Gelukt: Veulen (4 mnd) vervoerd in trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zamira
Berichten: 6
Geregistreerd: 22-09-04
Woonplaats: Den Bosch

Gelukt: Veulen (4 mnd) vervoerd in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 11:20

Het is gelukt! We hebben mijn lieve Zara veilig en zonder schrammen naar haar nieuwe onderkomen gebracht.
Het ging echt heel goed; na een beetje morren liep ze zo de klep van de trailer op. We hebben besloten haar toch vast te zetten; twee kettingen opzij aan het halstertje en aan de voorzijde kort aan de voorstang (kan ze niet over de stang mocht ze gaan steigeren. Ze ging wel even hangen, toen zijn we snel gaan rijden. Als je eenmaal aan het rijden bent hebben ze het te druk om hun evenwicht te bewaren dus kunnen ze niet gaan stieren. Paar keer gestopt onderweg, en ze stond braaf met haar oortjes naar voren te kijken van: "Waar maak jij je druk om?!" Eenmaal op haar nieuwe adres liep ze rustig de klep af en hebben we haar gauw bij haar nieuwe vriendinnetjes gezet.
EIND GOED, AL GOED!!! Al heb ik er wel een slapeloze nacht aan overgehouden! Ik wens alle veulen-eigenaren heel veel succes met het vervoeren van de kleine en met de opvoeding!!!


marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:48

goed zo!
fijn dat alles zo goed is gegaan!

maroes

Berichten: 4493
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 16:30

Ja,ik zag er ook erg tegen op,maar vaak valt het achteraf best mee.

Ciara zegt, "IK ben een best paard,ik vind alles best"

Miss_Mo

Berichten: 1636
Geregistreerd: 20-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 16:32

Welkom Zamira,ik hoop dat je het hier leuk vindt.

Dewie 12-04-1984 - 27-12-2007

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 19:07

Ik ga Zennie over 2 weken naar de opfok brengen en heb er ook al buikpijn van Bloos
Hij kan wel al goed vaststaan en gelukkig is het maar hooguit 25 min. rijden,maar toch....

Fijn dat het bij jou zo goed ging.

Daar hoop ik ook op.

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 22:06

lekker dat het zo goed is gegaan!
Mijn veulen gaat ook zaterdag naar de opfok, maar ik neem de moeder mee met de trailer, want het is een behoorlijk eindje rijden met de trailer en dat kleine monster is nogal een stresskip zonder moeder.....

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 00:52

Zie je dat het zou lukken. Ben blij voor je. Want het is toch altijd spannend Lachen

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 12:20

Super dat het zo goed gegaan is, ik heb mijn veulen ook vastgezet in de trailer en dat ging ook super!!!
Kun je weer rustig slapen Knipoog

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 13:02

Fijn dat het zo goed gegaan is.
ik heb die van mij vorige week naar de kliniek moeten brengen (voor een operatie) en toen moest ze ook voor het eerst op de trailer. Ik had er de pony naast gezet en mams gewoon in de weide gelaten. Het ging ook heel goed. Wel had ik haar los laten staan. Ook het terug halen ging perfect. Ze liep er zo op achter haar wortelen aan Bloos
veel succes met je veulentje OK dan! OK dan!

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt

CouCou

Berichten: 3472
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:42

Super dat het zo goed is gegaan.
Ik denk erover om bij Eowyn in de trailer te gaan zitten. (moet alleen geen oom agent tegen komen, en ik heb het al vaker gedaan, toen ze voor het eerst met moeders alleen op de trailer stond, voor een paar stro-balen, je zit goed klem en veilig).
6 november is voor mij de dag en ik vind het helemaal niet leuk!!

Life is rough, than you die.....
:#

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 14:38

Ook bij mij is het goed gegaan!

Het viel niet mee om hem in de trailer te krijgen(ondanks z'n streepje sedalin Bloos ),maar toen hij eenmaal stond en ik ging rijden,ging het perfect.
Ik heb hem wel (kort)vastgezet,dat was hij gelukkig wel al gewend en mijn man is bij hem in de trailer gebleven om hem toch wat op z'n gemak te stellen.
Ik was wel erg blij dat ik er was en ze alletwee heelhuids uit de trailer kwamen

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 18:22

Vastzetten is dus heel gevaarlijk vooral omdat veulens minder vast op de benen staan, vallen, gewond raken en eventueel zelfs stikken door touw of halster. Goed dat het allemaal veilig is gegaan maar het is geen voorbeeld mochten anderen hier tips uit willen halen Knipoog

CouCou

Berichten: 3472
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:45

Moet je je veulen dan gewoon los laten staan in een trailer, Zannekin? Verward

Ik heb Eowyn met Iris wel vast gezet, maar zo gedaan dat het halstertouw om de stang geslagen zat en als ze zou trekken dat het los schiet. Hoe moet je anders een veulen vervoeren?

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 22:29

Gewoon los in de trailer, veel stro, halster uit, met alles dicht uiteraard. Zo vervoer je officieel een veulen Knipoog.
Wij moeten er binnenkort 1 van 8 maanden en 1 van 5 maanden 400km vervoeren. Die gaan gewoon los in de trailer, tussenschot eruit.

Als professioneel transport een veulen vervoert zetten ze ze ofwel los tussen schutsels als het er meerdere zijn, ofwel creëren ze een klein boxje op de vrachtwagen, waar het veulen ook gewoon los staat en kan gaan liggen.


CouCou

Berichten: 3472
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 10:55

OK!!

Klinkt eigenlijk ook wel goed, en dat ze kunnen liggen is natuurlijk ook erg fijn voor die hummels.
MMM ga het zeker in overweging nemen.
Ik zal jullie mijn ervaring ook laten weten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers