hoelang hebben jullie

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lady54
Berichten: 151
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Bladel

hoelang hebben jullie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 01:43

erover gedaan om een band te krijgen met je pony?
bij mij heeft dit wel een jaartje geduurd.

ik heb mijn vorige pony 2 jaar geleden moeten laten inslapen en was daar kapot van, waardoor ik wel liefde aan een nieuw paard wilde geven maar het gewoon NIET lukte.
we klikte in het begin dus echt niet, en heb er ook aangedacht om met hem te kappen , maar eindelijk na een jaar veel zweet en tranen zijn we dikke maatjes... OK dan!

_Margarita_

Berichten: 2332
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 10:41

Tja denk dat het bij dolly wel een half jaartje/ jaartje geduurt heeft.
niet dat we niet met elkaar konden opschieten
maar toen hadden we echt een band, we konden samen lezen en schrijven zeg maar.
Alles deden we samen, bij alles wist ik precies wat dolly ging doen, ik kon haar gewoon zo goed.
Ja wij waren echt een team zeg maar *LOL*
Dolly ging ook altijd hinnikken als ik aankwam. zo lief!!
dat mis ik nu best wel bij Margarita.
ook al begint zij het ook wel wat te doen.. Lachen

Tyler

Berichten: 105
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 13:37

bij mijn vorige paard heeft het ongeveer een half jaartje geduurd... helaas moest ze weg vanwege een vastgegroeide kogel en heb ik nu een nieuw paard
ik heb nu een 3-jarige en zelf ingereden maar dat zal zeker nog wel een hele poos duren voordat ik hier een band mee heb

RedFlame

Berichten: 2210
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 15:43

bijn mijn vorige pony ging het na een jaartje pas echt lekker na veel pech en oponthoud, ze was ook best eenkennig en koos mensen uit 9mij blijkbaar) maargoed, mijn nieuwe pony lukt het een beetje dei heeft minder slechte ervaringen van vorige eigenaren enzo wat die andere wel had en daardoor heel bang was, ik denk dat het ongeveer een jaar duurt voordat het goed zal gaan maar het gaat al redelijk na 3 maanden

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 00:18

Heel kort blijkt nu, ik denk een maand of 5 op zijn hoogst.

Ik heb haar nu 7 maanden en ben de afgelopen 2 weken in Rome geweest. Het resultaat:

Volgens mijn ouders kwam ze elke dag naar het hek gestormt in galop om te kijken of ik er was, was ze na 4 dagen al niet meer te genieten en begon ze te staken met van wei naar stal lopen en andersom.
En inderdaad, ik kwam vandaag naar haar toe en ze gaf een grote bok en stormde op me af (terwijl ze normaal naar me toe komt gesukkeld).

Ik krijg nu gewoon alles voor elkaar bij haar. Ik kan op haar kont zitten achterste voren, haar blinddoeken en gaan rijden dan, 1.10 springen (vroeger weigerde ze alles boven de 60 cm) en ze komt naar me toe in de wei (voor vreemden rent ze zelfs weg)...

Joyckuh
Berichten: 4860
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 18:56

na een maand had ik al een band met mijn fries...
ik was ook de enige die er toen iets mee deed. nu is die band wat minder omdat ik er eigenlijk niet meer zoveel mee doe. Mijn moeder heeft er nu een betere band mee

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 19:44

ik kreeg ook echt een 'band' met Abdullah.. na.. ongeveer.. 8 maanden.. In het begin.. toen ik hem uit de wei wilde halen.. liep tie altijd hard weg.. Clown maar nu.. staat ie altijd met zn oortjes naar voren op me te wachten als ik eraan kom Lovers zo lief is dat Lachen Bloos

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 19:58

Hmm ik heb nog niet echt een band met Bijou..
Heb dr ook pas 3 maanden Lachen

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 16:33

lady54 schreef:
erover gedaan om een band te krijgen met je pony?
bij mij heeft dit wel een jaartje geduurd.

ik heb mijn vorige pony 2 jaar geleden moeten laten inslapen en was daar kapot van, waardoor ik wel liefde aan een nieuw paard wilde geven maar het gewoon NIET lukte.
we klikte in het begin dus echt niet, en heb er ook aangedacht om met hem te kappen , maar eindelijk na een jaar veel zweet en tranen zijn we dikke maatjes... OK dan!


niet zo lang ik heb met mijn shetlander die ik van de slacht heb gered direct vanaf het begin toen die net geboren was al een klick tussen hem en mij... en de band werd met de dag sterker dus bij mij heeft het niet zo lang geduurt. OK dan!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 08:39

Met mijn nieuwe pony heb ik volgens mij nog niet helemaal een band. Het klikt wel heel goed en we vinden elkaar ook wel heel lief. Lovers Maar denk dat er meer tijd doorheen gaat willen we echt een band hebben. Hij hinnikt wel als ik op stal kom. Haha!

Met mijn 2 vorige pony's had ik redelijk snel een band. Met de 1e heel snel, deze was namelijk bijna 3 jaar haar stal niet uit geweest en was mij heel erg dankbaar dat ik haar weer de aandacht gaf. Dat was echt vreselijk mooi. Ik liet haar altijd los in de bak, dan ontplofte ze helemaal, ging ze rennen, bokken.. Maar zodra ik op mijn knieƫn ging zitten en haar naam riep, kwam ze hard op me af gerend en stond ze precies voor mij stil.
De 2e pony, Camilla, kocht ik zo groen als gras en redelijk verwaarloosd, dus daardoor had ik ook aardig snel een band met haar.

En met Robin heb ik een super band, die nooit meer kapot gaat, hij blijft voor altijd bij mij, tot de dood ons scheidt. Lovers Deze band heeft overigens aardig lang geduurt voordat deze er was. Ik heb hem nu 6 jaar en ik denk dat de band pas na 2 jaar kwam. Daarvoor zag ie me gewoon als 'dat meisje die mij aan het werk zet en lekkere dingen geeft' Knipoog

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 17:33

Met Natan heb ik wel echt een band..
En dat was al wel snel!!

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 19:54

Heb mijn paardje nu 2,5 jaar en heb nu pas het idee dat we een beetje een band hebben...
Komt omdat ze eerst als de dood voor mensen was, dus t duurde even vordat ze mensen (weer??) helemaal vertrouwde.

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:07

Bij Zazou heeft het zo'n half jaartje geduurt voordat we een band hadden.
Ze is niet van mij, maar ik denk toch dat ik een betere band hebt met Zaz dan haar baasje. Maar die komt ook niet zo vaak..
Het klikt echt super tussen Zaz en mij!

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 21:15

Ik denk niet dat je kan spreken van een bepaald moment waarop je een band krijgt met je paard. In mijn ogen begint het met iets kleins en wordt het steeds groter, om het maar simpel te zeggen. Lachen

Ik heb een best sterke band met mijn pony's. Maar ik heb ze inmiddels ook al 13 en 10 maanden.

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 03:52

Met laine heeft het echt wel een jaar of 2 geduurt en zelfs dan nog was er een soort van afstand..Maar vooral gisteren voelde ik echt dat we een band hadden zeg maar.(Ik was in een hoekje van de box gewoon gaan liggen en had ze me helemaal bedekt met stro behalve mn hoofd en ging met haar hoofd echt boven we hangen en om de zoveel minuten legde ze haar neus op mijn gezicht of gaf een lik..LoversZo lievv)Vooral bij haar omdat ze erg opzichzelf is en niet veel mensen accepteerd ze zal ook nooit van vreemde eten aan nemen ofzo..

Celvin

Berichten: 888
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 15:46

Een echte echte band met je paard heb je denk ik niet zomaar Verward
Daar gaat denk ik wel wat tijd over heen...

Wij hebben Celvin nu een kleine 3 jaar en toevallig zeiden we pas geleden tegen elkaar ( ik en agnetha ) van, '' Nou volgens mij gaat die pony nu pas begrijpen dat wij echt bij hem horen en dat we op stal komen voor hem !''

Natuurlijk gaat het van mens naar dier een stuk sneller, maar hoe zit het dan van dier naar mens ?