gerucht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-01 21:18

Ik las ergens op een website dat het ontwormingsmiddel "Quest" (of Equest?) van markt is gehaald. Wie weet hier meer van?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 21:35

Heb het laatst nog gehaald bij de kliniek. Overigens ook nog niets van gehoord. Hoop ook niet dat het waar is, ben erg tevreden over Equest!

Sonja


Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 00:14

Hoi Pril,
misschien bij juliie in Amerika, ik heb begrepen dat daar veel aversie tegen (E)Quest is. Hele sites die alleen maar gaan over de bijwerkingen die het kan hebben. Misschien hebben ze die gegevens verzameld en verlangt de overheid meer onderzoek ernaar. Volgen smij is het hier nog steeds bij dierenartsen te krijgen, ik hoop van wel want ik ben erg tevreden over dit middel. Ik moet binnenkort weer geven en dus een spuit halen. Dan merk ik wel of het er nog is....
Groetjes van Jet.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 08:27

Heeft iemand dan misschien ook gehoord waarom? Ben wel benieuwd, heb namelijk nog 3 spuiten liggen..... En 1 ervan gaat zo in mijn drachtige knollie! Ach niet dat ik me er zorgen over maak, advies van mijn DA en die is erg zorgvuldig in deze dingen.
Zou het ook erg jammer vinden als het eruit gaat. Het is een gel, en ze slikken het zonder morren door. Daarbij komt nog dat ik equest geen stoffen zitten waar wormen resistent van kunnen worden. (heb ik mij laten vertellen)

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 12:44

Hoi Jantina,

Volgens mij gaat het met Equest alleen mis als je overdoseert, logisch als het een middel is dat nieuw is en waar wormen nog niet resistent tegen zijn. Ook kan het misgaan bij paarden/pony's die veel wormen bij zich dragen. Dan krijg je dat er zoveel wormen in een keer dood gaan dat dat tot een soort van vergiftiging leidt. Verder staat op de verpakking nu, dat je het niet aan veulens onder de vier maanden moet geven. waarschijnlijk werkt het daar dus ook te best voor... Ik mag het op m'n nieuwe stal blijven gebruiken, ik ben daar blij om, vind het beter werken dan andere wormmiddelen. Veel succes met de kleine straks, nog effe geduld!
Groetjes van Jet.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 09:53

Ik heb een poos geleden een stuk over Equest gelezen. (Was het nu in de Bit, of IDS of Verward )
Bij overdosering kan het inderdaag gevaarlijk zijn. Omdat overdosering bij veulens snel voorkomt raadt men het gebruik bij die groep af.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 15:45

Equest is geen nieuw middel ,al jaren over de plas USA en Australie.In Nederland doen ze net of het opnieuw uitgevonden is....
Op zich goed middel alleen in de winter gaat mijn voorkeur toch naar Eqvalan(volgens tests bewezen beter als Equest)

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 17:41

Waarom in de winter Gerrie?
Nieuwsgierig als altijd *LOL* Schijnheilig

allegria
Berichten: 104
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 18:36

beste mensen
geef het spul niet aan veulens jonger dan 4 maanden kan dodelijk zijn!!!! ik geloof ook dat het gebruik bij drachtige merries wordt afgeraden maar dat weet ik niet zeker

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-01 17:09

inderdaad kan erg dodelijk zijn bij jonge veulens. ze hebben mijn veulen ook per ongeluk een keer ontwormd met equest (toen was ie nog niet van mij) maar hij is er ook heel ziek van geweest (bijna dood) gelukkig wel heel snel weer opgeknapt. ikzelf geef mijn veulen eqvalan.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-01 17:12

Ja, voor veulens is het niet goed. Voor drachtige merries kan het geen kwaad, zo zegt mijn DA.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DeGelukkige4, Hieperdi, LibertyLucky, Natashaa, Shinedown en 31 bezoekers