Verslaafd aan liksteen!!!:))

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Verslaafd aan liksteen!!!:))

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-02 10:54

Haha ik heb dus gisteren een liksteen voor candy gekocht!
ik hattum nog niet un de voerbak gelegd of ze likte eraan Clown Vork
echt de hle tijd likken!! heel lief!!! Lovers Lovers Lovers

nu heb ik dus een poaard dat verslaafd is aan der liksteen Clown Haha!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 10:58

volgens een onderzoek van de proefboerderij Lelystad is een liksteen nooit essentieel geweest voor een paard. Sommige paarden likten dat ding in een dag weg, en anderen keken er niet naar om. En wat nu gezonder is??? het maakt niets uit.
Ik ken genoeg paarden die een liksteen niets vinden, maar m' n verzorgpaardje likt ze ook zo op. Gewoon af en toe eentje kopen, als verwenning zie ik het dan maar.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 11:10

Imker gebruikt hem om zijn kont aan te krabben. Haha! Hij hangt precies op Bilschuurhoogte, dus heel zijn deken zit na een lekkere krabpartij onder de rooie strepen....

Gabbertje

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 11:41

Gabber kijkt er niet eens naar als ik hem een liksteen geef, ik heb al meerdere soorten geprobeerd maar hij wil het niet! nou ja, dan maar lekker verwennen met snoepjes, wortels, appels enz...

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 11:59

Pompidou is er ook helemaal gek op! Die blijft er echt maar aan likken! Vingers aflikken
En die tong gaat dan ook echt alle kanten op! *LOL*

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 12:18

Mijn paard lebbert overal aan. Aan muren mensen enz. Sinds ik een liksteen heb gekocht gaat dat veel beter ze beperkt het dus tot de liksteen en mij Haha!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 13:22

Barley vindt de liksteen ook erg lekker.

Monica je kunt hem beter niet in de voerbak leggen. Dan worden de biksjes ook zout en gaan ze te veel drinken. Is ook niet goed. Ze likken wel als ze de behoefte hebben en zo wordt het een beetje opgedrongen.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 13:50

Het leek mij erg lekker voor Nap, nu ie zoveel op stal staat, dus heb ik een kruidenliksteen voor hem gekocht !!

Nou hij trok er z'n neus voor op (letterlijk!) Clown Hij kijkt er dus niet meer naar om, terwijl ie voorheen overal aan stond te likken Verward ik snap het niet hoor Verward Iemand een suggestie hoe dat ding ooit nog eens op gaat komen Verward Haha!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 16:27

Eerst had ik een gekocht, en die was in 2 weekjes op... daar lebberde hij iedere dag veel aan (kreeg hem alleen bij het verzorgen als hij vast stond... heeft nogal de neiging er mee te gaan gooien.. Clown )
Toen 2 weken later had ik er een gekocht, die vond hij geloof ik niet zo lekker... maar na een maand in de kast te hebben gelegen is hij ook in 2 weken (nu legde ik hem in zijn voerbak (aan de andere kan van het voer)) op...

en het wordt tijd dat ik er weer eens eentje koop...

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 16:39

Onze shetlander heeft meestal ook een liksteen en die lebbert daar ook vrolijk de hele dag aan, maar als de pony van de buren weer eens komt logeren komt die bij de shetlander in stal te staan en dan gaat dus eerst die liksteen dr uit, want mevrouw de buurpony gaat dus gewoon vrolijk heel die steen opeten en in een halve dag is ie dus helemaal op. Ze gaat er gewoon op bijten en kauwen en al. Gek beest! Haha!

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 17:38

napoleon schreef:
Het leek mij erg lekker voor Nap, nu ie zoveel op stal staat, dus heb ik een kruidenliksteen voor hem gekocht !!

Nou hij trok er z'n neus voor op (letterlijk!) Clown Hij kijkt er dus niet meer naar om, terwijl ie voorheen overal aan stond te likken Verward ik snap het niet hoor Verward Iemand een suggestie hoe dat ding ooit nog eens op gaat komen Verward Haha!


Geef maar aan Nico Haha! Knipoog

Nico likt ook veel, vooral aan mn broek en aan mijn handen. Zover ik weet doet ie dat omdat mn handen zout zijn, dus misschien dat ik morgen nog wel even langs de ruitersportwinkel ga voor een liksteen!
Kijken offie dat ook lekker vind? En als ie em niet moet laat ik hem gewoon in die houder liggen, vroeg of laat neemt ie wel een likje Haha!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 18:19

wodan vind ze zouten liksteen maar niets hij kijkt er niet eens naar,maar z'n lollie.....hmmm Kwijl Kwijl dat is wel heel lekker met een appelsmaak. Haha!

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 20:57

De eerste paar likstenen, daar was Sydney echt helemaal gek mee. Vork
(ze heeft er nooit een helemaal op kunnen maken, want op de een of andere manier verdwijnen de likstenen op misterieuze wijze uit haar stal Verward

Maar de laatste liksteen heeft ze nauwelijks aangeraakt, terwijl dat dezelfde soort steen was als die ervoor. Maar ze likt wel iedere keer het voerschema van haar naambordje af dat op de staldeur hangt.

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 18:22

Wij hadden een paard op de manege dat z'n poep at omdat ie mineralen tekort had en toen hebben ze hem een liksteen gegeven en hij heeft ze poep niet meer gegeten! En die van mij is er ook helemaal verslaafd aan, hahah ze had gewoon een keer een hele hap eraf genomen maar dat was toch teveel van het goede want ze had hem weer heel snel uitgespuugd.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 18:58

Ik heb er eentje voor Avalon gekocht, omdat hij zo zielig de hele dagen op stal moet staan. Had het de eerste keer dat ik zo'n blok kocht in 1 dag op. Ruikt ook erg lekker. Ze verkopen het bij Hyporama, ruikt zoet (naar snoep)..

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 14:47

napoleon"]
Nou hij trok er z'n neus voor op (letterlijk!) Clown Hij kijkt er dus niet meer naar om, terwijl ie voorheen overal aan stond te likken Verward ik snap het niet hoor Verward
[/quote]

Tja, ik heb ook zo'n paard dat alleen een gewone ouderwetse witte koeienliksteen lust, alle andere kijkt ie niet naar om. En die gewone witte, soms likt ie er maanden niet aan en dan ineens krijgt ie de smaak weer te pakken.

[quote="napoleon schreef:
Iemand een suggestie hoe dat ding ooit nog eens op gaat komen Verward Haha!


Gewoon laten hangen, met een beetje geluk gaat ie er wel aan likken en anders valt 't ding na een (lange) tijd vanzelf wel een keer uit elkaar doordat 't zout langzaamaan water (uit de lucht) opneemt.