Verslagje van een dagje kliniek

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Verslagje van een dagje kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 18:21

Magned moest omdat ze kreupel liep naar de kliniek voor een kreupelheidsonderzoek.
dus zsm vervoer geregeld (via bokt gelukt )
en naar de kliniek.
we moesten er om half 12 zijn, maar we moesten eerst nog de trailer op halen.
dus om 10 uur de trailer gaan halen, half 11 waren we weer terug.
het inladen was een beetje lastig omdat ze net de suikerbieten van het erf kwamen halen dus dat moest langs de weg Bloos )
gelukkig liep magned zo de trailer in! dus op naar de kliniek.
daar aangekomen moest ik eerst even wat papieren invullen, en na wat wachten waren we aan de beurt.
we moesten een kamer in, (niet dat magned wou Bloos ) dus eerst maar buiten gekeken hoe ze liep. tja kreupel. (:j toch goed gezien Clown )
eerst de buigproef gedaan, (ze was kreupel aan haar linker voor been, en op de buigproef op haar rechtervoor been reageerde ze niet Clown )
toen we binnen waren bedacht de DA ineens dat hij het verkeerde been had gedaan Haha! (we vonden het al zo raar *LOL* ) dus weer naar buiten, buigproef op het linkerbeen. dit gaf wel resultaat maar niet heel erg veel.
toen de hoef verdoven. toen liep ze ineens stukken beter. ( de DA zei een vooruitgang van ong 90 % ) dus de moeite waard om daar een foto van te maken.
dus magned weer naar binnen, en klaar voor de foto, ik nog in een zware jas gehesen (tegen de straling neem ik aan)
en na 2 foto's moest ik even wachten bij magned, en de rest ging kijken bij de foto's op de computer. pff dan word je toch wel zenuwachtig! ik was echt bang dat ze bv hko zou hebben of artrose.
maar het viel gelukkig allemaal mee.
haar gewricht zag er verder (voor zover ik begreep) netjes uit. op 2 kleine stukjes na, maar dat was zo klein dat het niet de oorzaak kon zijn.
de oorzaak was de hoef zelf.
de hoef was scheef (het is een bokhoefje) maar hij staat dus ook niet horizontaal.
dus moest magned op ijzers.
gelukkig was hun smid in de buurt. en kon magned na een half uurtje bekapt worden.
nu staat ze dus voor op ijzers, en ze loopt echt stukken beter! (bijna helemaal zuiver)
ik moet nu 2 weken met haar stappen en dan mag ik erop (ook wel stappen)
na ong 8 weken moet ze voor nieuwe ijzers. en word ze weer wat rechter gezet.
maar we hebben nu gelukkig wel de oorzaak van haar kreupelheid (meerdere keren) te pakken.
hier ben ik wel blij mee. al zal het een fikse rekening worden.
maar hopelijk blijft die bij 1 keer.
al met al zijn we zo'n 3 uur op de kliniek geweest, was blij weer thuis te zijn. en magned geloof ik ook Ach gut

Margriet7

Berichten: 780
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:27

vervelend zeg, kan me voorstellen dat je zat te stressen bij die DA, je weet maar nooit Scheve mond , had veel erger kunnen zijn toch? nou, ga maar lekker veel lopen met mag en ik hoop dat het over een tijdje weer helemaal over is ! succes ermee Ach gut

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:35

Gelukkig dat het allemaal mee viel... Hopelijk kan je met dit beslag weer een tijd vooruit en word ze niet weer zosnel kreupel..

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:49

das wel een meevaller...naja tot dat je de rekening krijgt
kost wel wat meer centjes om zijn hoeven(incl ijzers) te onderhouden, maar je weet het nu, dat is vast een geruststelling!!

marjoleinie

Berichten: 1521
Geregistreerd: 20-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:56

dat is een hele gerust stelling, ik moet eerlijk zeggen ik had ook aan atrose gedacht.
Geef haar maar een dikke knuffel Ach gut

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 15:33

ja ik ben idd erg blij dat ik weet wat het is
ik ben nu zo'n 6 dagen aan het stappen en ze loopt zo goed als zuiver,
ze crossed lekker door het land en als ik met haar wandel is ze lekker fris
dus dat gaat allemaal de goede kant op

Patsy

Berichten: 573
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: groene hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 20:24

Lijkt erg op wat de mijne nu heeft (zie VVdD). Hoop dat het bij mij ook zo meevalt. Ik had vandaag helaas pech, mijn afspraak werd uitgesteld naar morgen ivm een opeenstapeling van spoedgevallen. Paard mag nu een nachtje in de kliniek logeren ...

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 22:22

Die foto´s kosten de hele wereld niet Jouw rekening is vast niet zo hoog als de mijne...

Super dat je de oorzaak gevonden hebt en dat het niet zo ernstig is. Met zo´n onderzoek kunnen er tenslotte heel wat vervelendere dingen naar boven komen... Scheve mond

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 22:57

Gelukkig zeg dat je nu weet wat het is en dat het gelukkig niet ernstig is. Wel oenig dat de VA zich in het been vergiste, dat deed hij ook toen Joey op de foto moest een paar maanden terug *LOL*

Dikke knuffel voor Magned

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 22:58

Ik ben blij voor je dat het weer goed komt en dat ze gewoon door op ijzers te zetten weer verder met haar kan. Succes verder.

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:48

Gelukkig hebben ze het gevonden!
Hoop dat het nu niet meer terug komt. Lachen

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 07:07

ik hoop idd ook dat het niet meer terug komt (maar ga er van uit van niet, omdat het een langzaam proces is)
idd dat benen vergissen gebeurt wel vaker Clown ach ja ik wist wel gelijk dat er met het andere been niets mis was Clown
gomir wat moesten ze bij jou allemaal doen dan? (ik zie nu al tegen de rekening op, terwijl het vast wel te betalen is.)

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:20

My Dominique schreef:
ja ik ben idd erg blij dat ik weet wat het is
ik ben nu zo'n 6 dagen aan het stappen en ze loopt zo goed als zuiver,
ze crossed lekker door het land en als ik met haar wandel is ze lekker fris
dus dat gaat allemaal de goede kant op

Van de week ging ze met dikke pret door de wei, *cross* bijna de shetlanders omver Scheve mond . Haha!
Sterkte met de rekening, ik kreeg gister die van arabesks castratie binnen , 600 euro!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 10:23

Gelukkig weet je nu wat de oorzaak is!
En hopen dat het nu wegblijft. Succes ermee Ach gut.

Edit; typo.

kellybelly

Berichten: 432
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Twisk- Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 12:10

Ik zou inderdaad ook niet uitkijken naar de rekening!! Maar in ieder geval weet je nu wel waarom hij steeds kreupel ging! Ik hoop voor je dat het nu wel goedgaat!!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 22:49

ja idd
dit verklaart wel waarom ze steeds kreupel liep
ze loopt nu eigenlijk sinds drie dagen na de DA al helemaal zuiver.
maar ik moet 2 weken stappen.
ik ga hem denk ik toch maar even bellen wat de plannen zijn voor als ze niet kreupel meer was Haha!
hij had nmlk alleen tegen mij gezegd, begin eerst maar eens met 14 dagen stappen, dan 10 dagen stappen (erop) en dan langzaam aan longeren
is ze dan binnen 6 weken nog niet goed kom dan terug.
maar vandaag gaf ze een showtje weg in de wei *flinke uitgestrekte draf enz Haha! * keurig zuiver.
hopen dat ik haar weer rustig mag op pakken
en anders wandelen we gewoon nog even door Haha!