Ervaring met 'cure-mok'

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flootje

Berichten: 570
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Hoogvliet (rt)

Ervaring met 'cure-mok'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-02 21:07

Heeft iemand ervaring met het homeopathische middel 'cure-mok' van VSM?
Ik wil naast de normale behandeling tegen mok ook nog iets geven om van binnenuit de weerstand te verhogen. Tot nu toe gebruik ik druppels van Graphicur (ook homeopathisch), maar ik heb het idee dat het niet echt aanslaat.
Dus hoop ik dat jullie mij iets meer kunnen vertellen.

lissyjd

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 22:36

Heb je een fries paard ? Ik zelf wel en daar komt mok heel erg veel voor en ik heb eerst sebasil gekregen van de dierenarts dat is een zeer scherp middel en daar is het een stuk van opgeknapt en nu hou ik het gewoon droog en schoon en soms smeer ik er vaseline op en nou gaat het heel goed maar ietje hou je altijd door de dikke beharing, maar nooit scheren.
Maar ik zou adviseren er niet te veel er aan doen zolang het bij het minimale blijft want soms maak je door al die middeltje het alleen maar erger en ik had een tijd geleden ook cure mok besteld maar nooit gekregen dus .. maar ik heb hier nu goede ervaring mee. succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 14:04

Bij ons op stal is een paard behandeld met Chevadonyl (www.chevalcare.nl) en dat werkt heel goed!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 19:49

ja VSM werkt heel goed.
Op mijn vorige stal hadden er 3 ernstige mok, aan de VSM en het was heel snel over.

Absoluut proberen!!

Hartje
Berichten: 1939
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Ymuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 11:01

De mokpillen zijn echt super. Onze oude ruin heeft witte achterbenen en ook altijd al snel mok maar preventief in de natte maanden beginnen met de pillen en er is nauwelijks mok te zien.