MAMA een PAAAAAARD! *tips gevraagt*

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

MAMA een PAAAAAARD! *tips gevraagt*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-02 23:08

ben je relaxed aan het buitenrijden... komt er een mama aan met kindertjes,... kinderen beginne hysterisch te gillen WANT ze zien een PAARD
en mama zal dat paard niet gezien hebben.. Frusty *mama heeft ook ogen!*

Sorry hoor, kijk dat ze enthousiast zijn okey, maar 5 minuten hysterisch blijven krijsen?
*krijg ik de neiging van ff een galopje tos!*

maar ik was dus aan het rijden en ging ff bij iemand langs *haar moeder moest mijn Toscar zien* dus moest een deel door een woonwijk (verboden gebied wat mij betrefd) ,...
Kom je horden kinderen tegen (tja vakantie) die helemaal hysterisch worden en allemaal willen aaien! *en er kwam meteen een zak brood aan, vragen ze: lust hij dat? *TUURLIJK* Maar tochmaar ff duidelijk gemaakt dat meneer geen vers wit brood mag (en al helmaal geen half brood in een keer... Boos! )

Sorry hoor,... maar is het normaal dat je als 6 jarig kind een meisje met paard lastig gaat vallen, de buiurt hysterisch bij elkaar schreeuwt en dan ook nog probeerd dat paard vol te stouwen met wit brood? Verward
En dan ook nog kwaad worden als ze weg gaat (door je domme gdrag) Verward

Kijk ik weet dat Toscar gewoon popi is Haha! *LOL* Lovers Haha! maar hij stelt dat soort gedrag ook niet op prijs!


Wat doen jullie tegen van die kindjes?
negeren en doorrijden (bitch uithangen)
of ff laten aaien,...
of cowbow verhalen op hangen hoe gevaarlijk hij wel niet is? *hij slaat hij bij*
ik zou het wel eens willen weten!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 23:18

Haha, ik ken het Lachen Ik heb het ook vaak meegemaakt, meestal blijf ik eventjes staan, maar als ze te dicht bij komen, dan zeg ik altijd dat hij of zij (licht er net aan waar ik op zit) bijt }> Als het één iemand is, en dus niet iemand is die nog nat is achter de oren (en dan bedoel ik niet dat diegene zich niet goed heeft afgedroogd *LOL* ), dan blijf ik misschien wel even staan om een praatje te maken.

Ik kan kleine kinderen sowiezo niet uitstaan, dat gekrijs, en dat gejank for-no-reason...ziek word je ervan, dus dan heb ik gauw de neiging om er als een speer weer vandoor te gaan Knipoog

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 07:40

Ik heb de paarden bij huis en woon in een 'woonwijk', dus ken dit wel. Al zijn de meeste kinderen bij mij in de buurt nu wel gewend dat Jeddah en ik regelmatig door de buurt stappen.

Ik leg altijd uit dat Jeddah aan het 'werken' is en dus niet gevoerd of geaaid mag worden, maar ze mogen van mij altijd een keer langs komen om Jeddah een keer op stal te aaien en een wortel o.i.d. voeren.

Ik vind het juist belangrijk dat die kinderen ook eens een paard mogen/kunnen aaien. Meeste ouders gaan nooit met ze naar een manege, en op de kinderboerderij staat vaak ook geen pony/paard...

Maar, soms word ik er ook een beetje gek van hoor! Knipoog

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 07:57

Ik zal zechen kijk uit hoor hij/zij bijt!En niet te dicht bij komen dan trapt die!Hij si niet zo lief!nouja tuurlijk is die lief maarree...dat weten hun niet Lips are sealed Schijnheilig .

Profiel update!!
Nu met horoscoop,loesje,songteksen en nog véél meer! Party!!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 07:59

Ik hang de bitch uit. Stug doorrijden en negeren. Wordt er gevraagd om te aaien oid? Dan zeg ik NEE.
Geen geklooi aan mijn paard als ik onderweg ben. Ik ben geen opvoedkundige en mijn paard is daar al helemaal niet geschikt voor.
Dat is een taak die bij ouders/familie ligt en niet bij mij.

Ik vind het werkelijk een gezeur. De tijd is alweer begonnen: Schoolreisjes! Een hele horde ponymeisjes, al rennend achter je aan terwijl jij je buitenrit maakt.
Ik vertel ze dan maar even luid en duidelijk, daar is de manege, vermaak je daar maar!

Oh, en dan zijn er ook nog van die groepen, dat als je ze voorbij rijd er altijd even eentje zijn hand uitsteekt en je paard over zijn billen strijkt. Ik rijd dan dus ook standaard met mijn zweep aan de binnenkant, een beetje uitgestoken. Veel te gevaarlijk en geen begeleider die oplet Boos!

(zoals jullie misschien al tussen de regels doorlezen, ik vind ze mateloos irritant!)

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Re: MAMA een PAAAAAARD! *tips gevraagt*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 08:11

Ethelate schreef:
Sorry hoor,... maar is het normaal dat je als 6 jarig kind een meisje met paard lastig gaat vallen, de buiurt hysterisch bij elkaar schreeuwt en dan ook nog probeerd dat paard vol te stouwen met wit brood? Verward
En dan ook nog kwaad worden als ze weg gaat (door je domme gdrag) Verward

Die kinderen hebben vaak totaal niet in de gaten wat hun gedrag voor effect heeft op een paard. Ik heb allemaal 6/7 jarige kinderen in de klas. En ik kan me zo een paar kinderen voor de geest halen die dit zouden doen.
Het klinkt misschien stom, maar er zijn ook een aantal kinderen die totaal geen controle over hun eigen gedrag hebben en dus erg impulsief reageren. Alles wat anders is dan het gewone zorgt er voor dat die kinderen totaal de draad kwijt zijn. (een paar daar van heb ik iedere dag in de klas Knipoog )
Nu wil ik niet zeggen dat dat bij alle kinderen is, maar toch wel een aantal.

Citaat:
Wat doen jullie tegen van die kindjes?
negeren en doorrijden (bitch uithangen)
of ff laten aaien,...
of cowbow verhalen op hangen hoe gevaarlijk hij wel niet is? *hij slaat hij bij*
ik zou het wel eens willen weten!

Als ik met Laiser door een woonwijk rij, heb ik ook vaak kinderen die aan komen rennen of schreeuwen. Meestal doet Laiser dan niets, hij vind dat wel interessant als die "mensenveulens". Maar ik attendeer de kinderen wel op hoe ze beter kunnen naderen (als het ze nooit wordt verteld hoe moeten ze het dan leren?).
(Nu dwingt Laiser door zijn grootte natuurlijk al wel astand af. (Sommige ukkies kunnen er eventueel zelfs onderdoor lopen.)
Aaien ligt helemaal van de situatie af en van Laiser. Als hij onrustig is, laat ik het niet toe (ik wil geen ongelukken).
Maar als hij relaxed is mogen ze best een keertje aaien. Maar iets te eten laten geven doe ik zomaar niet. Ik ben daar een beetje voorzichtig mee.

En vergeet niet als je "hoog" te paard zit (of op een pony) wordt er al tegen je op gekeken en kijk je "neer" op mensen en kinderen. Dit geeft vaak ten onrechte scheven gezichten en mensen denken dat ruiters verwaand zijn. Als jij wil dat je rustig benaderd wordt, doe dat dan ook tegen de kinderen die je benaderen.
Ruiters "zeuren" vaak over de medeweggebruikers, maar vaken reageren die medeweggebruikers uit ontwetendheid. Begin bij je zelf en ieder kind die jij geleerd hebt hoe pm te gaan met is een begin.


astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 08:19

Haha, goed man!
Ach, ik vind het wel vervelend soms, maar dan bedenk ik me hoe ik zelf vroeger was (hoe irritant, ook altijd alle paarden willen aaien, ik weet het nu zelf...) en ze mogen best mijn paardje aaien.
Ik zie het als een goede les voor hem, het is nogal een ongeduldig beest, en hij moet ook niet schrikken van hysterische kinders.
En ik ben best een beetje trots op me paardje hoor, als alle kinders mijn paardje willen aaien, en niet die van de anderen waarmee ik een rit maak.
Als ik er helemaal geen zin in hem, hang ik ook echt wel de bitch uit, ook al is dat moeilijk want het zit niet in mijn aard.

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 08:19

Haha, goed man!
Ach, ik vind het wel vervelend soms, maar dan bedenk ik me hoe ik zelf vroeger was (hoe irritant, ook altijd alle paarden willen aaien, ik weet het nu zelf...) en ze mogen best mijn paardje aaien.
Ik zie het als een goede les voor hem, het is nogal een ongeduldig beest, en hij moet ook niet schrikken van hysterische kinders.
En ik ben best een beetje trots op me paardje hoor, als alle kinders mijn paardje willen aaien, en niet die van de anderen waarmee ik een rit maak.
Als ik er helemaal geen zin in hem, hang ik ook echt wel de bitch uit, ook al is dat moeilijk want het zit niet in mijn aard.
Lovers

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 08:21

ik heb er ook last van hoor vooral als ik langs het school plein kom en ze kennen carolien en liza (want dat eene meisje heeft iederedag een ander kind mee op het erf bij de pony's en dan rijden ze op liza) komen ze allemaal als het druk is "heee carolien" heee liza"
dan komen ze nog vragen mag ik er op dan zeg ik nee doe maar niet dan lopen ze zielig weg!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 08:29

Haha, ik ben gezegend met een paard dat daar niet van gediend is en gewoon beleefd doch dringend opzij stapt/dribbelt om die kleffe handjes te ontwijken! Dan is de lol er meestal gauw vanaf, of moeders schrikt zo van het gestuiter van je paard, dat ze de kiddo's gauw weer "aanlijnt". Knipoog
Ze doet verder niet echt iets spectaculairs ofzo, maar wil gewoon niet aangeraakt worden.

Nulla tenaci invia est via

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 09:13

Ik denk dat het te maken heeft met de algehele onwetendheid van ouders en kinderen hoe met paarden om te gaan. Op stal zie ik het ook, rennende kinderen, schreeuwen, lekker met een tennisballetje spelen. In de les zie ik kinderen naar "hun" pony toe rennen wanneer er op de A-C lijn gewisseld moet worden. En geen ouder die er wat van zegt. Gamble is allergisch voor kinderen, een van de redenen dat ik niet met hem naar buiten kan naast eenden, honden en andere spoken. Gelukkig les ik op Zaterdag al om 9 uur maar soms spelen de kinderen dan al tikkertje in de binnenbak. Gamble is dan haast niet te houden.( De andere dagen les ik laat dus geen last van kinderen.) Een spotje op tv zou misschien helpen, een idee voor een van die paardenorganisaties ???
Ik weet zeker dat het aantal ongelukken binnen en buiten de manege dan drastisch zou dalen.

Groetjes en een hoefje van Gamble.

PS gelukkig zie ik ook kinderen die wel weten hoe het hoort, geeft hoop voor de toekomst toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 09:28

Kawa vind kinder aandacht geweldig!!
Die staat met zijn koppie meteen op kinder hoogte zodat ze er goed bij kunnen Haha!
Ik zou ze ff laten aaien, maar voeren niet, gaat toch niet met een bit in Schijnheilig

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 09:38

Ik krijs altijd terug... HEEEEEELLUUUUULP, een kind!

(als ze vragen of ze de "hinnik" mogen aaien, mag dat meestal wel, afhankelijk van hoe mijn humeur is die dag Haha! )

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 10:58

ik zeg ze meestal om uit de buurt van z'n grijpgrage bovenlip te blijven Haha! . Al die kindertjes willen dat mooie "paadje" verwennen met vreetwerk maar realiseren zich niet hoe hard zo'n beest kan bijten. Hij heeft een onschuldige voorbijgangster al eens beroofd van een brood nadat die ook heel onschuldig kwam buurten. Ze was gewaarschuwd maar toch proberen. Niet leuk als je een zakkerollerspaard hebt. Gewoon even waarschuwen zou ik zeggen en als je het van een afstand aan ziet komen gewoon omheen rijden.

Niets zo charmant als een paard in her land.

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 11:03

Haha Sibold,dat vind ik een goeie!

Ik heb zelf altijd zo'n walgelijke hekel als tijdens mijn vrijrijduurtje (dus eindelijk geen les(koters) *happy) die kotertjes door de bak drammen en paardje gaan spelen,terwijl wij druk aan het rijden zijn.Of dat soort koters dat met hun pony gewoon op de hoefslag blijft stappen of zelfs gaat stilstaan,terwijl de andere druk aan het draven en galopperen zijn.Ik heb zelf een klein meisje aangereden die plotseling over de hoefslag kwam Verward Ik schrok me weseloos en jamey ook Verward Verward Verward Maargoed,meestal zijn in de gangen ook vaak van die kinders,en ik moet toch door de gangen om naar mijn stalletje te gaan,en dan lopen ze in de weg,of gaan opeens lopen gillen als je langskomt ofzo,of raken je paard aan op z'n reet Gaaaap Jamey wordt dan altijd heel erg hystirisch maargoed.

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 11:04

Oh wat erg ik ken het. Ik ben met mijn vorige paard toen op 3 1/2 jarige leeftijd door een park aan het stuiteren (nee ze was niet relaxed Schijnheilig ) Komen we een kleuterklas tegen die buiten aan het wandelen waren. Komt zo'n klein kind heel hard op mij afrennen en grijpt zich vast aan het voorbeen van mijn paard.

Voor die genen die mij nog niet hebben zien Hyperventileren dan had je het daar moeten zien. En dat kind bleef dat been vasthouden. Ik heb nog nooit meegemaakt dat mijn paard zo doodstil bleef staan Verward Ik en vooral dat kind hebben mazzel gehad. Die juf durfde niet dichtbij te komen dus ik heb dat kind zelf van dat been af moeten trekken. En huilen en huilen.

Voor mij geen kinderen hoor. Boos!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 11:06

Dat herken k idd wel!! khad het heel erg met Kelly omdat Kelly midden in een woonwijk stond, ach, ze mochten haar altijd wel ffe aaien!!
nog al irri want je moet helemaal stoppen en je valt zo op enz.!

Met Shiva heb k dat gelukkig niet meer want Shivie staat op prive terrein dus daar mogen ze lekker niet komen Haha! Tong uitsteken

Just say yes, just say there is nothing holding you back..

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 11:35

Komt me bekend voor.... Lachen

Kom ook altijd zoveel kindjes tegen in het spanderswoud op Zondag.
En dan zitten ze maar te krijsen: "Mama kijk! Paard!" *mama had dat paard allaaang gezien*

Meestal rij ik gewoon door, maar als ze graag willen aaien mag dat meestal ook wel (ligt er ook aan wat voor bui Nico (en ik Haha! ) is, als ie echt heel druk bezig is rij ik meestal gewoon door, wil idd. geen ongelukken.
Ookal vind Nico die aandacht heeeeeeeeerlijk (helemaal als ze appeltjes meehebben Vingers aflikken )
Maar hij wil nogal eens een een "ik-vind-jou-lief"-duw geven, lijkt me ook niet zo verstandig bij die kleine kindjes, die liggen gelijk aan de andere kant van het bos... }>

Maar zoals Micky al zei, ze hebben nieteens door dat zo zo reageren. Ik zal dat vroeger ook vast gedaan hebben Haha! Maar dat weet ik ook niet meer.

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 12:04

Ik ken het, en een shet heeft natuurlijk een groot knuffelgehalte, en Berdientje geniet van al die aandacht... Dus als ze het netjes vragen mag het wel.... Anders stop ik geneens }>

En op de boerderij zijn vaak ook ukkies, en vaak mogen ze dan wel aaien of poetsen... Vind Berdien heerlijk al die kleine kinderhandjes!! Lovers

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 12:35

Jaaah ik ken het, het begint met de vraag mag ik hem even aaien, en vervolgens er meteen achteraan of ze er op mogen zitten/rondje rijden.
Leg wel altijd meteen uit dat ze rustig moeten doen en meestal werkt dat wel.
Nou boeit Tjo het allemaal erug weinig dus dat scheelt.

Meestal duurt de knuffelsessie zo'n halfminuutje tot een minuut en dan ga ik weer verder.

Ze moeten idd niet gaan krijsen want dan rij ik snel verder. Ik voel me bv ook absoluut niet verantrwoordelijk als bv bij evenementen de kinderen aan de aandacht van de ouders ontsnappen en achter Tjo langs rennen om te aaien. Als ze dan een mep krijgen is dat jammer, maar niet mijn probleem. Zeker omdat paarden bij evenementen toch altijd wat drukker en onbetrouwbaarder zijn dan normaal.

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 12:53

Ach, echt boos word ik er niet van. Die kinderen weten niet beter, je kunt het ze dus ook niet echt kwalijk nemen. Als niemand ze vertelt hoe het wél hoort, dan kunnen ze dat ook niet weten natuurlijk.

Als mij zoiets overkomt, probeer ik altijd duidelijk uit te leggen dat niet elk paard ervan gediend is dat er zomaar geaaid en gefrummeld wordt, en dat ook niet elk paard even lief is. Het is en blijft een beetje gevaarlijk voor die kinderen, als ze zomaar van alle kanten op je paard af komen rennen. Meestal nemen ze dan wel een beetje afstand, al zij het teleurgesteld.....

Vragen als "mag ik een stukje rijden" en "mag ik even aaien" negeer ik gewoon, dan rijd ik gewoon door. Overigens vind ik het absoluut geen probleem dat wanneer ik aan het poetsen ben, of ik ben met Babet in de wei, er kindjes willen aaien of een appeltje geven. Mag altijd van mij, maar dan wil ik er wel bij zijn.

Ik denk dat wanneer je verwaand en/of bitchy gaat doen, dat het een averechts effect heeft. Je kunt ze het beste uitleggen hoe het zit, althans zo zie ik het. Vroeger was ik ook altijd veel te enthausiast, totdat ik ging paardrijden en ging begrijpen hoe paarden denken en kunnen reageren. Kinderen kunnen dit gewoon niet uit zichzelf weten.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 13:44

Ja ik ken het wel.Maar ach..zo af en toe stop ik even zodat ze kunnen aaien.
Ik bedoel toen ik klein was ,was ik ook al paardengek en overal waar een paard was wilde ik zijn.Ik riep vroeger ook altijd vol bewondering ''mama een paard!''.Toen waren er ook altijd aardige ruiters die mij even hun paard lieten aaien.
Dus misschien zouden jullie je eens in hun plaats kunnen verzetten.
Tuurlijk ik word ook weleens strontziek als en 50 x gezegt word,kijk een paardje!!Maar dan zeg ik vriendelijk dag en rij door.

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 14:12

Wij hebben twee paardengekke kinders die het ook leuk vinden om een paard tegen te komen.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand lelijk reageerde,meestal blijft het bij een groet ,maar in Soest heb ik weleens meegemaakt dat de ruiter stopte en haar paard uitgebreid liet aaien Pling
Dat onze kinderen naar een vreemd paard schreeuwen en erop af rennen zou ik nooit goedvinden maar op sommige leeftijden zijn ze zo watervlug dat ik me kan voorstellen dat het kan gebeuren.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 15:41

Ik heb een paard dat gek is op kinderen. Staat meteen met haar hoofd op aai-hoogte en zou het liefst ook de inhoud van een buggy of kinderwagen van dichtbij gaan bestuderen. Heb zelfs een keer meegemaakt dat ze enthousiast op een kind afstapte dat met een skippybal aan het spelen was: zo'n bal hebben we op stal tenslotte ook, dus met iedere skippybal kun je spelen, toch??? *LOL*

Omdat veel kinderen inderdaad nauwelijks dieren in het echt zien, mogen ze van mij wel aaien als ik aan het wandelen ben (en ik zin en tijd heb om te stoppen). Als ik erop zit liever niet, dan heb ik toch iets minder zicht op met name de achterkant...

Ik was van de week videobeelden van mijn eerste strandrit aan het bekijken en zag tot mijn verbijstering (had ik toen helemaal niet gemerkt...) dat een klein jongetje zich tot twee keer toe vlak voor het paard van degene met wie ik reed liet vallen... Gelukkig zijn onze paarden kuikentjemak, maar je moet er niet aan denken wat er was gebeurd als ze waren geschrokken!

germie

Berichten: 25880
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 15:52

Ik laat altijd mensen aaien, de paarden vinden het leuk. Ik heb ook wel eens tijdens een pauze op een lagere school ponyritjes uitgedeeld, vinden ze prachtig. Ik zeg wel altijd dat ze niet verder dan de voorbenen mogen aaien.
Zo heb ik eens gehad dat ik langs een school kwam, en de kinderne aaien natuurlijk. En toen vroeg een leerkracht of een meisje dat in een rolstoel zat het paard ook even mocht aaien, ze had een spierziekte. Natuurlijk, maar dan wel iemand erbij, want ik had op dat moment eentje bij me die wel wil bijten. Dus dat meisje naar buiten, ik met paard naar die rolstoel, en wat denk je??? Legt het paard z'n hoofd op het bred van die rolstoel, kon zij precies tussen de ogen aaien, erg leuk om te zien. die kromme handjes over zo'n groot pardehoofd. Ik doe het dus altijd.
Ik zeg altijd dat het paard ka nbijten of trappen, en dat ze rustig moeten zijn, en dan vinden kinderen het ook leuk.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: rover_ en 21 bezoekers