Elcaro X Indoctro X Ahorn: goede bloedlijn?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Elcaro X Indoctro X Ahorn: goede bloedlijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-02 22:28

Het paard van mijn opa heeft een veulen gekregen, een prachtig diertje trouwens, net een week oud.

Het is een Elcaro X Indoctro X Ahorn.
(dat rijtje is toch vader X vader van moeder X vader van moeder van moeder!)

Ik vroeg mij af of dat goed bloed is?

[Edit] titel [/edit]

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 22:46

Dit is Indoctro:
Afbeelding
Capitol I - Caletto II - Calypso I.
Vaderlijn leverde vele toppaarden zoals Classic Touch, Carthago en Caretino.
Indoctro beschikt over veel ras en uitstraling en werd als jong paard Verrichtingskampioen, kampioen van de hengstencompetitie, Nederlands kampioen van de 4-jarige springpaarden, beste 6-jarige op het Turnier der Beste in MŸnster, won de kwalificaties voor de finale van het Bundeschampionat en in de finale werd hij 6e, ook werd hij 6e tijdens de WK voor 6 jarigen. Maar ook in een jaar internationaal springen leverde hij grote successen op hoog niveau: 1e MŸnster Hengstenspringen, Bremen 4e Audi Cup, Hamburg 4e Audi Cup, Bremen 5e S Springen.
Exterieurmatig vererft Indoctro ook zeer positief dat blijkt uit de vele kampioenen o.a.: Operette - Kampioen CK Groningen, Olympia -
Nederlands Kamp., Ocinthe - Fries Kamp. 2 jr., Noblesse - Kampioen CK Flevoland en Orame - kampioen Hengstenkeuring 1999. Ook heeft hij al zeven goedgekeurde zonen waarvan No Limit en Orame verrichtingskampioen werden.
Indoctro nakomelingen blinken uit in het springen. De oudsten worden nu zeven jaar en lopen elk jaar voorop in kampioenschappen voor jonge springpaarden. Enkelen te noemen: No Limit, Nassau, Nothing to Lose, Nike, VDL Online, VDL Orestus, Nifenia, Hertel Nero, Meatloaf Res. Kamp. Ned. 5 jarige springpaarden en als 6 jarige al internationaal succesvol, net als VDL Martiago, en VDL Masserati die kampioen werd van de 6 jarige springpaarden van Noord-, Zuid- en Midden Amerika, McCloud werd 3e in het Zweeds kampioenschap van de 6 jarige springpaarden. Tijdens de VSN Finale had Indoctro al 2 jaar de meeste nakomelingen voor het springen en de kampioen Orlando van 1999.
Indoctro is een fokhengst.

AHORN
AHORN , deze preferente hengst is vader van vele Internationale springpaarden , keur en kampioensmerries en goed gekeurde hengsten .
Zijn invloed op de sport paarden fokkerij en sport groeit nog steeds sterk.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 10:16

Erg mooie bloedlijn, springen, Elcaro heeft wel de naam lastige kinds te krijgen...

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 13:35

Het is heel mooi bloed, alleen je moet veel met het veulen omgaan en het veulen veel leren, dat scheelt je later veel werk, vooral met dit bloed.

Gr. Adriana

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 16:02

Klinkt goed, zal zeker een goede sprong kunnen maken.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-02 00:22

Ik heb een indoctro x ahorn.
Heel heet bloed maar zeker de betere paarden. Is overigens geen springer die van mij maar op en top dressuurpaard.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 22:23

Klinkt idd wel goed. Ik heb zelf een Elcaro ook gekruist met een springlijn, kan heel goed lopen en ook nog een mooie sprong maken. Elcaro is ook wat meer all-round vindt ik persoonlijk. Wat haar karakter betreft, het is een lief, maar gevoelig paard, maar zeker niet vervelend.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 10:03

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, die wil ik hebben!!! (oke, beeeetje Elcaro fan... Knipoog )

Maar ja, ik vind hem iig. goed!!

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 16:34

Ik weet alleen dat Elcaro geloof ik bijterige/nukkige nakomelingen heeft. Wij hadden er ook een staan op de manege van Elcaro. Liep super! Echt heel mooi paard en liep ook erg mooi enzo maar op stal was het echt een vreselijk dier!

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 16:39

Imposante schreef:
Ik weet alleen dat Elcaro geloof ik bijterige/nukkige nakomelingen heeft. Wij hadden er ook een staan op de manege van Elcaro. Liep super! Echt heel mooi paard en liep ook erg mooi enzo maar op stal was het echt een vreselijk dier!


was dit Jelcaro?
Die is op stal wel nukkig maar uit de stal is het echt een lieverd!

Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-02 22:26

nou, het is zo'n mooi beestje, dat ik er stiekem al aan heb zitten denken om hem straks te kopen, voorlopig heb ik toch nog niet zo heel veel tijd. (tuurlijk, er komt wel opvoeding bij kijken maar dat is toch anders!)

En, als ik dit dan zo hoor!!!! Haha!

engela
Berichten: 165
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Amersfoort

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 19:02

ik heb een dochter van elcaro
ladouce ze is 9 jaar en loopt l dres en springt 140
ze is in haar stal lief en uit haar stal ook
maar; als je er voor staat dan probeerd ze toch altijd tebijten dat is het eenige maar dat weten we dus daar hou je rekening mee.
veder doet ze het heel goed ik zou haar voor geen goud weg doen.
ze blijf bij ons tot haar dood.
groetjes engela en ladouce

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 19:42

super bloed!
heel veel plezier met je beestje!

lieve opa hoor!!

kuss