HELP !!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

HELP !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-02 20:31

Ik weet even niet meer wat te doen

ik zal even uitleggen wat het probleem is;

ik heb dus 4 jaar een hele leuke pony gehad die ik na 4 jaar heb verkocht aan een leuk gezin waarvan de 2 dochter haar gingen berijden.
het ging allemaal heel goed ze hebben haar nu ondertussen al 4 jaar!
MAAR een tijd geleden liep ze niet goed en er is toen geconstateerd dat ze slijtage in 1 van haar achterbenen heeft.
De zusjes kunnen haar dus niet meer 'fanatiek' berijden wat ze heel graag doen..ze mogen graag wedstrijden rijden enzo.

volgens zeggen zou nanka (m'n ex-pony dus) nog wel een B-proefje kunnen lopen, maar verder mag je niet te veel van haar vragen ivm haar been.

nu hebben ze (sinds vandaag) een nieuw paardje gekocht en ze hadden mij gevraagd of ik nanka misschien terug wou (hebben).
ik was best enthousiast maar na lang wikken en wegen heb ik besloten om het NIET te doen omdat de stallingskosten + alle andere extra kosten me iets te veel zijn op dit moment en qua tijd redt ik het ook niet (ik werk fulltime en heb een huisje).

nu belde ik ze vandaag dus op en zat eerst gezellig te kletsen (niets aan de hand) totdat ik vertelde dat ik 'helaas' nanka niet terug kon nemen ivm tijd en geld.
nou en toen was het : "oh oke nou we houden je wel op de hoogte DOEI".

Ik heb opgehangen en voel me nu heel raar/rot.

Ik wil gewoon het beste voor m'n lieve (ex)pony.... moet ik haar dan toch terug nemen????

Ik weet dat ze over een tijdje terug kan naar de fokker. Daar kan ze dan heerlijk overdag lekker op de wei staan en savonds lekker op stal enzo, maar daar hebben ze momenteel geen plek. Ze hebben er nog een oudere pony staan en (sorry is hard gezegd maar,) als die er niet meer is kan nanka daar naartoe.

Wat moet ik nou toch???????!!!?!?!!



AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 21:16

hoi,

wat vervelend allemaal, ik zou in ieder geval die mensen opbellen en vragen wat ze nou precies willen. Miischien willen ze haar niet echt verkopen maar dachten ze dat het wel handig voor hun zou zijn als jij haar zou kopen (zij er geen last meer van en zeker weten dat ze goed terecht komt).
Als de pony naar die fokker kan zou dat een goede oplossing zijn.
Als ze zo graag van de pony af willen dat ze haar missschien wel naar een slechte plek brengen, zou ik haar kopen. Dan kan je haar anders misschien alsnog naar die fokker doen als die wel plek heeft. veel succes met de beslissing.

anique

angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

moeilijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 21:52

maar ik zou het niet doen...
Huilen je zegt geen tijd en genoeg geld te hebben....en wat moet je dan met een pony met ook zowieso 1 gebrek?>>nog meer kosten!
misschien krijg je ook meer ellende met de tijd.
tis heel moeilijk,begrijp je helemaal,maar nogmaals ik zou het niet doen om achteraf teleurstellingen te voorkomen. groetjes

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131980
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 22:02

Goh, wat een sneu verhaal zeg.......
Allereerst moet me van het hart dat ik het echt heel knap van je vindt dat je eerst goed nagedacht hebt over de gevolgen van de pony terugnemen.
Dat is een hele moeilijke beslissing, zeker omdat je erg veel om de pony geeft.
In zo'n situatie is het best moeilijk om nuchter na te blijven denken, en alle voors en tegens tegen elkaar af te wegen.
Jij het uiteindelijk de beslissing genomen op uitermate goede gronden, nl. heb ik er het geld voor en heb ik er de tijd voor etc.
Dit verandert helaas niet door de toch vrij botte reactie van de huidige eigenaren.
Ik kan me heel goed voorstellen dat de twijfel nu toeslaat, je wilt tenslotte het allerbeste voor de pony, en je vraagt je waarschijnlijk af wat er nu verder met haar gaat gebeuren.
Misschien dat je nog eens met de fokker kunt praten, misschien kan hij iets meer vertellen over wanneer er plaats vrijkomt.
Dit zou je dan nog door kunnen geven aan de huidige eigenaren.
Verder denk ik dat je weinig kunt doen, ook al zal je dat erg moeilijk vallen.
Ik denk dat het erg verstandig van je zou zijn om bij je eerste besluit te blijven, dit was tenslotte het besluit dat je genomen had zonder dat je "onder druk stond".
Heel veel sterkte.........


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 bezoekers