springpaard...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

springpaard...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-02 11:22

beetje vage titel maargoed, gaat dus om Bonanza, ik zie Bonanza eigenlijks niet echt een heel parcours afleggen, tenminste nu nog niet, ik wil na het veulen weer het springen oppakken omdat ik dat toch zelf ook erg leuk vind en bon het nog allemaal moet leren...

Maargoed wat hebben we nu allemaal gedaan, ze kan heel netjes wel balkjes lopen, met een sprongetje van 30cm. heeft ze nog neit zoveel moeite, hebben we al een stuk of 7x gesprongen, maar bij de 40 cm. vlogen we bijna over de kop, ze sprong er heel stuntelig over heen en struikelde en viel op dr borst en kon nog net de koprol tegenhouden, ik bleef wel zitten, maar ben toch heel erg geschrokken...

Zou er ooit hoop zijn dat ze goed kan springen.....

Ik en btw ook van plan om gewoon weer met balkjes te beginnen en later springles te nemen bij de kleintjes in Haha!
Ze vond het eerst heel leuk maar na die val begon ze te twijfelen, ik heb toen die 40cm. nog een keertje gesprongen en toen gooide ze er een balk af, maar sinds toen begon ze ook slingerend op de hindernis af te rijden en heeft 1x geprobeerd te weigeren maar is toen vanuit stilstand toch nog gesprongen...

Wat zouden jullie doen, het springen weer oppakken, het maar laten ziten en er volgend jaarw eer aan denken of helemaal niet meer doen??/



Gr. Maaike

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 11:27

Misschien kun je proberen om haar vrij te laten springen...
Zet je een hindernisje uit in bak en dan laat je haar eroverheen springen zonder dat er iemand op haar rug zit.. Haha!

Kan ze het zelf eerst goed leren zonder gewicht..
En dan later proberen met iemand erop...

Veel succes...

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 11:35

En neem springles met haar. Zo te horen heeft ze nog geen springervaring... dit moet dan ook langzaam opgebouwd worden.

Zorg er goed voor dat je weet waar je mee bezig bent.
Als zij slingerend op de hindernis afgaat, heb je haar eigenlijk nog niet goed genoeg tussen je teugels en je benen opgesloten. Daardoor beginnen jullie allebei te twijfelen waardoor ze weigert.

Echt waar, een paar springlesjes en het gaat een stuk beter!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 11:37

Het ligt er ook aan hoe oud ze was. Mijn pony heeft voor z'n vijfde wel gesprongen, maar had al moeite met 30/40 cm.
Nu spring ik 1 keer in de maand en kan ruim een meter springen. Hij was voorheen gewoon niet sterk genoeg.
Als ik jou was zou ik inderdaad eerst haar vrij laten springen en het daarna rustig oppakken.
Ik had bij mijn pony ook niet veel hoop, maar hij springt nu heel erg goed. Hij is 1.45 m en springt nu al ruim een meter, terijl hij nog 6 moet worden. Ik oefen te weinig, maar als hij 8 is wil ik wel iets meer gaan springen en zal dan ook vaker een meter springen, maar wil hem nu nog sparen.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-02 11:51

Ik wil zowieso springlessen nemen, want de clubdressuurles is niks..
En vrijspringen is inderdaad wel een goed ideetje, kan ik wel eens proberen Lachen

En nee, ik had dr toen ook nog niet zo goed aan mijn been enzo, maar is nu al beter, nog niet super maar is al stukken vooruit gegaan, ze was 5 toen ik met dr sprong, nu is ze 6...


Gr. Maaike

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 12:18

Balkjes draven tot je er niet goed van wordt. Ik weet niet hoe oud ze is, maar ik zou er in het begin niet op gaan. Ze moet nog haar evenwicht proberen te vinden. Verder inderdaad springles, nooit zelf maar wat gaan rommelen.
Ieder paard kan leren om een beetje te springen, maar je hebt inderdaad paarden die het moeilijk blijven vinden. Daar kom je snel genoeg achter als je gaat lessen.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 12:53

PAS OP MET LOSSPRINGEN!!
dat ze niet de bakrand nemen Haha!:D
en maak het niet te hoog.
!!!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-02 14:29

haha, oh ja wanneer ik dus in het 'verleden' gesprongen heb was het tijdens de les....
Ik heb ook wel bij mijn privelessen gesprongen, en dat si toch veel beter gegaan dan bij de clubles, want mijn 'prive'instructrice let echt op mijn houding en bij de clubles doet ie dat niet...

Maargoed, chantal wij hebben geen bakrand thuis Haha!
wij hebben stroomdraden Haha!

Maar als ze weer aan rijden toe is zal ik dr thuis wel eens laten vrijspringen Lachen
heeft ze ook geen hinder van mij Haha!