Freaky dromen... Hebben jullie daar ook weleens last van?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Freaky dromen... Hebben jullie daar ook weleens last van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-02 17:50

Brrr ik vind het nog steeds niks, als ik er weer aan terugdenk. Boos! Gisternacht heb ik vaag gedroomd. Normaal blijft het niet zo lang hangen, maar deze droom wel. Ik kan het niet verklaren wat het precies betekend ofzo... Scheve mond Ik zal ff vertellen waar het over ging, tenminste hetgeen ik er nog van weet.

Ik droomde dus dat ik in een trein zat met heel veel mensen. We reden in een superdesuperlange tunnel. En het nare is: we WISTEN dat we doodgingen. We hadden te horen gekregen dat ons in dezelfde tunnel een trein tegemoet kwam, die net zo hard ging als ons. We zouden er finaal op crashen. Verdrietig En dan gingen we allemaal hartstikke dood. Huilen Al wisten we ook dat dat nog een paar uur zou duren. (Hoe lang was die tunnel dan wel niet???)
Maar wij in de trein konden er niks tegen doen. Ik had zoiets van: stop deze trein dan en ga de andere kant op rijden, ik wil nog niet dood, maar ja, dat kon op de een of andere manier niet. Scheve mond
Ik weet niet waarom deze treinen tegen elkaar op zouden rijden ofzo, helemaal niks, maar we zouden deze trein volop raken. Boos!

Het was best heel eng. Ik bleef in mijn droom net zo rustig als altijd in panieksituaties, alleen bleef de gedachte maar in mijn hoofd rondspoken dat ik nog niet dood wilde. Ik MOCHT nog niet weg. Ik MOEST een oplossing bedenken. Maar ja, dat lukte niet en ik werd wakker. Voordat we crashten dus. Maar het gaf me wel een rotgevoel. Normaal trek ik me niets aan van dromen en nu vind ik het eigenlijk nog steeds grote onzin, maar ik zou graag willen weten wat sommige dromen, als deze, te betekenen hebben. Lips are sealed

Hebben jullie ook weleens van deze freaky dromen gehad? Of juist met leuek gebeurtenissen waarvan je je nog steeds afvraagt wat ze betekenden? Of hebben jullie dromen die steeds terugkomen??? Ik ben erg benieuwd.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 18:07

Ik heb heel vaak van die droomen dat je dingen ook voelt.Bijvoorbeeld als ik een keer vlieg in me droomen dan voel ik dat ook!Ik praat ook heel vaak in me slaap en hoor dat ook zelf!De laatse uren voor dat ik wakker wordt kan ik een beetje me dromen bepalen!Dat is heel vaag! Scheve mond ik droom heel vaak dat ik in een tunnel loop en wordt achtervolg wordt door "iets" het is wel heel groot en gevaarlijk.Maar ik wil dan rennen maar dat lukt niet. ik wordt tegen gehouden door iets. ik kan niet hard rennen.Het lijkt net op een harde wind van voren!Heel eng, Verward maar wat het betenkent?

Profiel update!!
Nu met horoscoop,loesje,songteksen en nog véél meer! Party!!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 18:11

Ja ik heb ook wel eens zo'n droom gehad vroeger heel veel. Ik had vroeger een droom dat ik bij mijn opa en oma was (die wonen in een flat, toen nog op 3 hoog). En ik droomde dat ik daar in de huiskamer zat en dat er wolven tegen de buitenmuur omhoog kwamen klimmen en die kwam door de raam naar binnen en begonnen te vechten met iedereen behalve mij. Verder weet ik er niet veel vanaf, maar dat heb ik vaak precies hetzelfde gedroomt. Later kon ik het zelfs 'oproepen' en zo heb ik me er overheen gezet. Je moet gewoon niet bang zijn in je dromen!

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 18:16

Jij makkelijk praten!Mijn mams moet me altijd wakker maken omdat ik zo lig te gillen en te HUILEN Verward Verward ?

Profiel update!!
Nu met horoscoop,loesje,songteksen en nog véél meer! Party!!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 18:19

Ik vind dromen opzich wel stoer, je moet niet bang zijn dan is het net of je in een soort van film zit. En ook proberen om zelf te kunnen bepalen wat je doet, zo kun je dingen doen die in het echt misschien nooit gaan. try it out!

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 18:21

ik droom altijd dat ik wordt ontvoerd en vermoord.

en wat het betekent??

of dat ik helemaal alleen ben en dat er ´s nachts op de voordeur word gebonkt en dat ik dus uit me bed kom naar beneden dan staat daar een griezel . dus wil ik weg maar dat kan dan niet Verward en gaat de deur open en dan zie ik dat monster op me af rennen en dan zit ik rechtop in bed Verward

flaim

Berichten: 314
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 18:22

ik heb zo'n 2,5 jaar terug een rare droom gehad.
mijn vader was dood iedereen wist het maar niemand treurde echt om een gegeven moment kwam hij als geest bij ons staan.niemand zei wat het was gewoon normaal.toen ik wakker werd zat het me niet lekker,heel de dag niet,ik was bang dat hij echt dood zou gaan(hij moest ook een operatie aan z'n halsslagader ondergaan).op m'n werk vertelde ik het tegen een collega en die zei dat je het tegenovergestelde droomt als wat er gebeurd.ik geloofde hier niet in.
na een half jaar kreeg die zelfde collega een hersenbloeding we hoorde dit op een vrijdag en ik droomde dat weekend dat ze weer gewoon op het werk was en helemaal beter.na een week is ze overleden.hierdoor blijven deze dromen me heel erg bij.m'n vader is een week later geopereerd en alles ging goed dus ze had gelijk.
ik heb verder nooit van deze dromen.
jou droom zou kunnen betekenen dat je voorlopig niet dood gaat.

een heel verhaal geworden Lachen

groetjes

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-02 18:24

Ik heb vroeger heeeeel vaak gedroomd over de RODE HOND! Dat was dan die ziekte, maar hij kwam echt bij mij als een rode hond.... *LOL*

En ja, ook een droom die ik meerdere kerenb heb gehad, over de oorlog. Steeds was er een detail anders, maar kwam steeds terug. Was ook geen leuke droom, maar ben nog nooit gillend wakker geworden. Lips are sealed

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


flaim

Berichten: 314
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 18:27

dit zijn ook echt de twee enige dromen die omgekeerd uitkwamen daarvoor en daarna nooit.

alle andere dromen waren bedrog Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 18:46


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 19:08

hmmm der staat niet echt iets bij wat betrekking heeft op mij... ik geloof ook niet allemaal in dat soort dingen hoor Verward Ik ben nogal raar in het geloof van paranormale zaken enzo Tong uitsteken

Offtopic: BERICHT NUMERO 1800 VAN DEZE MENEER IS HIER GEPLAATST!!!

Afbeelding

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 19:23

Ik had vorig jaar iets heeeel vaags.
Ik had toen sinds 2 weken ofzo weer wat met mijn ex, wat op zich allemaal wel goed ging. De betreffende nacht droomde ik dat hij vreemd ging. Ik werd wakker, dacht nee, het is niet waar, dit droom ik, en viel weer in slaap. En droomde vervolgens weer hetzelfde, dit een keer of 4 die nacht. Vervolgens hoorde ik een dag later dat het dus écht waar was... Huilen Lips are sealed Zó vaag!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-02 19:32

Das idd heel vaag Naz! Maar soms zijn dromen zo echt dat je het zelf nog geloofd ook!
Mijn vriendin droomde eens dat ze midden in de nacht een smsje kreeg van mij dat ik weer terug was bij Tom en dat alles een misverstand was geweest en bla bla bla. Ze werd dus gigakwaad, ik was een stomme trut dat ik weer in zijn leugens trapte enzo. Maar ze was zo moe, dat ze geen zin had terug te sms-en, dat zou ze de volgende ochtend doen en is gaan slapen. De volgende ochtend werd ze wakker, herinnerde zich weer dat ze mij zou sms-en. Zij dus haar foon gepakt, smsje zoeken, dat er dus niet instond hehe. Ze snapte er geen zak van. Kwam er later achter dat ze het gedroomd had!!!

Offtopic: Syph, gefeliciBokt! Cool

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 19:37

Nou die droom met die treinen kun je zo verkopen als Speed 3 Haha!.

Zelf heb ik wel eens gedroomd dat ik een vliegtuig landde op de Prinsengracht, maar dat ik de verkeerde kant op ging en dus om moest draaien.
Ik bedoel maar 'kids do not try this at home'.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 20:14

Ja ik ken dat wel.vrezelijk om dan met zo'n gevoel wakker te worden.

Ik sliep een keer bij mn vriend en toen droomde ik dat hij ernstig ziek was.Hij zou dood gaan en maar hij wilde geen pijn en wilde waardig sterven ,dus zou hij zelfmoord plegen.
Ik zwaaide hem voor de deur uit,smeekte hem om niet te gaan maar hij zei dat hij geen keus had.Hij stapte in zn auto,reed de hoek om met vol gas en reed keihard tegen een muur op en ik hoorde de knal.Mn moeder kwam achter me staan en zei ''moeilijk he meis?''.

En toen moest ik zo huilen dat ik er wakker van werd mn vriend bleef zoenen en ik kon niet stoppen met huilen.
Mn vriend schrok zich het apezuur Haha!

Maar als ik er nu aan denk kan ik nog tranen in mn ogen krijgen.Het is dat zo echt,je maakt het echt mee.Gelukkig altijd maar dat het een droom is Knipoog

Groetjes!!


ps: ik hoop dat het waar is van dat je het tegenovergestelde (leuk woord voor galgje?) uit komt waar je over droomt.Dan zou mn vriend altijd bij me blijven?

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-02 20:31

Hmmz Jenna, dat is idd ook geen fijne droom!!! Frusty
Als we er nou ff met zijn allen in geloven dat dat van het omgeekerde gewoon waar is??? Cool

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 22:08

Sypheron schreef:
Later kon ik het zelfs 'oproepen' en zo heb ik me er overheen gezet. Je moet gewoon niet bang zijn in je dromen!


Ik heb ook eens gelezen dat je je eigen dromen kan oproepen. Dat jij zelf dan degene bent die bepaalt wat er gebeurd. Maar hoe dat je dat nou dan eigelijk??

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 22:36

Joleen"]
[quote="Sypheron schreef:
Later kon ik het zelfs 'oproepen' en zo heb ik me er overheen gezet. Je moet gewoon niet bang zijn in je dromen!


Ik heb ook eens gelezen dat je je eigen dromen kan oproepen. Dat jij zelf dan degene bent die bepaalt wat er gebeurd. Maar hoe dat je dat nou dan eigelijk??
[/quote]

Hmm ik weet niet, eerst zette ik me over mn angst voor die droom heen en ik ben gewoon gaan zeggen tegen mezelf dat ik die droom nog een paar keer wilde zien... Dus iedere keer voordat ik in slaap viel ging ik er intensief aan denken.. that's all it takes

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 22:53

Heeft duidelijk iets met de angst voor de dood te maken die we allemaal wel eens hebben. Daar droomt iedereen volgens mij wel eens over.
Wat me wel opviel was dat je droomde dat je de situatie niet zelf in
de hand had, je kon er niks aan doen, de dood zou onvermijdelijk komen.
Je raakte niet in paniek, maar vond het verschrikkelijk dat je er niks
aan kon doen.
Dan nog die menigte mensen, dat vond ik wel apart.

Mijn conclusie is dat je je in de steek gelaten voelt door je
omgeving (menigte mensen) als je in heel bedreigde situaties
komt (onafwendbare dood) en je er over verbaasd dat niemand
je helpt of wat doet.

Zomaar een gissing hoor ....

P.S. Ik droom de laatste tijd alleen nog maar over paarden

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 00:05

ik het toevallig van vrijdag op zaterdag.. over een of andere crimie die de
eigenaresse van onze 'buurwinkel'heeft bedreigd waarmee ik laatst op de pont zat en hij mij heel geniepig aankeek en toch mij ook heel interresssant vond....

ik liep op straat of zo en opeens kwam aan lopen en achterme aan, ik begon te rennen, een steegje in hij kwam me achterna en bedreigde me daar zo ook, waarna ik hem op de een of andere heb afgeschud en hem evenlater in een telefooncel weer tegenkwam en meer weet ik niet... ik kan me vaag nog herinneren dat ik hem nog knock-out geslagen had! }> Cool Haha! heel vaag want dat is absoluut niets voor mij Lachen

En de volgende dag wasi k helemaal van streek, ik werd gek, ik mn broer gebeld en gevraagd en vertelt en nu weet ik wie het is, hij is ook heel geniepig en niet zo super braaf Scheve mond ik heb hjemn sinds die droom niet meer gezien maar ik vin hem wel scary... maar dat vondik ookal, waarschijnlijk nu nog meer!

....

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 00:52

Ja idd ik haat dt soort drome. Laast droomde ik dat iedereen van wie ik hou e ook mn dieen een voor ee vermoord werden. Niet leuk. Maar het meest bizarre; de dade; Pim fortuyn Scheve mond

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 06:58

Ik heb bijna nooit "rare" dromen. Wel iedere nacht dezelfde dromen maar daar weet ik (helaas) precies van wat ze betekenen.
Maar heel langzaam kan ik net zoals Sypheron zegt, proberen om de baas te worden over die dromen en de rollen om te draaien.

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 07:32

[quote="*Marije*"]Wel iedere nacht dezelfde dromen maar daar weet ik (helaas) precies van wat ze betekenen.
Waar droom je dan over en wat is de betekenis? of is dat privé??

Profiel update!!
Nu met horoscoop,loesje,songteksen en nog véél meer! Party!!

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 07:44

mij"]
[quote="*Marije* schreef:
Wel iedere nacht dezelfde dromen maar daar weet ik (helaas) precies van wat ze betekenen.
Waar droom je dan over en wat is de betekenis? of is dat privé??


Over dingen die vroeger zijn gebeurd, maar dat is idd prive.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 08:24

Ik heb één keer een droom in 2 delen gedroomd. Dat was overigens toen ik 10 was en het ging over een paard volgens mij. Dat was heel gaaf, maar de laatste tijd heb ik niet zulke leuke dromen. Het is iets waar ik dagelijks écht bang voor ben, of ja, waar ik niet zo'n prettig gevoel over heb en ik moet er niet aan denken dat het mij zou gebeuren. Maar laatst heb ik dus tot in detail gedroomd dat dat écht zou gebeuren. Het was echt een nachtmerrie, en meestal kan ik daar wel tegen (dust yourself off), maar nu was het zó intens, en zó echt dat ik echt met bevende knietjes rondliep...
In die droom probeerden een aantal mensen me wel te helpen, maar op één of andere manier overkwam het me 2-3x. Echt doodeng... Scheve mond

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bente_sat, Bnet, C_estmoi, DogWords, Esplen, Esther_r20, gerlienke, Hanmar, Hjartje, Jade91, Kaetibangsi, katinker, Knollboll, Knudd, Lisanne_S, LolaTFB, LuCa88, maxi90, Nef1985, Noor17, Titsia, ViveChopin07, XxMariellexX, YandexBot en 77 bezoekers