glaasje draaien

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
kanjerfan

Berichten: 165
Geregistreerd: 03-01-09

glaasje draaien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-10 16:44

hallo!
Ik en een vriendin zouden graag eens glaasje draaien,
maar ik heb het nog nooit gedaan, en wil ook niet ''bezeten'' worden ofzo! }>
Kunnen jullie me tips/ ervaringen geven plzzz?

Ik heb ook al gegoogled en dit is het beste wat ik vond

Stap1:
Jezelf en anderen beschermen is het eerste waar je aan moet beginnen. Jezelf beschermen, leer je pas als je beheersing hebt over je innerlijke rust. (hiervoor moet je leren mediteren). Doe dit samen met anderen. Minimaal twee personen.

Stap2:
De ruimte afschermen voor ongepaste persoonlijkheden.
Stap 3:
Bedenk goed vooraf:
• wie je wil spreken.
• wat je van die persoon wil weten. Geen onbenullige dingen. De personen kunnen geïrriteerd raken van stupide vragen.
• wat je gaat doen als het niet goed loopt (preventie).
Stap 4:
Daarna pas begin je met de opbouw van je tafel en benodigdheden.
• Let op dat ondergrond glad genoeg is.
• Leg de letters in een cirkel,
• Sluit deze cirkel af.
Stap 5:
Oproepen van de gewenste persoon.
• Roep één persoon op.
• Wees formeel en vriendelijk (gastvrij).
• Stel geen controlerende vragen. Wordt niet op prijs gesteld.
Stap6:
Als persoon vertrekt:
• Bedank de persoon
• Reinig het glas
• Draai het glas om
• Spoel het glas om in water
• Ruim de spullen op
• Maak de ruimte weer vrij

wat vinden jullie ervan?
en ik ga niet pendelen, want dan draait dat alleen maar rondjes bij vragen!
Reageer plzz
Laatst bijgewerkt door kanjerfan op 26-03-10 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile! :)


Captain

Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Re: glaasje draaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:46

Je wil niet bezeten worden? Begin er dan niet aan. Dit soort dingen zijn écht geen speeltjes of dingen die je gezellig met vrienden doet. Je krijgt er alleen maar narigheid van, NIET doen dus! :n

slokkie

Berichten: 1919
Geregistreerd: 17-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:47

Glazen staan op hun kop in me kast, niet op me tafel.
Hoe kan je er anders geest in stoppen?

“I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.”
Alan Greenspan

Gezegd dat de liefde van een man door de maag gaat ben ik eigenlijk de hele dag aan het masturberen.

kanjerfan

Berichten: 165
Geregistreerd: 03-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-10 16:48

Hannah_Menno schreef:
Je wil niet bezeten worden? Begin er dan niet aan. Dit soort dingen zijn écht geen speeltjes of dingen die je gezellig met vrienden doet. Je krijgt er alleen maar narigheid van, NIET doen dus! :n

maar heb jij het al eens gedaan?
Van je mag het niet doen, dat weet ik, maar waarom?

When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile! :)

Captain

Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Re: glaasje draaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:49

Waarom? Omdat een goede vriend van mij dat eens heeft gedaan toen hij jong was. Het liep uit de hand en hij zag de geesten gewoon de kamer door vliegen. Deuren klapperden, ramen gingen open en dicht, lichten gingen aan en uit.. En het heeft JAREN geduurd voordat dit allemaal voorbij was.
Het lijkt me nogal logisch dat je hier niet aan moet beginnen.

Jeanine93

Berichten: 1958
Geregistreerd: 20-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:50

Als ik jou was zou ik het ook niet doen.
Ik ben niet echt iemand die er echt in geloofd maar ben ook niet nuchter genoeg om te zeggen dat het onmogelijk is.
Ik zou het niet doen omdat je gewoon niet weet wat er kan gebeuren. Wil je het echt persé doen, doe het dan in het bijzijn van iemand met ervaring ;)
Heb wel rare verhalen gelezen dat het echt goed mis kan gaan.. dat je bezeten wordt door kwade geesten en weet ik het wat allemaal.

The ones that love us, never really leave us. And you can always find them, in here

Yfke ♥

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:51

Zelf vind ik dit ook geen leuke spelletjes.. Vaak roep je alleen "slechte geesten" op. En verder vind ik dat je de overledene met rust moet laten. En geen dingen moet doen die boven je macht gaan...

Verder heb ik teveel nare verhalen er over gehoort

kanjerfan

Berichten: 165
Geregistreerd: 03-01-09

Re: glaasje draaien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-10 16:52

maar ik wil het doen om "vragen" te beantwoorden, niet van een overledene, maar dinge waar ik mee zit.

When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile! :)

Poppetjes_
Berichten: 958
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:52

Als ik jou was zou ik het inderdaad niet doen. Dit soort dingen kunnen goed fout gaan. En zelfs bij mensen die er ervaring mee hebben.
Zulke dingen zijn niet echt voor de 'grap'.

Never regret something that once made you smile.

Jeanine93

Berichten: 1958
Geregistreerd: 20-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:53

kanjerfan schreef:
maar ik wil het doen om "vragen" te beantwoorden, niet van een overledene, maar dinge waar ik mee zit.


Doe het dan in het bijzijn van een professioneel iemand :j
Laatst bijgewerkt door Jeanine93 op 26-03-10 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

The ones that love us, never really leave us. And you can always find them, in here

Yfke ♥

Poppetjes_
Berichten: 958
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:53

kanjerfan schreef:
maar ik wil het doen om "vragen" te beantwoorden, niet van een overledene, maar dinge waar ik mee zit.

Vragen zoals?
En idd, ben het eens met Jeaninee_Ier.
Denk dat je zelf niet echt die vragen kan gaan stellen en daar antwoord op kan krijgen.
Laatst bijgewerkt door Poppetjes_ op 26-03-10 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Never regret something that once made you smile.

Captain

Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:53

Inderdaad, en dan nog liever niet maar als je het per se wil..
Niet met geesten gaan klooien, daar krijg je hoop trammalant van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:54

Een geest is geen heldeziende hoor ;) dus ben erg benieuwd wat voor vragen.. Vragen als "word k ooit milionair zullen ze vast niet beandwoorden xD

slokkie

Berichten: 1919
Geregistreerd: 17-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:54

Zoek er twee vriendjes bij en ga flesje draaien.
Veel leuker en beantwoord ook je vragen.

“I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.”
Alan Greenspan

Gezegd dat de liefde van een man door de maag gaat ben ik eigenlijk de hele dag aan het masturberen.

kanjerfan

Berichten: 165
Geregistreerd: 03-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-10 16:55

Poppetjes_ schreef:
kanjerfan schreef:
maar ik wil het doen om "vragen" te beantwoorden, niet van een overledene, maar dinge waar ik mee zit.

Vragen zoals?
En idd, ben het eens met Jeaninee_Ier.
Denk dat je zelf niet echt die vragen kan gaan stellen en daar antwoord op kan krijgen.


wat mensen van me denken enzo

When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile! :)

_sparta_

Berichten: 1531
Geregistreerd: 30-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:55

kanjerfan schreef:
maar ik wil het doen om "vragen" te beantwoorden, niet van een overledene, maar dinge waar ik mee zit.

Ga dan naar een goed medium. Ga niet zelf rommelen. Je weet dan nooit of je eerlijke antwoorden krijgt. En achter sommige vragen moet jezelf achter komen, voor je leerproces.

Jeanine93

Berichten: 1958
Geregistreerd: 20-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:56

slokkie schreef:
Zoek er twee vriendjes bij en ga flesje draaien.
Veel leuker en beantwoord ook je vragen.


:')

The ones that love us, never really leave us. And you can always find them, in here

Yfke ♥

Captain

Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:56

8)7
Sorry hoor, maar dat weten geesten ook niet.


Blue_Eyes

Berichten: 20349
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:56

Begin daar alsjeblieft niet aan. Het is wel zo levensgevaarlijk om te gaan spelen met geesten waar je niks vanaf weet... Jij kunt wel denken dat je de geest van een bepaalde overledene te pakken hebt, maar wie zegt dat dat klopt? Heb je enig idee wat je moet doen als het uit de hand loopt? Weet je wat er allemaal kan gebeuren en hoe je er weer vanaf kan komen als een geest besluit je te blijven volgen?


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

kanjerfan

Berichten: 165
Geregistreerd: 03-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-10 16:57

Hannah_Menno schreef:
8)7
Sorry hoor, maar dat weten geesten ook niet.


hoe weet jij dat geesten dat niet weten? :o
(niet om grof te doen ofzo)

When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:57

kanjerfan schreef:
Poppetjes_ schreef:

Vragen zoals?
En idd, ben het eens met Jeaninee_Ier.
Denk dat je zelf niet echt die vragen kan gaan stellen en daar antwoord op kan krijgen.


wat mensen van me denken enzo


En jij denkt dat een geest daar het andwoord op kan geven? dan kan je beter een goede vriendin laten "spionere" bij die mensen dan glaasje draaien

Poppetjes_
Berichten: 958
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:57

kanjerfan schreef:
wat mensen van me denken enzo

Daar kunnen de overledenen je geen antwoord op geven hoor. :n

Never regret something that once made you smile.

Jeanine93

Berichten: 1958
Geregistreerd: 20-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:57

kanjerfan schreef:
Hannah_Menno schreef:
8)7
Sorry hoor, maar dat weten geesten ook niet.


hoe weet jij dat geesten dat niet weten? :o
(niet om grof te doen ofzo)


Omdat ze geen helderzienden zijn :+

The ones that love us, never really leave us. And you can always find them, in here

Yfke ♥

Jo_Shakira
Berichten: 1004
Geregistreerd: 23-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:58

ik zou het nie doen
je kan jezelf in de nesten werken hierdoor
het is geen spelletje

Captain

Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:59

Meid, waarom zou je willen weten wat mensen van je denken? Serieus, waar maak je je druk om. Geesten weten dat soort dingen misschien wel (maar ik neem aan van niet) maar dan nóg moet je er niet aan beginnen. Ik krijg een beetje het gevoel dat je stoer wilt doen ofzo? Nou, dit is allesbehalve stoer wat jij zit straks met de gebakken peren als er steeds 'iets' achter je aan zit. Geloof me, dat is níet fijn! Je denkt dat je die geesten in de hand hebt maar ze spelen een spelletje met je en hebben je zo in hun macht. En zie er dan maar weer uit te komen. Je bent jong, verspeel je leven nou niet met zoiets doms!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 96Laura, afkepieteke, Anouk_H, Ashleytjuhh, Besje, Bommeltje_, Domiinique, fleurtjeuh, heidiLOVER, Hjartje, IASCrawler, janneke_S, Jolynne, katinker, Mariett, Miran, Paloma_Janet, Sjokki, TheNovelist, xSCWx en 73 bezoekers