(zeeeeer) Lange buitenrit!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

(zeeeeer) Lange buitenrit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-02 18:26

Hoi,
Ik heb vandaag heerlijk buiten gereden!
Om half 10 reden we richting stal, en om 10 uur begonnen we met poetsen.. Toen nog even gauw de pasgeboren kittens bewonderen (zulke schatjes! Helaas waren er 2 van de 4 al weer dood..), opgezadeld, en om 11 uur gingen we op pad.

We waren van plan richting landgoed Den Treek te rijden, best een stukje rijden, maar dan zat je dus ook midden in de bossen..
De heenweg viel mee, we hebben er een uur en een kwartier over gedaan, en toen waren we er dus! Ze hadden er behoorlijk veel zin in, waren een beetje (.....) druk.. Heerlijk gereden daar, vooral in het begin veel tempo, en toen een heel eind lekker gestapt. Vanaf toen hebben we veel afgewisseld met stap/draf/galop. Navy is wat minder stap tijdens de trainingen gewend, dus was elke drafje een feest, en hield ik 'r dus amper.. Ongelooflijk hoe veel energie die beesten blijven houden, en wat een ijzeren conditie ze hebben.. Die zijn dus echt niet moe te krijgen..

Toen het rond half 3 was, en we richting huis wouden gaan spraken we af nog een rengalopje te maken. Hadden ze misschien iets minder energie over, en zouden ze wat minder gek doen.. Dus wij een mooi breed zandpad opgezocht, en daar hebben we ze even lekker laten gaan. Ik ben daar meestal wat minder goed in, hoe lang en breed het pad ook is, ik blijf bang voor de 'onverwachte' dingen. Al is het maar een tak op de weg.. Nou, toen moesten we dat pad weer helemaal terug. In een drafje, dachten we. Helaas dacht Navy daar anders over, en die ging behoorlijk aan de kletter.. Ik voelde meteen dat ik 'r niet meer hield, maar we naderde een pad waar ook andere wandelaars liepen.. Dus ik riep keihard "Paard op hol!!" (wat moet je anders??), en dat werd niet echt op prijs gesteld.. Logisch natuurlijk.. Tiko en Myrthe waren inm iddels gestopt, maar Navy ging maar door.. Uiteindelijk pakte ik mijn teugels in een hand en sprong (mijn Indianeninstinct kwam naar boven Haha! ) er maar af.. Godzijdank kwam ik goed terecht, en waren we EIN-DE-LIJK gestopt.. Toen nog wachten op Myrthe en Tiko, terwijl Navy als een gek zat te dribbelen..

De terugweg ging aardig, eerst nog even gek, maar toen we meer in de bebouwde kom waren, en er wat minder ruimte was voor drafjes, hebben we dde rest rustig gestapt. Nou ja.. rustig.. Navy heeft een veel hoger tempo dan Tiko, dus was er af en toe een behoorlijke afstand.. Al met al ging het supergoed.

Toen lekker afgezadeld (om kwart voor 4..) en afgesponst. Even laten rollen, lekker eten klaargezet en toen op stal. Nou, die hadden natuurlijk wel even dorst.. Maar ze stonden rustig en tevreden te (vr)eten. Ik ben nu ook supermoe.. Maar heb weer genoten vandaag, ondanks dat het zonnetje niet scheen was het niet koud, en het heeft niet geregend (een klein motregentje op de terugweg, maar dat kon niet eens motregentje genoemd worden..).

Dit ga ik in elk geval veel vaker doen, lekkere training voor Endurance, en heerlijk ontspannen..
Groetjes

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 19:46

JAAAAAAAAAA!!!!!!!! T was leuk he?!?!?!?!?! Moeten we ZEKER WEL vaker doen!!!
Ook gave 'haflinger achtevolgingen' (alle boswachters rijden op haflingers, he mandy!!!!!!)
Ja mensen we waren weer eens lekker illegaal (lees: zonder kaart) in het bos!!
Tiko was ook weer lekker actief.....en het hele bos heeft kunnen genieten van zijn stemgeluid!!!
Navy en Mandy waren uit het zicht verdwenen, k had Tiko met zee veel moeite terug gekregen. en daar ging en Tiko en ik over het pad: wijkend, dribbelen en...hinikend.. (Rijd je daar met een hengst??? (veel gehoorde vraag) Nee hoor, eendood normaal ruintje (nouja normaal...).

Tiko heeft ook altijd zijn eigen ideeen over welke weg we moeten rijden. Lees: midden in een flinke galop rent Tiko opeens van het pad af, tussen allerlei bomen door (AAAUUUUUUW mijn knieen)

Ook wil Tiko niet voorop..... Huilen Huilen Probeer ik langs Navy te rijden...rijd ik eigenlijk DOOR Mandy en Navy!! Loopt ie eindelijk voorop, staat ie om de 10 meter vol op zijn rem....

Tiko is wel een schatje maar SUPER eigenwijs...!!!!!

GRRRRRRR afentoe kan k hem wel schietn!!!!!!

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 09:46

wow dus je bent er gewoon vanaf gesprongen?? dat zou ik niet durven hoor mandy!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 12:25

Hehe, dat deed ik dus ook echt nooit! Maar ja, zelfs in volle rengalop heb ik Jur nog zo op de rem, dus is dat ook niet helemaal nodig! *LOL*

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-02 18:16

Haha.. het klinkt erger dan het was hoor! Ik sloeg mijn been over het zadel, bleef zo nog even hangen (...deed mijn ogen dicht..) en liet me op de grond zakken, boorde mijn hakken de grond in, en Navy draaide (had de teugels nog vast natuurlijk) om me heen, en stopte uiteindelijk..

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 18:21

Hehe, nou ja, dan deed ik het nog niet! Haha!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-02 19:42

Ik deed het onder het motto: "NOOOOOD"!! *LOL* *LOL*

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 10:06

Heb ik ook een keer gedaan toen mijn eerste paard aan de kletter ging met mij zonder zadel op zijn rug en ik geen teugels in mijn handen had (touw had iemand anders vast en die liet los...).

Mijn paard ging in rengalop (engelse volbloed met baanverleden: dat gaat verdomd hard) over het asfalt richting een drukke weg. Ik heb mij dus ook langzaam naast haar laten zakken, ondertussen geprobeerd het touw te pakken, maar toen ik de grond raakte, zwikte ik door mijn enkels en klapte keihard met mijn knar op het asfalt. Resultaat: verbrijzelde pols (komt nooit meer goed) en gescheurde enkelbanden. Vreemd genoeg had ik geeneens een herseschudding... Haha!

Ben het niet van plan om te gaan herhalen....

Gelukkig is het bij jou goed afgelopen!