paard sjagie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

paard sjagie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-02 13:53

ik heb een vraagje.
ik ben 2 weken minder bij pendro geweest omdat de nieuwe man van mijn moeder een bypass heeft gekregen.
Ik ben dus vaak bij mijn moeder in eindhoven geweest.
Toen ik vorige week weer bij pendro kwam ging hij eerst in de longeerkraal omhoog, net of hij wou aanvallen.
En ook tijdens het longeren zelf wou hij mij aanvallen en was hij super vervelend.
Ik heb hem op een gegeven ogenblik toen hij tegen mij omhoog ging een tik met de zweep gegeven.
Ik ben daarna nog wel even gaan rijden, maar ik ben niet zo'n held.
Ik hou er niet van als paarden me aanvallen.
Zou het nou kunnen zijn dat hij gewoon boos op me was omdat ik niet zo vaak geweest ben?
Nu kom ik elke dag weer en het gaat alweer stukken beter.
Ik heb gewoon een raar paard Lachen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 14:32

Haha, misschien is hij wel boos, maar paarden hebben het niet in zich om mensen als vuil te behandelen, daar is altijd een goede reden voor. Ik geloof er heilig in dat paarden ons als een deel van de kudde zien, jij moet de baas van die kudde zijn. Misschien heb je hem eens iets laten doen waardoor hij denkt dat hij boven je staat. Als hij nog een keer rechtop gaat staan, drijf hem aan (in de zin van opjagen zeg maar), longeer hem eens, en zorg dat je de baas over hem wordt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 14:34

Ik denk ook dat het paard overvloedige energie had om goed tegen jou te gebruiken. Als hij weer terug in regelmaat komt, trekt hij wel weer bij. Hij moest kennelijk opnieuw uitproberen wat hij aan jou had, en dan moet je inderdaad optreden als leider.

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-02 15:29

hij was wel regelmatig bereden hoor.
elke dag.
hij ging overeind toen we de kraal binnen gingen maar mijn vriend had toen de zweep.
Ik had wel de longeerlijn klaar dat ik hem kon gooien, maar toen bleef hij al staan.
Ik heb er wel voor gezorgt dat hij moest lopen.
Hij heeft alleen maar gelopen.
als hij terug wou moest hij juist nog een stukkiej
Ik kan verder dus ook geen reden bedenken waarom hij zo deed.