part-time paard tijdelijk full-time paard

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

part-time paard tijdelijk full-time paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-02 21:21

Het is weer eens zover. De eigenaresse van Gipsy is 2 weken op vakantie, dus ik heb 2 weken lang een "eigen" paard. Iedere dag naar stal, eens even lekker doorwerken (extra lesje ingepland Haha! ) en na die 2 weken tot de conclusie komen dat ik echt nog geen "full-time" paard hoef omdat ik er veel te weinig tijd voor heb Haha!

Net een heel lief mailtje gehad van haar eigenaresse, dat ze het zo fijn vindt om met een gerust hart op vakantie te gaan en dat ze haar paard nu al mist Lovers In die 2 weken belt ze minsten 5 keer waarschijnlijk Haha!
(En natuurlijk een hele waslijst met do's en don't's die ik allang wist Haha! )

Hadden het er laatst over hoe lang ik nou eigenlijk al op Gipsy rijd, maar we wisten het allebei niet Bloos Zo'n 4 jaar is het toch zeker al.

Nulla tenaci invia est via


blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 21:25

wel leuk om even fulltime met je paard bezig te zijn. Ik rij een paardje bij en doe nu regelmatig alle paardjes daar omdat zij zelf niet veel tijd heeft momenteel maar soms is het best zwaar.

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 22:18

ik ben dus full time met paarden bezig en ik geniet er echt van, dag in dag uit weer opnieuw. natuurlijk zijn er wel eens dagen dat ik het allemaal niet zo zie zitten maar oke.
ik heb dus een eigen pony die ik 5 a 6 dagen in de week redelijk hard train, daarnaast rijd ik soms een andere pony erbij.
als ik 1 dagje mijn pony niet zie dan mis ik hem meteen...
ik heb mijn pony nu pas ongeveer 5 weken ofzo, ik weet echt niet hoe ik het daarvoor uitgehouden heb..(toen reed ik 2 keer in de week een pony bij)

Belker

Berichten: 15257
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 10:37

Ik snap je. het is heerlijk een eigen paard. Nu heb ik er geen in de buurt staan maar ik mis eht toch. ben nudruk bezig met de terugkomst te regelen. Heel misschien al woensdag. zou genieten zijn voor mij. Anders uiterlijk 12 mei Gaija weer terug. Geduld is een schone zaak maar het stinkt wel omdat het lang duurt.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 10:57

Heb ik straks na de zomer ook, als Pris twee weekjes weg is. Hoewel het best druk voor me zal worden met m'n werk erbij (werk best een eindje van Utrecht af), kijk ik er toch al erg naar uit, Leys twee weken helemaal voor mezelf. En reken maar dat Pris ook regelmatig zal informeren hoe het met haar jongetje gaat! *LOL*

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 11:01

Karin schreef:
, kijk ik er toch al erg naar uit, Leys twee weken helemaal voor mezelf. En reken maar dat Pris ook regelmatig zal informeren hoe het met haar jongetje gaat! *LOL*


Neu dat doe ik toch niet Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Toch erg handig die SMS hihihi.

Ik ga voorhet eerst op vakantie in 4 jaar tijd zonder hond en paard zal wel erg vreemd zijn.

Margreet kijk uit het is zeeer verslavend iedere dag naar stal straks krijgt de eienaar hem niet meer terug Extreme duivel .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-02 12:13

Prisca schreef:
Margreet kijk uit het is zeeer verslavend iedere dag naar stal straks krijgt de eienaar hem niet meer terug Extreme duivel .


Haha, ik heb er in de loop van de jaren ook al aardig wat dagen bijgesmokkeld Schijnheilig "Je hebt wel druk op je werk he? Zal ik een dagje van je over nemen?" Schijnheilig

Ik vind het ook hartstikke leuk hoor om op stal bezig te zijn, maar ik heb ook nog zoveel andere dingen te doen. Ik studeer in Amsterdam, woon in Laren, dus best wel wat reistijd per dag, nu loop ik stage a 40 uur, dan ook nog werken voor de centen a 20 uur, dan ook nog een vriendje en een sociaal leven (nou ja, bijna niet meer, geen tijd...), ik red het gewoon echt niet qua tijd om dat dag in dag uit te doen. Nou ja, qua tijd gaat het misschien nog wel, maar qua energie niet, ik raak gewoon opgebrand.

Nulla tenaci invia est via

Belker

Berichten: 15257
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 12:19

Dat is een nadeel van een "druk" sociaal leven, een paard en werk. Ik ken het. Heb nu niks maar ik geloof dat ik het nu drukker heb dan toen ik wel naar stal ging. ik wil te veel doen.
Wanneer stopt dit?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 12:33

Tja een full time baan en ook nog een paard en ook nog vrienden mmh dat valt niet mee. Veel mensen die niets met paarden hadden zijn ook afgevallen het werkte gewoon niet.

Nu heb ik bijna alleen maar paarden vrienden en toch scheelt het een hoop je repecteerd elkaar eerder wanneer de andere druk is. Mijn vriend vind het allemaal wel een zware opgave en vind het ook knap dat ik het zo allemaal kan. Tja soms heb ik ook geen zin maar als ik op stal kom en hij hinnikt naar me is alles weer goed Lovers .

Leys komt samen met de hond op de eerste plaats de rest kan allemaal nog. Ik heb gekozen voor die beesten en dan zal ik er ook goed voor zorgen ook.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 14:00

Ik weet nu niet meer beter! Haha!
Ik 'beheer' mijn eigen stal (3 boxen) en moet echt álles zelf doen, van voeren tot mesten en noem allemaal maar op.
Ik heb daarom ook een part-time baan, omdat ik de rest van de tijd nodig heb voor mijn paarden.
Het is voor mij echt letterlijk een partime-BAAN Haha! .

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-02 14:16

Ik verwacht wel dat er ooit een eigen paard gaat komen (weet het eigenlijk wel zeker!), maar nu gewoon nog niet, nu vind ik dit echt prima. Rijden op de dagen dat het mij uitkomt, zeer weinig beperkingen, mag eigenlijk alles, overleg over alles, ideaal.
Ik kan het nu qua tijd gewoon niet opbrengen en financieel ook niet. Ik studeer, dus zoveel komt er niet binnen en ik heb ook geen zin om de eerste de beste goedkope 'knol' te kopen en 'm ergens bij een boer in de bagger te zetten omdat ik het anders niet kan betalen, maar toch zo nodig een paard moet. Beetje accomodatie vind ik toch wel erg prettig omdat ik vooral 's avonds op stal ben en dan is volpension en een binnenbak (of eventueel een hele goede, verlichte buitenbak) toch wel heel erg fijn! Luxepaard Haha!
Ik heb de tijd, ik wacht wel en ik spaar wel Haha!

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 14:37

Je kunt ook beter doorsparen dat je een goed paard kunt kopen, dan eente waar je binnen een paar jaar mee uitgereden bent. En een goed paard kost toch snel tussen de 5000/7000 euro!!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-02 14:53

Dat bedoel ik!
Mijn tijd komt nog wel...

Nulla tenaci invia est via

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 11:22

Lekker zeg Margreet!!! Idd is het af en toe wel erg zwaar om naast je paarden, je werk, school, vrienden en bf nog wat tijd te vinden. Ik ken het ook maar al te goed, ik ben echt zo'n type dat zichzelf nog es overwerkt. Ik probeer erop te letten, maar af en toe valt dat niet helemaal mee. Scheve mond

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

gelijk heb je

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 10:11

Hoi Margreet ( en andere bokkers)
Heerlijk zeg je eigen full-time leenpaard, de eigenaar van Gamble gaat met de Hemelvaart ook 10 dagen weg. Ik kijk er best naar uit, even net doen alsof. Ook ik weet dat een eigen paard op dit moment niet haalbaar is. Misschien financieel wel maar met drie kinderen, twee oppaskinderen en een invalbaan in het onderwijs( wat soms neerkomt op een fulltime baan) zitten er niet genoeg uren in de dag. Ik rij ook drie dagen in de week op en ook ik heb de vrije hand, kan ook prima met de eigenaar overweg. Het is net alsof hij ook een beetje van mij is en ik weet dat mijn tijd nog wel komt. Het bevalt me prima zo en ik heb geen haast.

Heel veel rijplezier en een hoefje van Gamble.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-02 10:17

Hee gamble, best wel een vergelijkbare situatie dus! Heerlijk he?! Ik vind het echt ideaal! Je moet natuurlijk wel mazzel hebben dat het klikt met eigenaar en ook met het paard, maar als dat goed voor elkaar is worden alle partijen er alleen maar beter van en is het wat mij betreft ideaal!

Nulla tenaci invia est via


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _l_amanda_l_, Afanaisa91, DogWords, Elegance_, josien_m_, Mark0919, mirriejj, Poekkie en 41 bezoekers