waterdichte deken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Leila
Berichten: 2
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: nijmegen

waterdichte deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-02 12:13


Hoi

Ik ben nieuw hier, maarruh ik heb een vraag over deken. Ik wil graag wind- en waterdichte deken aanschaffen en moet ook scheurvast. Maar ik weet niet wat voor merk het beste is voor mijn pony, b.v br,bucas,
rambo,eskadron enzt.... En die moet wel tegen stootje kunnen!! Dus deken mag niet doorweekt raken na een paar uren regen! Hebben jullie ervaring met een of meerdere dekens van bepaalde merk(en) en wat voor merk zouden jullie me aanraden?? Dag!


germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 12:14

canvas dekens, spuitbus erover en klaar, prima dekens, en waterdicht.

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 12:25

Rambo en Rhino, sterk & watervast. Gebruik ze al jaren.

Finnie

Berichten: 415
Geregistreerd: 06-04-02
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 20:09

Rambo en Rhino zijn de enige dekens die tegen mijn paard bestand zijn! Knipoog Andere dekens (Bucas, Harry's Horse) heeft ze na maximaal 2 rolbeurten kapot. En mijn paard is echt rolverslaafd! Lips are sealed
En ze zijn waterdicht.

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 20:21

Weather Beeta. (high liner 300 S ofzo!? zou ik evt. wel ff na kunnen kijken..)
Die van mij heeft hem nu een jaar op, en nog helemaal heel, en al onwijs veel regen en slecht weer doorstaan (HELE winter buitengelopen) en NOOIT natgeweest.. Echt een perfecte deken.. En die van mij is ook een echte sloper, heb geen 1 deken zonder scheur erin ofzo... (maar deze is nog heel!)
Dus heeeeeel tevreden over deze deken! Ben er van plan voor mn andere paardje precies nog zo 1 te gaan kopen..


Hartje
Berichten: 1933
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Ymuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 08:03

Mijn voorkeur gaat ook uit naar de Rambo en Rhino dekens. Ik vind de pasvorm beter dan de Bucas en ze blijven jarenlang goed. Pling

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 08:35

Ik heb 2 waterdichte dekens, 1 dikke van Harry's Horse en een dunnere van Weather Beeta.

Ze bevallen prima en zijn niet stuk te krijgen!

Toos paardloos

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 09:59

Ben zelf weg van Rambo en Rhino dekens. Het enige nadeel vind ik dat er geen bilriemen aan zitten, maar een enkel touwtje achterlangs. Als de wind daaronder komt bolt hij ontzettend op. Mijn paard heeft hem vrijdag met die harde wind dus zelf afgedaan.... alle riemen zaten nog vast maar het dek lag los in de wei.... heel apart! Kwestie van riemen goed strak doen denk ik...

Bucas vind ik ook een goede deken, heb ze zelf niet, maar een stalgenootje weer wel en die is er erg tevreden over.

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 10:12

ik heb een harrys horse waterdichte deken. deze is zeer stek goed gevoerd en helemaal waterdicht.
mijn knollie is een rolverslaafde en mag ook graag een potje vechten, maar de deken is niet kapot te krijgen.
de deken ligt zelfs nooit scheef!
een echte aanrader dus

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 10:15

Mieke schreef:
Ben zelf weg van Rambo en Rhino dekens. Het enige nadeel vind ik dat er geen bilriemen aan zitten, maar een enkel touwtje achterlangs. Als de wind daaronder komt bolt hij ontzettend op. Mijn paard heeft hem vrijdag met die harde wind dus zelf afgedaan.... alle riemen zaten nog vast maar het dek lag los in de wei.... heel apart! Kwestie van riemen goed strak doen denk ik...


Hier heb ik nog nooit last van gehad en die van mij staan toch ook aardig wat buiten met harde wind. Doordat de staartflap vrij krap aan de deken vastzit sluit hij de billen goed af en waait absoluut niet op. Misschien dat je idd de buikriemen niet strak genoeg hebt zitten, je loopt nu ook de kans dat ze zich 'vangen' in de riemen. Ik heb ze altijd strak tegen de buik aan liggen.
Dat touwtje achterlangs is idd een minpuntje, vooral als je paard nogal eens aan de dunne is..

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 10:22

De staartflap is er af gesloopt door een "vriendje" van Toon.... die moet ik er nog aan laten zetten. Zelf al eens geprobeerd met naald en draad, maar hij lag er binnen de kortste keren weer af... Boos!

Verder vind ik het geweldige dekens, goed ademend en toch waterdicht, wat je van andere merken niet echt kunt zeggen....

tiaa
Berichten: 29
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 11:29

Geef mij maar een bucas deken Heb ook een rambo deken turnout was deken van het jaar scheurvast zeggen ze nou mooi niet Heb daar nu scheurtjes in terwijl ik mij bucas dekens dat niet heb enigste nadeel van een bucas is de voering Ze zijn wel waterdicht zowel de rambo als bucas maar vooor mij geen rambo deken meer Lovers


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 34 bezoekers