jemig ik wordt ik pissig van!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 15:10

Van wie krijg je les dan???
Kan me voorstellen dat het niet leuk is als de lessen samengevoegd zijn, maar misschien is het wel een verzoek van de ruiter/instructeur om zoveel mogelijk mensen bij elkaar te hebben..

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 15:14

haha als je bij mij in de les had gereden had je nu een hele grote mond gekregen
Ik snap dat het banketstaaf is als je van niks hoort, maar qua niveau maakt het toch niks uit? Ik (even voor de goede orde, dressuurruiter zonder enige winstpunten met jachtpaard) rijd ook in de springles met een jongen die L springt bij de paarden en een meisje dat Z springt bij de pony's.
Bij ons gaat de les om oefenen, wenden, aanrijden, tempo controleren. Niet om de hoogte. Een kwartier voordat de les eindigt ga ik nadressuren en dan springen die jongen en dat meisje nog 3 hindernissen die hoger zijn. Iedereen happy.

Dus ik wete niet wat voor soort springles of mentaliteit jij hebt, maar een probleem hoeft het dus niet te zijn.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 15:23

Ik vind wel dat je een béétje arrogant doet hoor! Rijdt je gewoon op een ponyclub? Hoeveel betaal je per les dan? Als je echt top les wilt hebben, dan moet je een prive-instructeur zoeken. Als een ponyclub dit zo regelt, dan snap ik dat best van hun. De meeste PC's hebben het niet zo breed hoor! Wees blij dát er een goede instructeur komt.

Maar het is inderdaad niet netjes van ze om niets te laten horen. Maar het is óók niet netjes om hun zo zwart te maken.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 15:27

Ik vind het idd ook een beetje onzin, een menig B ruiter kan beter rijden dan vele M ruiters.

Alleen omdat zij nog geen wedstrijden heeft gereden is ze zoveel slechter dan jou en kan ze niet meekomen met de les?

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 15:34

Vraagje: waarom zou jij daarover ingelicht moeten worden? Lijkt me enorme onzin. In principe verandert er toch niets: jouw les gaat gewoon door, alleen komen er een paar anderen bij. Voor een keertje niet zo erg, lijkt me. En dat er mensen bij zitten die "niet van jouw niveau" zijn, lijkt me ook niet erg. Kom op joh, een beetje overtrokken reactie!!

Ik vind het heel logisch dat de lessen bij elkaar worden gezet. Zolang je niet met twintig paarden in één bak rijdt (bij wijze van spreke) is er geen probleem volgens mij, hoor.

Veel plezier vanavond!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 15:53

nou ik zou er ook best pissig om zijn. Vooral als je je paard op de hoogte aan het trainen bent (begreep ik) en als er dan een paar mensen bij komen die nog niet zo ver zijn (niet dat ze minder goed kunnen rijden, maar zij en hun paarden zijn waarschijnlijk nog niet zo ver) dan moet je je wel aanpassen. Maar je betaalt er wel voor.

later Party!!

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 15:57

het reddy007
ken jij ook een jongen (wat dikker jongen) die sander nel heet want volgens mij rijd hij ook daar ergens waar lesde jij ook al weer en welke dag?

matty
Berichten: 181
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 16:14

Bij mij zit ook iemand in de les die heeft echt achter uitkijk spiegels nodig en nog veel meer. Frusty
Hij loopt je zo ondersteboven en kijkt niet voor zich alleen maar z'n paard
Heel irri!!! Frusty Frusty

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 16:54

Reddy007 schreef:
tja, het komt een beetje raar over maar dat komt ik ff pissed was!
ik vind het ook niet erg dat ik bij zoiemand in de les rijd! maar in mijn eigen groepje waar ik normaal in rijd, weten we precies hoe we rijden en bij die andere zitten nog wel eens probleem pony's tussen die niet willen springen, vind ik best zonde! ik heb er wel geduld voor maar nu zijn we dus met nog meer!

en over hoogte...... mijn pony moet juist wel op hoogte worden getraind! klinkt raar mar het is waar! op B niveau gaat alles goed, zodra ik richting M ga, krijgt ie problemen met zijn bene, hij is vreselijk zuinig en ik moet hem daarop afstellen en aanrijden!
dus die hoogte moet ook mee!


Ach denk dan maar zo, kunnen de kneusjes (B-ruiters, ben jij ongetwijfeld ook ooit geweest) kijken hoe het later moet als ze groot zijn.

Ik rij met 26 jaar rijervaring ook tussen beginners die net op het paard gestapt zijn (andere lessen zijn weer net ff te ver). Ik vindt het niet erg, in de les werk ik aan de basis, thuis ga ik verder, in de les kan ik mooi laten zien waar ze naar toe moeten werken (stapje voor stapje, loop niet te ver vooruit).
Kan ook heel leerzaam voor jezelf zijn. Ik zie nu tenminste wat ik al bereikt heb ik korte tijd en voel ik me niet meer zo beginner op mijn groentje. Haha!

Dus kop op, vraag aan de instructeur offie hoge en lage hindrnissen neer kan zetten, zo kan ieder op zijn niveau springen. En dat er vreemden in je les meerijden, tsja daar leer je zelf ook van (opletten op een ander ipv met jezelf en je paard bezig te zijn).

Succes! En doe voorzichtig!
Viv

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 22:49

Van wie had je les Verward
Wij hadden miran eindelijk weer eens vanavond *LOL* Tong uitsteken Lang leve het eind van de jurycursus! Haha! Mar bij ons in de les is het niveau ook gemengd hoor...eerste les beginners pony's, tweede les gevorderde pony's(ongeveer M/Z) en begin paarden(die in de paardenles nog niet meekomen *LOL* ) en dan nog een paardenles met van alles erin...
Ik rijd met mijn B-paard ook in de tweede ponyles(en de afstanden passen ook meestal wel, gewoon een beetje water bij de wijn doen Haha! ) omdat mijn zusje daar ook in rijd(lekker makkelijk Party!! )
Wij hebben nooit problemen en als de M/Z pony's gaan springen gaat het gewoon iets omhoog Haha! Eerst wat technisch werk voor de jonge paarden en het aan de hulpen houden van de wat oudere dieren en dan gaat het vanzelf omhoog voor de gevorderden...ik zie het probleem niet zo eigenlijk Verward

Hoe was het btw?

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 12:49

Reddy007 schreef:
ja sander nel ja! klopt die ken ik wel!de lestijd was ook veranderd hoor! anders had ik er heus gene probleem van gemaakt
en ik was juist pissig omdat ik van die tijd nix te horen kreeg!
Schijnheilig


haha he heet jij dan vraag ik ff of hij jou kent
en hij rijd altijd op fury ik heb een keer een buitenrit met hem gemaakt
wil jij zijn email hebben die pb ik anders wel

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 15:48

flair schreef:
Ik vind het idd ook een beetje onzin, een menig B ruiter kan beter rijden dan vele M ruiters.

Alleen omdat zij nog geen wedstrijden heeft gereden is ze zoveel slechter dan jou en kan ze niet meekomen met de les?


Precies, 'k zat ook met ongeloof naar het verslagje te kijken...

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 16:33

Ach, ik snap het wel. Ik heb ook een seizoen lang springles gehad waarvan het altijd maar de vraag was of het doorging of niet (erg vervelend als je dan al kant en klaar staat met je paard) of dat er mensen met een paard in de les zaten die niet wilde/kon springen Misselijk . Op dat moment heeft de hele les er ' last' van.
Laatst weer eens gesprongen met mijn dressuurgroepje. Hele fijne les gehad, vooral op zit, aanrijden, tempo e.d. geoefend met aan het einde van de les nog een wat hoger sprongetje voor de paarden die echt konden springen. Zoals dat was georganiseerd heb ik een leuke les gehad en inderdaad als ' voorspringer' al kunnen voordoen hoe het sprongetje genomen moest worden.

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 16:44

Heej tab,

Ik kan me voorstellen dat je kwaat was. Maar ik was helemaal kwaat!!
Het bestuurslid die de springlessen regelt heeft mij helemaal niet gevraagd of ik bij Hans wilde komen springen maar gewoon voor mij bepaald dat ik dat niet wilde! Daar kan ik pas kwaat om worden. Wordt je dus gewoon ff niet ingedeeld. Maar volgens mij heeft datzelfde bestuurslid jou ff moeten bellen Boos! Boos! Boos!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 15:13

Dat soort dingen hebben wij eigenlijk nooit gelukkig...Haha! Alleen toen ik nog bij Betty in de springles reed ben ik twee keer voor niets gekomen...Boos! waren ze mij gewoon vergeten te bellen omdat ik er nog niet zolang tussen reed Boos! En toen was ik nog met mijn toch al niet zo paardengekke vader heen ook...Boos!
Maar met miran hebben we gelukkig die problemen niet *LOL*

Jolan, kwaad schrijf je trouwens met een d! *LOL* Tong uitsteken

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 15:51

VAN WIE HEB JE LES?

sorry voor de caps, maar het is nu al drie keer gevraagd en nog steeds geen antwoord. Je zegt dat het een bekende springruiter is, nou, dan wil ik wel graag weten wie!!