Update Barley

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-01 18:08

Hoi,

Nou het gaat allemaal z'n gangetje met Barley. Ze is al best wel gewend aan me. Als ik op stal kom en ik sta bij mijn kast waar ze me kan ziet, dan begroet ze me. Erg leuk want ik geef haar bijna nooit iets lekkers. Volgens mij is ze blij met aandacht.

Vorige week vrijdag heb ik haar voor het eerst vast gezet. Op de poetsplaat, tussen de ketingen. ik had een een kant een touw gemaakt die ik makkelijk kon lostrekken. Maar ze deed het heel erg braaf. Ze ging met haar hoofd naar beneden maar kwam tot de conclusie dat dat niet kon. Zo is ze gaan aftasten waar haar grenzen lagen. Ook een paar passen naar voren. zo kwam ze met haar neus op de borst. Aangezien dat ook niet makkelijk is maar weer helemaal naar achteren. Hihi was een maf beest. Ik heb haar een beetje gepoets en toen weer losgemaakt.

Ik heb ook al het zadel opgelegd. Eerst begonnen met een dekensingel. dat was wel grappig want ze keek er rechts naar. Wilde het meteen er af trekken.*zucht* ze doet namelijk alles af. dekens, halsters, peesbeschermers. Maar goed dit kletste wel een beetje terug. Maar ze gaf er niets om. Toen keek ze naar links en schrok! Daar zat dat rode ding ook. Precies hetzelfde.

De dag erna heb ik een longeer singel omgedaan. Die is zwaarder en heeft een leren singel. Maar daar gaf ze helemaal niets om. weer een paar dagen later dacht ik. laat ik er eens een zadel opleggen. dat ging heel erg goed. Ze keek ernaar maar verder niets. Dus dacht ik maandag. Ik leg het zadel erop en loop met haar naar de kleine bak. Dat ging ook super. o dat ik dacht"ik knip haar los, kijken of ze wil draven"

Toen schrok ze ergens van (iemand haalde adem ofzo) en voelde het zadel. Bokkend door de kleine bak. Heel erg indrukwekkend. Ik had het nog geen 2 seconden volgehouden op haar rug. Vanuit stilstand met vier benen ik wed anderhalve meter de lucht in. Compleet gebolde rug. net als dat rodeo rijden wat je ooit op de tv zag. En maar stuiteren. dit had ik nu ook weer niet verwacht. Alles aat zo goed dat je bijna vergeet dat ze nog 'wild' is. dat ze nog niets gewend is en dat ze heel anders op bepaalde situaties reafeerd. Je wordt weer even met je neus op d efeiten gedrukt. het zag er wel heel erg indrukwekkend uit. Pff dat belooft wat met inrijden....

heb intussen ook al gewandeld met haar. Een kelin stukje met een ander braaf paard. dat ging ook hee;l erg goed. Ze wil best voorop lopen. Een ker schrok ze van vogels die opvolgen en toen stond ze dus ook meteen op haar achterste benen. We zijn ook naar een openbare buitenbak gelopen. Daar hadden wat jongens op de hoefslag een bult gemaakt om te crossen met hun fiets(denk ik) ik liep er met Barley langs en ze liep meteen omhoog. Dat vond ze wel leuk. mistral (paard van schoonzusje0 was er ook bij. Die liep voorop en die liep er eerst langs. Maar ze wilde mistral er ook over hebben. Die struikelde eerst over de bult. daarna nog een keer en het been zakte weg in het zachte zand. weer lag ie op z'n knieen. Erg grappig gezicht hoor. Barley is het natuurlijk meer gewend.

Toen we langs een berkenboom kwamen pakte ze een hapje van de boom. Mistral bleef maar op de grond zoeken naar wat takken en begreep maar niet dat die ook van de boom af gepakt konden worden. Barley wel. Die vond het wel lekker.

De dag erop met de wandeling ging Iressa ook mee. Nu een stukje langs de weg. We liepen de parkeerplaats op (iressa is kreupel en moet op het harde stappen) natuurlijk kwam er een auto aan die sus netjes wachtte op ons. Nou ja toen reed hij dus vlak achter ons de parkeerplaats op. maar ja wij lopen en dat gaat niet zo hard. Barley liep achteraan en die auto achter haar was best een beetje spannend. Hij reed ook zowat op haar. Niet slim hoor. Je zag dat ze onrustig werd. ze is natuurlijk niet verkeersmak ofzo. Maar Iressa ging vlug naar achteren toe en toen was het weer rustig. Barely wil alles zien buiten. En wil heel hard lopen. Ik krijg er een lamme arm van. Ze is zo enthousiast en wil alles onderzoeken. maar dus ook hard lopen. Dat moet ze nog een beetje leren.

Vandaag heb ik haar lekker in de buitenbak gehad. Daar had ik een balk gelegd zodat ze daarover heen kon. Ik liep voorop en als ze er over heen ging toen kreeg ze wat. Ik geef haar bijna nooit (tweede keer dat ik haar wat gaf..)wat dus dit was erg leuk. toen ik op wat afstand van de balk stond liep ze naar de balk toe. keek me aan. en liep weer terug. Ik weer voor lopen en weer over de balk gestapt. En wat lekkers gegeven. ze begreep niet helemaal wat nou de bedoeling was maar liep steeds naar de balk, en keek dan achterom"doe ik het goed, krijg ik nu wat?" haha heel erg leuk. ze is behoorlijk leergierig en spelletjes met eten zijn altijd leuk. eerst goed oefenen met aanrakingen dan kan ik het boek van nathalie penquitt er eens bij pakken. maar ja eerst de basis leren. Meelopen etc.

Groetjes Heike

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-01 18:48

Klinkt hardstikke gaaf, Heike!!!
Leuk he, die jonge beesten! En nu weet ze dus ook wat het zadel is! hihihi, ik zie je al gaan, de eerste keer dat je erop zit!!

(pfff... ik krijg oook zin om met een jong paard aan de slag te gaan. *LOL* )

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-01 19:07

leuk joh!
wel grappig dat ze zo op je let he?
misschien was het druk van het zadel op dat moment net even een tikkie teveel?
je hebt maar geluk met zo'n nieuwsgierig beestje hoeveel zijn er niet doodsbang zo uit het wild??


BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-01 19:14

Ik zou bijna een paard willen hebben als ik dit zo allemaal lees en hoor... Hmm Knipoog

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-01 19:17

jaaaahhha dan kun je je eigenpaard mee nemen op de boktrit!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-01 19:19

ik weet een heel goed paard staan bart !!! echt chique paard maar je zal wel banken moeten overvallen hahaa

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-01 19:20

fijn dat ze zo snel leert.

En het is natuurlijk voor jou ook allemaal hartstikke spannend want iedere dag maak je weer iets leuks en iets nieuws mee.

Vind het leuk om dat allemaal te lezen!!!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-01 19:21

Eeeh, ik zei 'bijna', toch? Knipoog
Hehe.. Nee, doe mij nog maar ff geen paard Lachen

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-01 22:00

Ik moest erg lachen toen ik dat stukje las over die dekensingel. Dat Barley eerst rechts keek en wat probeerde te frummelen en dat ze toen ze links keek schrok omdat er daar ook een stuk singel zat... Leuk beschreven.
Fijn dat het zo goed gaat met je paardje, Heike! Over een tijd kun je rustig over haar rug heen hangen en dan vindt ze dat ook al niet eng meer. Dat inrijden gaat vast wel goed. Je bent mooi op tijd begonnen met haar aan van alles te laten wennen. Dat loopt wel los, denk ik!

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-01 22:57

whaaaa, erg herkenbaar!
lachen hoor, houd me maar op de hoogte:)

Pjorda had ik ook op een gegeven moment een zadel opgelegd ( gelukkig redelijk goed aangesingeld..) en los gelkaten. Ik heb geen bak, dus ze lipe los in de wei van ca. 1.5 hectare.. hmm.. Als ik er op had gezeten was t een goede zit les geweest ja haha.. wooooow! Nog nooit een fjord zo zien springen, en inderdaad; t hoofd naar beneden en de rug bol! Bij dat soort sprongen voel je je als ruiter toch niet zo erg veilig, is mijn ervaring..
Dat wordt leuk, met barley de veluwe onveilig maken Knipoog

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-01 23:44

Leuk zeg dat je al zo'n band met haar hebt. Als ik aan kom lopen doet Razinda haar hoofdje wel een meter omhoog en trekt ze echt zo'n verbaasde blije kop. Moet ik altijd erg om lachen. Ik geef haar ook bijna niets. Jur verwen ik vreselijk met allerlei lekkers, maar Razinda niet. Die is jong en moet niet nu al verpest worden! Alleen als ik kom en ga krijgt ze een klein stukje wortel, dat is ook omdat ik in de gaten moet houden of ze goed blijft kauwen. Razinda zet ik iedere dag tussen de kettingen op de wasplaats, dat is ze al helemaal gewend. Leuk he, die jonge beesten, zo lekker ondeugend!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dartel, GoogleAdsense, kimmetje26, La_Lune en 33 bezoekers