vraag over lerenbandjes met ringen eraan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 23:09

Afbeelding

Ik denk dat je deze bedoelt. Bij het mennen worden er touwen aan bevestigd en wordt het paard gedwongen om z'n benen op te tillen. Waarvoor ze met springen zouden dienen zou ik niet weten

Goedgekeurd onderschrift :)


Neff

Berichten: 662
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 01:34

Deze gebruik je voor het tuigen, zodat het paard de benen hoger optilt. Je hebt daar geen touwen voor nodig. Door het gewicht gaat het paard de benen hoger optillen. Voor het springen worden vaak peesbeschermers of strijklappen met gewichtjes gebruikt, waardoor de paarden hun benen hoger optillen. Deze banden met ringen zijn daar niet zo geschikt voor denk ik. Die ringen zouden ergens achter kunnen blijven hangen met het springen, dus lijkt me wat gevaarlijk.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 10:36

Gewoon wat zwaardere springschoenen (of dubbele) springschoenen om doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 10:45

Dit zijn lap middeltjes.
Als je paard niet goed springt en hij is verder 100% gezond heb je gewoon pech. Dan is het gewoon een paard wat niet zo zuinig is, jammer maar helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 11:10

Het toucheren, dus die balk omhoog gooien is voor mij ook niets nieuws.
Vaak genoeg gezien.
En wat dacht je van een dun roestkleurig ijzeren staaf in roest/zandkleur 15 cm boven een felle balk hangen.
Maar als het zo moet, hoeft het van mij niet meer hoor.
Ik heb er ook dusdanige ongelukken mee gezien.
Een paard dat met zijn knie zo hard tegen de balk knalde dat hij nooit meer beter is geworden.
We zijn nog altijd met levende dieren bezig, en niet met machines.
Een paard kiest er niet voor dat hij bereden gaat worden, ook niet de tak van sport, en sommige vinden dus springen niet zo leuk als de ruiter.
waarom moet er dan met alle geweld dan toch een springpaard van gemaakt worden Verward
Als je paard niet zuinig word na een paar keer gewoon flink die balk aan geraakt te hebben, zonder toucheren, dan kun je beter gaan trainen op dressuur en daar dan in de sport verder ingaan.
Goed mijn menig wat je er verder mee doet moet je zelf weten, maar de waarde van een dier staat bij mij dan toch hoger dan het genot van de ruiter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 12:04

Dat met die balk een stukje optillen, wordt ook wel barreren genoemd. Schockemohle is daarvoor aangepakt een aantal jaar geleden.
Als je dat soort dingen gaat doen moet je je wel bedenken dat je je paard dan flink in de zeik neemt en hem een enorm goede reden geeft om het zaakje niet te meer te vertrouwen.

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 17:49

Heej,

Die dingen gebruikt kelly dat ze hun benen mooier optillen ofzo. Tip van Herman Wientjes. Ik vind het wel een beetje onzin eigenlijk.
Maar voor springen nou dat is niet echt eerlijk voor je paardje. Dan klappen de hele tijd die ringen tegen z'n poten volgens mij.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 20:21

Bepaalde bekende dressuurruiters schijnen ook wel eens verzwaarde peesbeschermers te gebruiken bij training en losrijden, zodra je die afdoet gaan de pootjes pas echt omhoog.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: nimbletje en 101 bezoekers