Is dit een teken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Is dit een teken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-02 19:54

Bij de meeste merries is het uiers lopen in een paar dagen vol... er hangen na een paar dagen wasdruppels aan en het veulen komt snel!

Vorig jaar liep Neeltje 4 weken met dikke uiers (niet absurd vol, maar al wel echt dik) en was ze ook 2 weken over tijd... Het veulen lag in stuitligging en is tijdens de bevalling gestikt Verdrietig
(de da heeft nog van alles geprobeerd... Verdrietig )

Dit jaar loopt Neeltje alweer met dikke uiers en ze is pas over 2 weken uitgeteld!

Er zal toch niet weer iets met deze meid zijn?

Hebben jullie tips? gerustellingen?

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 20:09

geen paniek, mijn pony loopt al 6 weken met een hele dikke uier en die is al een maand overtijd...
Nu vanaf vandaag hanger er eindelijk kegeld onder (grote hoor) dus ik denk dat ze eindelijk van plan is om te gaan bevallen.
Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken maar als je echt gerustgesteld wilt zijn dan bel je de Va op om te kijken (voelen) of het veulen goed ligt en of alles inorde is (zo gebeurd)
2 weken te vroeg geboren worden is trouwens geen ramp, veulens geboren die langer dan 10 maand gedragen zijn vergen over het algemeen geen problemen, vroeger wel.

dat ze nu een dikke uier heeft hoeft niets te betekenen, die van mij heeft het al 6 weken..(als het ondertussen al niet langer is..)
Maar voor echte zekerheid kun je ff VA bellen die kan zo voelen of alles ok is.

Veel succes met je veulen en ik hoop op een spoedige bevalling!
(en foto's als ie er is hé Knipoog )

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 20:35

De oude Saasfee liep altijd vanaf de negende maand met een vol uier rond. Nooit een probleem geweest, veertien dagen voortijd ging ze kegelen en op de dag van de geboorte kwam de melk. Enig nadeel was dat je altijd haar benen moest wassen vanwege die plakkerige troep.