Je bedoeld het TROS gevoel..............nou prima.........maar zonder mij

Dus geen Pipo op Bokt als we niet door kunnen gaan met elkaar stangen en we niet minimaal 1x per dag een ruzie hebben waarbij iemand toch wel minimaal voor gore bitch wordt uitgemaakt en waarbij eigenlijk op z'n minst ook wel wat kwetsende persoonlijke details bij een discussie worden gehaald?

Natuurlijk hoeft niet iedereen het met elkaar eens te zijn, dat zegt bobomelo ook helemaal niet. Meningsverschillen, prima! Graag zelfs. Maar _luister_ dan ook naar elkaars mening, probeer je voor de afwisseling een keer in de ander te verplaatsen en ga op een normale manier de discussie aan. 9 van de 10 keer worden mensen, zeker op FA, op hun woorden gepakt of er worden weer totaal irrelevante dingen bijgepakt (uit het zakelijke/persoonlijke verleden, irrelevante historische gebeurenissen of zelfs quotes uit de bijbel) waardoor zo'n discussie weer op helemaal niets uitloopt en eindigd in 1 grote ruzie. Bij het volgende topic waar dezelfde mensen weer inzitten is de wil om naar elkaar te luisteren nog lager en is de discussie nog eerder afgelopen.

Is dat dan wat we willen? Een Bokt met een paar duizend man met flink wat ruzies zodat we 's avonds met een bak koffie gezellig alle puinhopen van die dag door kunnen lezen?

Ik vind het best hoor, maar niet op Bokt. Als je dat wilt richt dan fijn een eigen forum op, stel geen moderators aan en laat alles maar z'n beloop. Kijken hoe lang dat stand houdt als we b.v. een 'EASP' tegen de rest discussie krijgen op zo'n site. Levert gegarandeerd een hoop spectakel op, voor een week of 2...

Kortom: als je vindt dat alles maar moet kunnen en dat in het kader van de 'vrije meningsuiting' alles maar gezegd moet worden dan ben je op Bokt gewoon aan het verkeerde adres. In dat geval doe je mij en een hele hoop andere mensen een erg groot plezier als je je in het vervolg dan uit zou willen leven op een ander forum. Als iemand een server regelt dan wil ik wel helpen met het installeren van phpBB Lachen

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 10:59

Woef schreef:
Anna wenst niet iemand dood dat heeft hij nooit gedaan maar ja als je in de kleuterklas zit kun je nog niet lezen dat leer je pas in groep 3 en daar zitten de meeste nog niet dat is wel duidelijk.

In welke groep zijn de leestekens aan de beurt? Lips are sealed

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 11:03

Bart.
Volgens mij ga je nu te ver, wat heeft het EASP hier mee te maken?
Er wordt hier te vaak op de man gespeelt dat ben ik met je eens en dat is een heel vies spel wat helaas al te vaak voorkomt.
Deze discussie heeft volgens mij ook geen enkele zin maar waarom hebben jullie dit hier neergezet?
DAT is wat IK mij afvraag.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 11:06

Ik denk dat Pipo bedoelt het ja en amen samen zijn... waarbij ik dan die reclame voor ogen zie van die pizza: " we love mamie.." en een topic bestaat uit geruzie wie er sorry mag zeggen wat dan weer uitmond in ruzie over beschuldigingen
"sorry.."
nee ik moet mijn excuses aanbieden.."
" nee het was mijn fout"
"nee de mijne.."
[3 pagina's verder]
"oke dan was het jouw fout.."
"kijk eens naar jezelf....net of jij nooit iets verkeerd doet..."
enz..enz....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 11:07

En dat allemaal tegen Pipo Verward.

Maar blijkbaar wel een tros-gevoel en geen vrije meningsuiting Verward.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 11:08

BartVB schreef:
Dus geen Pipo op Bokt als we niet door kunnen gaan met elkaar stangen en we niet minimaal 1x per dag een ruzie hebben waarbij iemand toch wel minimaal voor gore bitch wordt uitgemaakt en waarbij eigenlijk op z'n minst ook wel wat kwetsende persoonlijke details bij een discussie worden gehaald?

Bart als dit de samenvatting is zoals jij denkt dat ik in elkaar steek dan snap ik niet dat ik nog maar 1 officiele waarschuwing heb en niet eerder geband ben.

Tja Bart het tekent je inzicht, mensenkennis en communicatieve vaardigheden weer eens ...........

Woef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 11:17

Bart ik heb het gelezen maar jij vindt dus dat een vrije menings uiting op een ander forum moet en dat we daar dan maar gaan bakkeleien nou misschien is dat wel een goed idee. Het EASP heeft hier overigens niets mee te maken. Ik vind het wel jammer dat het zo gaat.Pipo geeft een aantal dingen goed weer maar ook dat wordt vaak weer anders gelezen.

Woef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 11:19

Oei Pipo pas op anders krijg jij ook een ban. ha ha ha ( dat hoop ik trouwens niet)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 11:26

BartVB schreef:
. Als iemand een server regelt dan wil ik wel helpen met het installeren van phpBB Lachen

Is blijkbaar al gedaan:

URL = FOKT.NL

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 11:27

Kom allemaal op www.fokt.nl .... *LOL*

(Niet voor mensen die het TROS gevoel opzoeken..)

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 11:59

BartVB schreef:

Bart je hebt het wel bij het verkeerde eind hoor en alleen omdat iemand zegt als het ware niet tegen iedereen zoete koek zal uitspreken neem je diegene als voorbeeld.
Er gebeuren hier op dit forum te pas en te onpas steken onder water ook in pb, zulke heb ik ook al ontvangen niet over mezelf maar wel over andere bokkers. Op zo'n manier proberen ze je dan toch nog in een groepje mee te trekken en zulke dingen mogen wel?
Ik ben zelf ook geen engeltje nooit beweerd maar het zou fijn zijn als er toch eens wat verder gekeken wordt.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 12:02

Het EASP tegen de rest is maar een voorbeeld. Mag van mij ook KWPN tegen de rest zijn, welsh tegen de rest, zeepaardjes tegen de rest, het is mij om het even.

Ik ben zeer benieuwd hoe het gaat lopen op Fokt.nl, overigens is het denk ik wel handig om daar dan even de standaard voorwaarden aan te passen:

Citaat:
De beheerders en modertors van dit forum zullen proberen ongewenst materiaal zo snel mogelijk te verwijderen van de site.
[...]
Je geeft verder aan dat je geen kwetsende, obsene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, sexueel-georienteerde berichten plaatst.

En, nee, Pipo, ik verwacht niet dat dat is waar je naar op zoek bent, iig niet in die mate.

Wat ik vooral wil zeggen is dat je mening uiten prima is maar dan moet dat wel op een beetje een normale, respectvolle manier gebeuren. En daar ontbreekt het helaas nogal eens aan. Dus idd, iets meer het Tros gevoel mag wel als je daar het respectvol met elkaar omgaan onder verstaat. Het tros gevoel als in samen naar Marianne Weber luisteren hoeft dan weer niet

Gewoon luisteren naar elkaar en tot 10 tellen voor je terug begint te katten of op de man gaat spelen. Dat is toch niet teveel gevraagd lijkt me?

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 12:07

Hoe meer ik dit topic lees hoe onzinniger ik de banfunctie vind.

BartVB schreef:
Citaat:
9 van de 10 keer worden mensen, zeker op FA, op hun woorden gepakt of er worden weer totaal irrelevante dingen bijgepakt (uit het zakelijke/persoonlijke verleden, irrelevante historische gebeurenissen of zelfs quotes uit de bijbel) waardoor zo'n discussie weer op helemaal niets uitloopt en eindigd in 1 grote ruzie.

Misschien ben ik nog niet lang genoeg lid van de Boktfamilie, maar het is mij echt niet opgevallen dat 9 van de 10 keer mensen op hun woorden worden gepakt oid.
Wat mij wel opvalt is dat Anna nu op haar woorden is gepakt en wel door het Boktbeheer . (oeps Bart pak ik je nu op jouw woorden Bloos! )

Ik kan me er absoluut niet aan storen als mensen er dingen bijhalen die niet ter zaken doen, zolang ze ook maar de relevante dingen vermelden.

Volgens mij is niemand verplicht om opmerkingen te lezen die ze niet aanstaan, dus bevalt het je niet, negeer het dan.
Maar het lijkt me geen goede zaak wanneer iedereen bij alles wat ze schrijven moet bedenken, als maar niemand (en zeker niet het boktbeheer) mijn woorden verkeerd opvat Ziek