Bosal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nijntje

Berichten: 186
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Bosal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-02 15:27

Wat vinden jullie van rijden met bosal.. heeft iemand hier ervaring mee??

sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 17:03

Hallo Nijntje,

Wij rijden vaak met Bosal en hebben goede resultaten. Bijv. Dolly (QH) stopt op een Bosal beter, omdat ze de neiging heeft om op het bit te gaan "hangen" bij het stoppen. Je moet er wel mee "leren" rijden en je paard moet er mee leren werken. Voor meer info kun je kijken op onze website (www.sablou.com), bij "Specials & Links", onderwerp Bosal & Mecate. Even geduld hebben (maar dat hebben alle westernruiters).
Succes

DubbelFun

Berichten: 88659
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 19:40

Ik rijd ook regelmatig op Bosal, vooral 's zomers als Sugar iets minder voorwaarts is Cool . Vooral de overgang van bosal weer naar bit is erg leuk, dan steekt ze haar hoofd in het hoofdstel ipv dat ze het bit pakt... Haha!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

bosal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 19:52

ik ben net begonnen met rijden op bosal, dus al te veel ervaring heb ik er niet mee. het is wel erg wennen, maar ik ben overgestapt omdat mijn jonge paardje wat mond problemen heeft.
en tot op heden werkt het erg goed. ik rijd wel veel onder begleiding van mijn instructeur want het is wel heel wat anders dan met bit rijden.
groetjes rina.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 20:35

Ik rijd ook vaak met m'n bosal. Alleen in de lente als de blaadjes vers aan de bomen hangen doe ik hem niet op omdat mijn paard z'n lippen dan niet kan beheersen en als een vreetmachien door de struiken loopt. Met het bit in z'n mond heeft ie wat te sabbelen en is de verleiding van blaadjes niet zo groot.