Wat vinden jullie hiervan??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Wat vinden jullie hiervan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-02 19:46

Een meisje bij ons op stal was vandaag errug fanatiek bezig met haar ponytje, ze had vanmorgen een uur les gehad, was vanmiddag weer aan t rijden (springen) en ze heeft hem daarna nog gelongeerd!!!
Dus ik zei zo tegen haar van ' zo lekker druk bezig vandaag?"
Toen vertelde ze dus dat ie deze week maar eens wat meer aan het werk moest omdat ie volgende week praktisch de hele week stil staat (gaan ze op vakantie)
Okay, nu denk ik dat dat dus niet goed is, het beestje loopt iedere dag ongeveer een half uurtje - 3 kwartier.
Dus nu zet ze hem deze week giga aan t werk en volgende week doet ie nix! Frusty
En nu komt er ook nog bij dat die pony ook nog een afwijking aan zn been heeft en dat betekend dat het dus ooit een x afgelopen is, wanneer is niet te zeggen maar het gaat die pony dus een x opbreken dat been.
Dan ga je toch helemaal niet zo met je pony om?

Ik heb t haar geprobeerd uit te leggen maar ze denkt zelf dat t niet erg is.

Wat vinden jullie??

Kirsti
Berichten: 63
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 20:29

Ik vind het hartstikke stom. Ik zou eerder zeggen dat als de pony volgende week niks doet, dat je nu het werk juist af moet bouwen.
Zoals zij het doet, staat ie volgende week ineens met maandagsziekte of zoiets.
En komt ie dan de hele volgende week zijn box niet uit? of staat ie in de wei?

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 21:10

ja idd afbouwen, en als hun er niet zijn de hele week niets doen?
vreemd hoor vind ik dit! kunnen ze niet iemand vragen om hem er even uit te halen het is zoiezo slecht voor een paard wat normaal werkt opeens een week stil moet staan, misschien alleen weide gang? maar ga dan niet die week ervoor zoveel met dat paard doen het lijkt me niet goed!
maar misschien zit ik fout, ik ben beneiwud naar de reactie's van de andere bokkers

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 22:17

Erg stom, ik ben het helemaal met Kirsti en Marfiek eens.....

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 22:52

Een typisch geval van onwetendheid en onkunde. Jammer, want zo help je paarden de vernieling in. Een flinke trainingsschema is niet erg, maar bouw het wel op en zorg dat je weet waar je mee bezig bent.

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 23:00

Tja, zo ken ik wel meer mensen die handelen naar onwetendheid.
Heel jammer dat ze dan ook meestal niet het advies van andere, meer "deskundigere" mensen opvolgen...

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-02 19:48

De pony komt dus wel overdag in de wei.
Ik vind het ook heel dom, ik heb het haar proberen uit te leggen dat ze moet afbouwen ipv meer laten doen maar ja, als zij denkt dat ze het beter weet...
Sneu voor de pony, want die zit er mee.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 23:17

tja, in der daad een typisch geval van onkundigheid, zij zal wel denken dat het goed is wat ze doet.
heeft ze geen les ofzo?dat haar instructeur/trice er wat van kan zeggen of anders de eigenaar van de stal/manege ofzo of iemand anders waar ze tegen op kijkt want ik begrijp dat ze het van jou niet aan neemt?

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 15:46

Tssssssssss en dan zeker erna weer extra hard aan het werk omdat ´ie een week ´uitgerust´ heeft. Hoe krijg je je paard bevangen.. Jammer dat sommige mensen zo kortzichtig zijn, wellicht kun je het uitleggen met het voorbeeld dat je ook niet in het voren kan slapen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 16:32

DAt meisje moet zelf maar eens heel intensief gaan trainen, een week overslaan en dan HOP, weer vol aan de slag. Dan gaat ze het wel voelen. De doos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 20:27

Desiree schreef:
DAt meisje moet zelf maar eens heel intensief gaan trainen, een week overslaan en dan HOP, weer vol aan de slag. Dan gaat ze het wel voelen. De doos.
]
Met intensief trainen bedoel je dus het wezenloos gejaagd worden met een zweep enzo? En dat dan gedurende een week of 2?
Mag ik?

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-02 23:10

Pluutje schreef:
heeft ze geen les ofzo?dat haar instructeur/trice er wat van kan zeggen of anders de eigenaar van de stal/manege ofzo of iemand anders waar ze tegen op kijkt want ik begrijp dat ze het van jou niet aan neemt?


Ik ben dus de 2e belangrijkste persoon op stal Schijnheilig De staleigenaar is niet zo veel op stal en bemoeit zich er allemaal niet zo erg mee.

Ze heeft dus les van de zelfde instructrice als mn moeder en mn ma had het er dus met haar over gehad en Atie (de instructrice) had het dus wel met dat meisje er over gehad en ook gezegd dat ze het juist deze week af had moeten bouwen.
Misschien verkeerd begrepen Verward

Maar goed, vandaag was het dus het laatste dagje hard werken en nu kan de pony aankomende week zich lekker stijf gaan maken........ Frusty

Eens zien wat ze zegt als ze volgende week weer terug komt.