Irritant!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
deedee19

Berichten: 7921
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Irritant!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-02 13:18

Al enige tijd had ik het vermoeden dat iemand zonder mijn toestemming Red Bull en Olinde poets. Al een aantal malen is er een meisje komen vragen of ze de fjordjes mag verzorgen. Ik heb daarop vriendlijk gezegd dat wij (Sophie en ik) dat prima alleen af kunnen en daar dus geen behoefte aan hebben. Nou had ik mijn borstels allemaal mooi schoon gemaakt kom ik de volgende dag terug zitten ze helemaal onder de haren. Eerst Sophie gevraagd maar die was helemaal niet geweest. Maandagavond was ik met mijn zwager op autojacht geweest (ja ik zoek nog een auto als jullie iets weten...) en daarna gingen we nog even langs Bull. Wij komen aanrijden en ja hoor..OP HETERDAAD BETRAPT! Ik riep haar maar ze liep gewoon heel brutaal met een halster de wei in. Nou toen werd ik dus pissig en ik vroeg waar ze het lef vandaan haalde gewoon het weiland in te stappen. Zegt ze: maar ik mocht poetsen! Nou echt niet dus! Ik heb het voor een keer door de vinger gezien, maar wel gezegd dat ik haar nu niet meer wil zien. Ben benieuwd of ze luistert. Geloof er niks van want ik heb haar al vaker weg gestuurd. Grrrrr! Hebben jullie hier nou ook last van???


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 13:21

Ik ken het. Buddy staat nog in de opfok, samen met 1 paardje inmiddels (2 zijn er weg), en een tijdje terug was er tot twee keer toe een hele foute vlecht in zijn manen gelegd, die we er met moeite weer uitkregen. Ik word hier ook zo boos om, wie heeft het gore lef met zijn poten aan mijn paard te zitten?!
Als het nog eens gebeurd, spreek ik de manege-eigenaar erop aan, want ze horen gewoon van mijn paard af te blijven. Het is logisch dat ze hem aanhalen of een aai over zijn neusje geven, dat doe ik ook vaak genoeg als ik op stal ben, maar er allemaal rare vlechten in gaan leggen, met takjes erdoorheen enzo, daar ben ik dus niet van gediend!

Buddy heeft al van die lastige maantjes...en als ze het dan NOG moeilijker gaan maken... Gaaaap
Laatst bijgewerkt door XoNo op 02-05-02 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 13:22

Pfoeh, ik zou nijdig worden als ik niet meer zelf beslissingen kon nemen over miijn eigen paard! Dat ze zelf maar een pony koopt@

De hond is de betere mens


Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 13:35

Ik heb daar geen last van...ik heb een vaste verzorgster voor m'n Welsh en die houdt zich heel mooi aan de regels...kom terbij dat als ze een vriendinnetje meeneemt dat altijd eerst meld en vraagt of het goed is.

Overlaatst waren er wel 2 nichtjes (of wat het ook was, familie in ieder geval)van m'n buurman die het nodig vonden om met m'n jaarling rond te wandelen in der weitje (waar dus het lekkere gras stond)terwijl ik bezig was..in het begin had ik zoiets van Verward maar anderzijds als ze het beu is laat ze dat heel duidelijk merken en dus zijn ze er niet zo lang mee bezig geweest Haha! komt er nog bij dat ze der oefening voor die dag weer had gehad (ze hebben er toen mee staan klooien enzo aaien, wandelen terug aaien) Vanta vindt dat altijd errug leuk maar niet als ze kan eten Haha! als het nou 2 vreemden waren dan had ik ze wel ff duidelijk weg gestuurd, maar we huren de wei van die buurman en ach mijn pony's laten zich echt niet besodemieteren door 2 kleine meisjes van 12 jaar..

verder moet ik wel zeggen dat niemand het moet wagen om zomaar m'n wei te betreden om met m'n pony's te gaan staan klooien.
Al een geluk staan de liefste vanachter op de wei en de "zure" merrie (omdat ze nou een veulen heeft) vanvoor het is dus onmogelijk voor voorbijgangers om foxy te lokken en om er allemaal lekkers in te proppen (ze komt nog niet in de buurt van die mensen enkel bij mij of m'n pa)

Als ze het wel zouden wagen krijgen ze de mama-merrie op hun dak die absoluut geen vreemden op der wei duld nou ze een veulen heeft gekregen.
Greg is daar wat losser in die heeft al geleerd dat je met lieve oogjes erg veel appels en brood kunt afschooien, vanta wil altijd spelen (en het liefst met vreemden kan ze kijken of ze baas is) dus als iemand die zou willen aanhalen zonder ik derbij kun je het al raden Haha!

nee ik heb geen last van irritante pe(o)nny meisjes, die durven niet verder dan de draad hier waar ik woon en de pony's komen niet tot de draad dus niemand vind ze lief Verdrietig Haha! (maar ik wel hoor)

deedee19

Berichten: 7921
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-02 13:42

Nou ik moet eerlijk toegeven dat ik haar niet meer heb gezien sinds vorige week maandag. Misschien is ze dan toch eindelijk onder de indruk van me???

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 13:42

Voor Imker heb ik nu een nieuwe wei erbij, het nadeel hiervan is dat die wei aan de weg ligt. Ben ik op zondagmiddag mijn stal aan het uitmesten, zie ik ineens een autootje bij de wei staan, en 4 jongelui in de wei, aan Imker aan het prutsen....
Ik werd pislink, dus ik op mijn fietsje (gaat wat sneller als lopen) er als een speer naartoe.
Even uitgelegd dat de afrastering van een wei bedoeld is:
Om een paard IN en mensen BUITEN de wei te houden, moet ik er dan bij gaan zetten dat hij kan trappen en bijten????
Dat verhaal van het trappen en bijten toch nog maar even uitgelegd, en toen snapten ze het verhaal. (het bleken overigens jongelui te zijn die schuin tegenover ons wonen, weet ik veel).

Je hoort tegenwoordig zo vaak dat er paarden mishandeld en verminkt worden, dat ik er heeeeel snel bij ben als er lui met hun losse handjes aan mijn schatje komen!

Toos paardloos

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 14:26

Dat er vreemden bij Nikita komen zal niet zo snel gebeuren, ze staat op een pensionstal met weidegang waarbij je ze zelf in de wei zet en er ook weer zelf uithaalt na blokken van twee uur.

Maar ik vind het bijvoorbeeld al niet prettig als mensen langslopen en d´r dan aaien. Nu is dat geen probleem als ze in de stal staat (ze komt niet echt vriendelijk over), maar met poetsen wel. Ik sommeer de kinderen dan ook meteen naar de kraan om de handen te wassen en geef ze daarbij de uitleg van het overbrengen van eventuele besmettelijke ziektes (schimmel enzo). Ik hoop ze op deze manier voorzichtig te leren dat je niet elk paard zomaar kan aaien en dat ze in vervolg dus van mijn paardje afblijven!

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 14:30

Ooit had ik mijn paard op een manege in de buurt van Amersfoort staan. Op een zaterdagmiddag wandelde ik binnen en trof mijn jaarlingmerrie binnen aan wat al niet de bedoeling was want ze zou daar de hele dag op de wei staan. Daarvoor had ik die manege uitgezocht.
Maar het ergste was dat er een meisje met haar bezig was die beweerde dat het haar verzorgpony was, het zadel lag al klaar.
Eerst werd ik heel boos op het arme kind maar die kon er eigenlijk niets aan doen. De manege-eigenaar had tegen haar gezegd dat ze maar een pony uit moest zoeken en het kind kon het verschil tussen een pony en een jaarling niet zien.
Toen werd ik natuurlijk heel erg boos op de manege-eigenaar en wilde zo snel mogelijk van die manege weg. Dat daadwerkelijke weggaan werd ook nog een ramp maar dat is weer een ander verhaal.

Verzorgsters die hier ongevraagd vriendinnetjes mee naar toe namen (ik wil geen verzorgers meer) maakte ik ook meteen duidelijk dat ik daar niet van gediend was. Voor je het weet ben je een soort uitwijkplaats voor de manege-kinderen geworden!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 14:35

Als het bij poetsen blijft... maar ja ongevraagd aan je paard zitten. Ik zou het eerst een paar keer netjes zeggen (bordje ophangen) lukt het dan nog niet tja dan worden er andere maatregelen genomen...

:evaw:

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 14:45

Ooowww... heel vervelend, ik herken het wel. Ik heb zelf geen paard, maar rijd een paard van anderen, zo'n vijf a zes keer per week. Ze staat in de winter op stal, maar 's zomers staat ze dag en nacht in de wei. De wei waarin ze staat, grenst aan de Rijn. In de zomer denkt kennelijk iedereen dat ze zomaar de wei inmogen, om daar vervolgens met handdoek en al te gaan liggen zonnen Frusty Frusty Frusty , en om met de paarden te tutten. Ik heb al zooo vaak uitgelegd dat het privé terrein betreft, en dat daar dus gewoon geen anderen horen te komen. Je gaat toch ook niet zomaar andermans tuin in waar ze toevallig een zwembad hebben? Is precies hetzelfde!

Helaas heeft het tot nu toe nog steeds niet gewerkt. Het is nog altijd een drukte van jewelste in de zomer, en dan mag ik daar lekker gaan rijden, fijn hoor....

Sommige mensen zijn echt mega aso hoor, niet te geloven....

(Overigens hangt er op het hek een mega bord met daarop de tekst "Eigen terrein. Verboden toegang voor onbevoegden". Nou vraag ik je toch....)

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 15:00

Dat vind ik nou echt stom ik snap dat je daar boos om kan worden !!!
echt vervelende kinderen zijn dat zeg Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

matty
Berichten: 181
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 15:18

Ik woon dus naast een nieuwbouw en daar heb je ook allemaal kinderen die "het paardje willen aaien" en ze wandelen vrolijk het weiland in. Frusty
Of ze gaan van alles voeren... of ze zitten de hele tijd te kijken en aardig te doen tot je ze vraagt of ze je willen helpen, Nou dus NOT! Boos!
Nu hebben we dus bordje opgehangen met " PAS OP SCHRIKDRAAD"!
En of ze wegblijven!

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 20:33

Nou ,

ik was pas in de bak een dorpje verderop ,

is van een oud vrouwtje en iedereen mag daar gewoon in ,
midden in een woonwijk.

Dus ik laat Marena lekker los rondlopen en een beetje uitetteren ,
wat spelen en opjagen .

Afijn daarna laat ik haar zelf rondschooieren zodat ze lekker gaat rollen enzo.

Staan er ineens 2 meisjes bij de bakrand aan de kant van de straat .
Da's nog normaal er kijken wel vaker mensen.

Ik ben Marena wat aan het opjagen/longeren zonder longe en ze wil dan nog wel 'ns al spelende rare sprongen maken ,
keihard aanrennen en ineens omkeren/remmen enzo.

Ze speert van de X naar de C waar de meisjes staan en bij de C gaat ze plat door de bocht naar de H , nog steeds in volle vaart .

Terwijl ze die toch al linke draai maakt gaat die oudste meid (11 ofzo)ineens keihard gillen en met haar armen in de lucht Marena laten schrikken zodat ze bijna haar benen breekt omdat ze naar de M gedreven wordt midden in die scherpe draai die ze aan het maken was Frusty ...

Ik hoorde allemaal benen tegen elkaar aan kletsen en het scheelde niks of ze was van schrik over de bakrand gesprongen bij de C ........

Stomme meiden !!
Ze moeten punt 1 al niet op mijn pony gaan jagen en punt 2 dan zeker niet op zo'n gevaarlijk moment ,
ze had wel vanalles kunnen scheuren Boos! het zag er echt heel akelig uit...

Later wilden ze nog elke keer met haar gaan wandelen en pakte de oudste haar steeds bij het halster ,
ik wilde ook weer niet rot doen en gaf uiteindelijk toe dat ze wel een rondje mocht stappen met het halster maar daarna : Genoeg !

Gaat ze na een kwart rondje ineens andraven en Goed zo , goed zo !
Terwijl ze m'n pony met haar getrek aan het verpesten is....

Ik zeg laat haar nu maar met rust dan kan ze haar eigen gang gaan.

Even later weer ernaartoe lopen en aaien ,
EN weer bij het halster pakken om te gaan draven !! Boos! Boos!

Helemaal gek geworden !

Later ging ik weg en was van de ergernis even m'n halstertouw kwijt ,
ik zoek het en zie waar het ligt ,
die oudste meid pakt het snel (op zich wel aardig bedoeld hoor allemaal daarom pik ik het ook zo lang Bloos ) en ik loop naar haar toe om het touw over te nemen ,
staat ze het al weer aan m'n pony te klikken en wil met haar naar het hek lopen , alsof het vanzelfsprekend is dat ZIJ dat doet Misselijk

Ik het halstertouw losgeklikt en teruggepakt en gezegd dat ik het zelf wel kon en dat ze gewoon los meeloopt toen zakte haar bek wel open Haha! .

Ze bood me ook nog eventjes aan dat zij mijn pony wel wilde rijden en mij wel les wilde geven omdat ze al gekke pony's op de manege reed ,
en ze had een parkietje waar ze een lakentje bij over de kooi legde als 'ie bang was , dat zou ze bij Marena ook wel kunnen doen.....

Nou ja nu vraag ik je !!
Waar haalt ze het lef vandaan , en dan nog die onzinnige opmerkingen !!

Daar kan ik helemaal slecht tegen....
Ik wil niet meteen van die meisjes die zelf geen paard hebben en paardjes schitternd vinden afbekken ,
maar blijkbaar moet dat wel anders krijg je zulke taferelen ....

Moet ik dan toch maar een bitch zijn als iemand m'n paardje wil aaien ?
Denk dat ik de grens voortaan gewoon maar bij aaien trek ,
niet ermee aan het halster stappen ofzo dat is blijkbaar al te veel....

Bah zeg wat een vervelend gedoe was dat ,
ik zat me rot te ergeren en wilde een grote bek geven , maar vond dat ook weer zo ....... Verward

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 20:42

Dat zou 1 x gebeuren maar daar na ook nooooit meer. Kan om zulke dingen echt neidig worden. Ze moeten gewoon met hun handen van mijn paarden afblijven. Straks koliek of weet ik veel wat. Of zo'n paard moet eens (perongeluk) wat verkeerds doen, zit jij met de gebakken peren.

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 21:04

Nee dat doe ik dus ook nooit meer .....
Maarja ik vind het zo l*llig voor diegenen die wel gewoon aardig zijn ,
dan ben je meteen zo'n bekakte secreterige muts waar ik zelf ook zo'n hekel aan heb .....

Als ze weer aankomen als ik er weer eens met Rena ben dan moeten ze buiten de bak blijven.
Maarja het is niet mijn terrein dus als ze er toch in komen dan zal ik die bak ook niet opeisen ,
zij hebben net zoveel recht om daar te zijn als ik...

Maar mooi dat ik gewoon Marena pak en wegga dan .
Jammer voor Rena dat ze zich niet lekker onbekommerd uit kan leven maar dan moet ze maar even wachten tot we hier een bakje hebben Frusty .

Balen hoor als dat gebeurd.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 21:08

O ik heb een keer zo gelachen }>
Ik heb een tijdje verzorgpaarden gehad bij een industrie terrein een kwpner met een veulen.
En daar kwam ook een meisje die het heel erg nodig vond om zomaar het weiland in te gaan en naar dat veulen toe te gaan.
Maar dat veulen was zeer belangstellend voor haar lange blonde vlecht...... En ja hoor daar had ze de vlecht en de mond en al steigerend en rennend zou ze er vandoor gaan, maar dat meisje begon keihard te gillen, waardoor het veulen gauw losliet.

Ik heb dat meisje nooit weer gezien Schijnheilig

Gr. Adriana

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 01:57

tja.
het is idd zeer irritant als ze dat zonder jullie medeweten of goedkeuring doen.
dan heb ik het alleen nog maar over het aaien.
verder gaan is al helemaal uit den boze bij mij.
maarja, veel verder gaan dan wat voeren (hellup, wat gaan ze dan voeren Verward ) lukt ook niet bij mij.

Chriss heeft geen halster om in de wei of stal, dus daar kunnen ze haar niet aan vastpakken en ze komt toch al niet zo heel makkelijk naar je toe en is niet het allerlieverdstje.
en om de wei staat draad waar ze niet door/onder of over heen kunnen zonder het draad aan te raken en idd daar staat stroom op.

maargoed, nu ze thuis staat, krijg ik dat bijna niet mee te maken.
en is er altijd wel toezicht, als dat niet zo laat ik haar liever op stal staan, want als er niemand is en er gebeurt wat (ze raakt bijv verstrikt in het draad, er landt een luchtballon in het volgende weiland en paard in paniek over de kop bijv) zit ik mooi met de gebakken peren en niemand in de buurt om te helpen.

op de andere stal zat ook genoeg draad, ook met stroom Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel en daar was het ook niet zo makkelijk.

maar ik heb het eigenlijk nooit meegemaakt en hoop het ook nooit mee te maken.

maargoed, daar en tegen heb ik ooit ook wel eens een paardje geaait wat niet van mij was of een plukje gras gegeven.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 07:01

Zo'n kind zou ik geloof ik spontaan allebei dr poojes breken. Dr is er maar 1 die aan mijn paard komt en dat ben ik en niemand anders (zonder mijn toestemming). Ook niet om te poetsen oid.
Zulke meiden nooit 1 vinger geven want dan blijven ze komen en krijg je ze niet meer weg.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 7 bezoekers

cron