Missen van vorige pony

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Missen van vorige pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-02 19:39

Wie van jullie heeft daar wel eens last van?
Toen ik Riona had heb ik heel vaak gedacht had ik robin nog maar, ik had zo veel spijt dat we hem verkocht hadden. Maar het was wel beter voor hem.
Toen kreeg ik Camilla en ik ben altijd super blij geweest met haar, nu nog steeds, zekerste weten. Maar net zat ik mijn foto's van Robin weer eens door te kijken, en ik mis m zo. Niet omdat ik iets te kort kom bij Camilla, maar als ik terug denk aan die grappige dingen die ik met m mee gemaakt heb.. Dan mis ik hem eigenlijk heel erg. Ook soms onder het rijden, ik wil zo graag eens normaal kunnen rijden, dat kon met robin, robin kon alles. Met camilla kom ik niet ver, ik mis die oefeningen die bij robin zo makkelijk gingen, wijken, schouderbinnenwaards, travers, keertwendingen.. alles ging zo makkelijk!
Maarja, met camilla ben ik super blij, amar ik moest dit gewoon ff kwijt! Gelukkig kan ik m altijd opzoeken en dat doe ik uiteraard ook wel! Hij blijft altijd de liefste pony die er bestaad. Lovers
Lovers

Afbeelding
Moet je dat lekkere koppie zien.. Lovers
Laatst bijgewerkt door Nathalie op 26-04-02 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt


grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 19:42

ken ik maar al te goed..

Nu ik net toevallig weer foto's van Nicky heb zitten bekijken voel ik het wel weer.

blijft toch ergens in je hart 'jou' pony, terwijl ze dat niet meer is..

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-02 19:44

Ja inderdaad..
Ik word ook zo ontzettend jaloers als de eigenaar over hem praat.. Wat ie heeft gedaan enzo.. Ik word gewoon jaloers, het voelt nog als mijn pony, maar iemand anders praat over hem.. Het is heel vreemd..

haffez
Berichten: 1
Geregistreerd: 26-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 20:11

Hoi Nathalie,

Ik ken dat gevoel heel goed hoor. Je oude pony missen. Ook ik mis Robin bijna nog dagelijks. We hebben het nog vaak over hem.
Als je een keer in Deventer bent geef hem dan een knuffel van ons.
Hij is inderdaad een goede leer pony.

Erica uit Dronten

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 20:28

ja nathalie ik ken het gevoel helaas ook
morgen ga ik ook definitief weg bij queen
ik kan het nou al niet hebben als iker iemand anders op zie rijden
wordt helemaal jaloers
queen is en blijft toch wel mijn ponietje denk ik hoelang er ook tijd overheen gaat
ik heb zoveel van haar geleerd en daar ben ik voor latijd dankbaar voor Lovers

Love the life that you live, live the life that you love

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 20:32

Ja ik heb het ook hoor Nath!
Mijn fjordje en kwpnér waren ook mn alles.
Mn fjordje gaat het nu helemaal niet goed mee,die word verpest door kleuters, maar mn kwpnértje rijd nu op M nivo, *trotse ik* *LOL*

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 20:45

Tja, ik heb mijn allereerste pony nog... ondertussen haast 18 en heb hem nu bijna 9 jaar.
Hij gaat nooit weg ik heb er teveel met meegemaakt en teveel van geleerd om hem nu zomaar ineens weg te doen.
dagelijks rijden doe ik niet meer, ik neem hem mee op crossbuitenritten (z'n favoriete bezigheid) doe vrijheidsdressuur en zo van die dingen (zolang hij maar bezig is), ik heb er nu ook een verzogstertje voor.(is ie bezig en krijgt ie nog beweging, knuffels en snoepjes)

weg doen doe ik nooit al heb ik daar veel de kans toe gehad om hem voor een goeie prijs (zeker voor zo een kleine pony) weg te doen.Ik wou het simpelweg niet want wat ben je nou met geld als je dat 1ne ding dat je zo graag wil hebben niet te koop is....Bovendien geld betaald de liefde niet..Nee Gregje blijft tot z'n laaste minuut bij mij op de wei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 21:08

Ik snap het wel hoor. Ik zou Robin ook hardstikke missen als hij van mij was geweest. Maar misschien helpt het als je op dat moment denkt aan de reden waarom je hem hebt verkocht. Je hebt hem niet verkocht om er nog lekker even wat geld aan te verdienen, nee je hebt hem verkocht om hem nog een fijne dag te geven, hem te beschermen tegen jezelf. Jij wilde graag verder rijden en Robin was daar te oud voor, kon het niet meer aan. Zoals ik het begrepen heb heeft hij het nu super en krijgt hij veel liefs en aandacht precies zoals je het wilde. Als je hem had gehouden had je misschien toch meer van hem gewilt of ergens in je achterhoofd steeds het idee gehad dat je werd tegen gehouden door Robin.
En het is super fijn dat je alles hebt geleerd van Robin, nu kan je de dingen aan Camilla leren want jij weet al hoe het moet en zij niet.
Succes!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 21:58

Gelukkig ken ik het niet...Buddy is mijn eerste eigen paardje, en ben dolgelukkig met mijn bontje kalfje Lachen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 13:33

ah ik ken het niet maar ik kan het me wel voorstellen

ik heb expensive van helen,mn beste vriendin,die moest hem verkopen ivm emigreren en als ik iets over hem vertel, wordt ze jaloers en soms moet ze ook huilen dan..zegt ze

ik snap het heel goed en dat is helemaal niet raar! robin was/is gewoon een schatje Lovers

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 13:44

ja ik ken dat gevoel ook als ik naar ouwe foto's kijk maar jij kan je pony altijd nog opzoeken ik neit omdat mijnes naar de slacht is gegaan dus dan heb je echt het gevoel goh ik wil me paardje zien o nee kan neit oliebol vind ik dat maar jah je meot ermee leven

-x-x-Lotte

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 13:51

En terecht dat je hem mist hoor, het was (is) echt een super ponytje! Maar hij is nu in goede handen, ze hebben in Deventer veel plezier van hem en zorgen er goed voor, en jij kan hem altijd op komen zoeken. En met Camil heb je het ook getroffen hoor!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 19:44

Ik denk ook heel vaak als ik Floraquina rijd en als ze dan een keer trekt moet ik gelijk aan Tinne denken (die deed niets anders dan trekken...) Op mijn kamer staan zo'n 100 (echt waar, mn kamer staat gewoon vol met foto's) en elke keer als ik naar al die foto's van Skippy, Tinne en Oginia kijk denk ik: waren jullie nog maar bij mij. Het zijn nooit mijn eigen paarden geweest, maar wel mijn verzorgpaarden en daar houd je net zoveel van!

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 10:22

Ik ken het (gelukkig) niet. Maar kan het me heel goed voorstellen. Ik moet er niet aan denken dat er iemand anders altijd op Beau reed en over hem vertelde. Ik heb vaak gedacht om Beau weg te doen omdat ik te groot voor hem ben en ook omdat pjelk erbij kwam. Maar ik kon het eenvoudigweg niet. Hij mag dan wel klein zijnmaar het rijden gaat nog steeds heerlijk en daarbij ben ik veels te gek op m. Hij is ook zoveel leuker gewordenen ik heb veel van hem geleerd en bovendien; van zo`n kleintje heb je toch geen last. Ik rij haast iedere dag nog met hem buiten en met slecht weer in de bak. Hij heeft ook nog een verzorgster die 2 keer per week met hem rijd en zo blijft hij mooi bezig. HLeuk is trouwens ook dat we nu samen kunnen rijden.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 13:44

Ik begrijp het wel.. Twingo heb ik ook nog heel lang gemist toen ze weg was, en dat is inmiddels al bijna 4 jaar geleden! Ik heb ook 1 foto van haar op m'n kamer hangen.. ik moet nu ook steeds zoveel aan haar denken, omdat mijn nieuwe bijrijdpony heel veel op haar lijkt.. ik herken haar gewoon in hem! Bij Evita heb ik dat niet, want zij is heel anders dan Twingo.
Nozem mis ik ook nog steeds.. hij is met pensioen en de manege heeft nog contact met de nieuwe eigenaren. Het vervelende vond ik dat ze mij nooit vertelde hoe het met hem ging ofzo! alsof het mij niks aan ging.. hij was wel mijn verzorgpony geweest! Ik heb dus ook geen contact met de nieuwe eigenaren, dat had ik bij Sylvester (mijn eerste verzorgpony) wel.. en het is toch wel beter als je zelf kunt horen hoe het met hem gaat!
Maarja, Nozem en Twingo waren maar verzogpony's van mij.. die deed ik maar 2 keer in de week! een eigen pony is wel heel anders, ik zou ook verschrikkelijk jaloers worden als andere mensen mij zouden vertellen wat voor leuks ze allemaal met Evita gedaan hebben enzo..

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 17:49

ik had eerst een paard,die na twee maanden verkocht werdt maar toch was ik al best gehecht aan haar,ze is toen terug gegaan naar haar oude eigenaresse ik heb nu dan een nieuwe pony maar af en toe mis ik haar ook weer dus ik begrijp hoe je je voelt.


Sydney
Berichten: 117
Geregistreerd: 30-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 15:11

Ja, ik weet hoe het voelt. Ik wil al niet eens meer kijken naar de foto;s van mijn vorige pony's , want dan wordt ik zo verdrietig!

Veel sterkte ermee!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 15:15

iones is niet mijn vorige paard, want hij is nog steeds van mij. Maar als ik op paddy rij, mis ik hem wel, alles wat ik op hem kan, dat kan ik nog niet half met paddy. Ik herken het gevoel dus wel. Misschien moeten we gewoon meer geduld hebben en komt die tijd nog wel.

De hond is de betere mens

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Re: Missen van vorige pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 18:48

Nathalie schreef:
Ook soms onder het rijden, ik wil zo graag eens normaal kunnen rijden, dat kon met robin, robin kon alles. Met camilla kom ik niet ver, ik mis die oefeningen die bij robin zo makkelijk gingen, wijken, schouderbinnenwaards, travers, keertwendingen.. alles ging zo makkelijk!
Maarja, met camilla ben ik super blij, amar ik moest dit gewoon ff kwijt!

Als alles makkelijk gaat,lijkt het mij ook niet altijd even leuk.Ik heb nu een jonge pony van net acht jaar oud,die ken nog geen ene moer.Maar dat boeit me niet,ik ben haar al vanalles aan het leren,en vreemd genoeg heb ik er zoveel plezier in! Ik zie haar gewoon groeien (niet groeien groeien maar groeien onder het rijden Knipoog )En dat geeft mij een machtig gevoel (adrealine kick *LOL* ) omdat ik wat bereikt heb! En het leuke ervan is,dat zo'n pony zich dan helemaal aan je gaat aanpassen.Iedereen heeft bijv een apparte manier van aangalopperen,jouw pony zal het alleen op jouw manier doen als je er alleen zelf op rijd.Dat is het leuke eraan! Tong uitsteken

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 21:38

Ik verzorgde 2 arabieren,... moeder Sabine(15) en zoon Nordan van 6... die zoon... daar was ik helemaal in Lovers mee... Hij was mijn droompaardje!

Zijn eigenaar zij: zoalng je hem verzorgt verkoop ik hem echt niet... ik dus helemaal happy en ik fietste 5x per week 5 km op en neer om ze te borstelen en te wandelen, en zo;n 2 a 1x per week gingen we rijden... Op Sabine had ik vaak les... maar ,... dat was een zz paardje, kende alles en op haar kon ik netjes rijden, terwijl Op Nordan kon ik veel leren! Nordan was mijn held! Ik heb hem 5 maanden verzorgt... en me ouders hadden het er over hem misschien te kopen! Tot op een vrijdag middag dat ik kwam, Sabine had net weer een veulen en ik was druk bezig met Nordan... De eigenaar kwam naar buiten en zei me doodleuk: Ik heb nordan verkocht, morgen om 10 uur breng ik hem weg!
Nog voordat ik kon reageren was hij weg!
Ik heb hem jankend op de stal gezet, heb nog een half uur jankend in zijn stal gezeten, heb toen Sabine en het veulen gedag gezegt... Nordan nog een keer gedag gezegt en ben gegaan... met lood in me schoenen!

Ik heb 2 weken lopen janken, zelfs niet bij pienk geweest, want ik was er heilig van over tuigd dat die ook oooooit zou worden verkocht, en wou mezelf dat verdriet niet aandoen...
de eigenaar van Pienke belde waar ik bleef...
Ik heb de eigenaar van Sabine opgebeld en gezegt dat ik niet meer kwam... en ben naar Pienke gegaan.. me zelf groot gehouden...

Maar nu nog... als we door dat dorp rijden en we komen langs hun huis (hun paarden staan achter het huis) en ik zie het bruine koppie van Sabine,... wordt ik kwaad en verdrietig,...


Ik snap heeeeeeeel goed dat je Robin mist... je hebt hem zoveel langer gehad als ik hun verzorgde... hij was jouw pony!
Het beste kun je de mooie momenten in gedachten houden en lachen om het plezier dat je van hem hebt gehad, en hem af en toe opzoeken!

Van de eigenaar van Nordan kreeg ik niet het adres waar hij heen ging Verdrietig

Toen ik Toscar kocht vroeg de eigenaar of hij mijn adres en Toscars verzorgster mocht geven, ik moct er wel over na denken ... maar dat hoefde ik niet! Natuurlijk mochten ze hem opzoeken!
Na 3 weken stond een van zijn verzorsters op de stoep... en nu is dat een goede vriendin van me, en komt ze 1x in de 2 weken (en in de vakantie veeeeeeeeeeel vaker)

Je weet dat Robin het goed heeft, en troost jezelf dat je het beste hebt gekozen, voor jullie allebei!

Knuf

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 22:37

Ringo was dan wel geen pony en ook niet mijn eerste paard maar wel degene waar ik helemaal gek op was. Hij is nu tien jaar dood en ik mis hem nog steeds heel erg Huilen
Mijn andere Appaloosa's heb ik verkocht en die mis ik ook wel maar niet zoals Ringo, dat was mijn once in a lifetime paard.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _RobinA_, Bielsje, Mark0919, vilheide en 53 bezoekers