D-Day

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:03

Ik heb een aantal fijne D-Days gezien, zou even de uitslagen van de Breeder's van anderhalve week terug erbij moeten pakken.

Die ene aangekeurde hengst, die dus achteraf een D-Day bleek liep dus op het WK jonge paarden.
Wij hebben een aantal D-Days op stal gehad, allemaal vrij behoorlijke paarden. Beetje heet soms. Die zwarte die ik eerder beschreef is een heel compleet paard. Hij leek aanvankelijk wat gewoontjes maar knapt in het werk steeds meer op. Begint nu te piafferen en dat lijkt ook goed.

even de uitslagen van de Breeders (Zweedse PAVO cup) erbij gepakt en de eerste die ik tegenkom is een D-Day Haha!

http://www.equipe.nu/Display.aspx?view=results&Id=1601

ik heb de 5-jarigen finale niet gezien, dus ik kan er niks van zeggen

misschien interessanter om de open uitslag (dit jaar voor het eerst, vorig jaar mochten 'buitenlanders' maar tot de halve finale) erbij te pakken:

http://www.equipe.nu/Display.aspx?view=results&Id=1602

6 jarigen:

http://www.equipe.nu/Display.aspx?view=results&Id=1604

bij de 3 en 4 jarigen liep geen D-Day mee.

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 18:14

Bedankt voor de links naar de uitslagen.
Zo te lezen doen ze het dus heel goed die D-Day's
Een tijd terug hadden we het in een topic ook over D-Day en over het feit dat de nakomelingen het goed doen in Zweden, athans volgens de Ijzeren Man doen ze het daar goed.
Toen werd hier al meteen geroepen, tuurlijk zegt de Ijzeren man dat ze het goed doen. Maar nu blijkt het dus ook zo te zijn Lachen
Voor zo ver je dat natuurlijk kan bepalen naar aanleiding van wat uitslagen.

irmaz

Berichten: 4775
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 18:33

Zep, bedankt voor de links. Het lijkt erop of D-Day de zweedse Jazz is Tong uitsteken . Heb jij enig idee hoeveel nakomelingen D-Day in Zweden heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 10:44

ik heb geen nakomelingen van hem maar wel een stukje tekst dat ik ergens heb gelezen:

D-Day, schimmel, geb. 23-03-1992, stokmaat 1.67 m

D-Day; een dressuurpaardenvererver ten top. Volgens de kenner combineert D-Day de twee elementen, die we graag in een dressuurpaard aanwezig zien: het commerciële van een aansprekend paard, dat in beweging nog mooier wordt en het functionele van de atleet, die de kracht, de balans en de lichaamshouding heeft om de zware oefeningen aan te kunnen. De veulens van D-Day weten reeds jaren in de verschillende fokgebieden te domineren, zoals tijdens de Zweedse kampioenskeuringen waar de D-Day nazaten telkens het hoogste eindigen. Ook onder het zadel bewijzen de D-Day nazaten zich telkens weer. Goed bespierde en gelijnde paarden, die zich in de basisgangen zuiver, lichtvoetig en in goede balans bergopwaarts presenteren. In Zweden behaalde een driejarige dochter van D-Day in 2002 de kampioenstitel met voor de draf en de galop niet minder dan het cijfer 10 behaalde; de stap werd beloond met het cijfer 8. In de selectie voor de Beker van België 2002 voor 5-jarige dressuurpaarden wist een dochter van D-Day – Aktion de reservetitel te behalen. Zo ook de stermerrie Paso Doble (D-Day – Amulet) die in 2001 met hoge cijfers de IBOP aflegde en in 2002 de 2e plaats behaalde in de Pavo Cup-selectie te Sevenum. Tijdens de centrale KWPN-merriekeuring 2003 te Sevenum veroverde een driejarige D-Day X Argus merrie de kampioenstitel en een driejarige D-Day X Clavecimbel merrie wist de reservetitel te bemachtigen. Beide dochters van D-Day werden aangewezen voor de nationale merriekeuring 2003 te Ermelo alwaar de D-Day X Argus merrie de 4e plaats in de halve finale wist te behalen. Daarnaast wordt ruim 38% van D-Day’s 3 jaar en oudere nakomelingen reeds in de nationale dressuursport uitgebracht, waarvan 20% reeds in de klasse ZII tot en met ZZ-Licht wordt gestart.

ik neem aan dat je wel weet hoe die eruit ziet!!