hoe weet ik of een hoofdstel goed past?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

hoe weet ik of een hoofdstel goed past?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-04 15:41

de titel zeg het al.hoe kan ik dat zien?Ik neem een haflinger duss welk maat heeft een haffie ongever nodig


marn
Berichten: 1066
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 15:59

mijne heeft maand full (paardemaat), maar ze heeft een groot hoofd.. Meestal is maat cob goed voor een haflinger. Je kan ook altijd nog wat gaatjes bijmaken als hij iets te groot is.

Je hebt nog geen haflinger toch? Als je er dan een koopt van iemand kan je ook voor de zekerheid aan de eigenaar vragen wat voor maat de pony heeft.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-04 16:02

neej ik heb er nog geen,Ga waarschijnlijk bij een goede handerlaar kopen.Het is de vader van een kennis van Mijn vader

RedFlame

Berichten: 2210
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 18:46

waarschijnlijk heeft het paardjes de zelfde maat hoofdstel als halsters nodig, de bakstukken ( waar het bit aan zit) moet niet te strak en niet te los zitten de neusriem (hoge neusriem) moet 2 vingers onder de kaak (of hoe dat dan ook heet) zitten en in de mondhoek moeten 2 plooitjes zitten
ik hoop dat je het snapt het is een beetje een vaag verhaal en verder gewoon passen veel suc6 OK dan!

Dani2
Berichten: 103
Geregistreerd: 15-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 17:07

Mijn haf heeft maat cob

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 18:42

Ik denk dat je beter even kunt wachten totdat je Haf gearriveerd is Knipoog
De maten kun je heel eenvoudig nemen door met een touwtje of meetlint de belangrijkste maten op te nemen.
Even de omtrek van de neus meten en de lengte van het bakstuk.
Als je deze maten meeneemt naar de ruitersportzaak (evt. de touwtjes op deze lengte afknippen zodat je ze naast de hoofdstellen kunt houden) dan komt het allemaal goed

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:29

Hafjes bij ons op de manege heeft 1 full de ander cob. Ligt echt aan de pony zelf, niet aan het ras.


Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 22:03

moet je wachten tot je pony er is, en dan even kijken, zo kunnen we het je neit vertellen meid Lachen

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Useful

Berichten: 1483
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Middelburg & Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 22:16

ik ken iemand die heeft een haflinger en die heeft cob maar ik ken ook iemand en die heeft full ligt aan de maat van het hoofd Tong uitsteken

    06-03-1997 Peppertree 15-06-2004, Rust zacht
Use B+10
Zazou B+11, L1+13, L2+14

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 14:47

Zolang hij nog niet met een grijns om zijn mond staat past het wel, maar als die grijns eenmaal tevoorschijn komt dan moet je een maatje groter hebben. Haha!
Ik zou ook even wachten met kopen voordat je paardje gearriveerd is..... dan kan je de maat opnemen. Mijn verzorgPAARD had bv een cob maat terwijl hij een paard was en andere hebben bv wel een full nodig Ieder hoofd is anders ook zo bij een paard.

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers