Hoefbevangenheid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Brendie

Berichten: 294
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Hoefbevangenheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-02 12:33

Er zijn bij ons 3 pony's hoefbevangen.
Hoe lang duurt het gemiddelt dat het weer over is????
Ze staan al op dieet!!
gr. marieke

Groetjes, Marieke
Brendie, Ik vind je luv!!


Percy

Berichten: 12025
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 13:09

Dat hangt van de ernst van de hoefbevangenheid af. Is de hoefsmid er al bij geweest? Die kan vaak de pijn verlichten door ze op een bepaalde manier te bekappen.
Ze moeten in elk geval zoveel mogelijk met de voetjes in de modder staan om te voorkomen dat het hoefbeen gaat kantelen.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 14:13

Hangt van verschillende factoren af ,leeftijd ,geslacht ,zijn ze al eerder bevangen geweest.
Mijn oude shet is heel erg bevangen geweest ,zelfs met pijnstillers had ze nog pijn .Duurde ook heel lang(aantal mnd!) ,en toen kreeg ze weer een dipje Frusty
Heb toen een goede ingeving gehad om een homeopatische DA te consulteren.Want haar lijf had wat ondersteuning nodig en niet nog meer pijnstillers en ze leefde al bijna op niets.
Nu heeft ze sinds een mnddie med en het gaat uitstekend met haar Pling
Ze kan weer draven en galopperen en af en toe een bokje geven als ze door een ander paard geplaagd wordt!

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 19:18

Als het hoefbeen eenmaal gekanteld is gaat het niet meer over. De paarden blijven moeilijk/pijnlijk lopen. En ze blijven altijd gevoelig! Dus oppassen in vervolg!

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!


Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 22:05

Het ligt aan de mate van kanteling ....dan kunnen ze evengoed nog mee lopen.Behalve als er te weinig zool overblijft.Dan is het onherroepelijk.

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

hoefbevangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 12:29

Op dieet gezet is goed maar niet te grondig in een keer want dat kan Hyperlamie tot gevolg hebben. Mijn paard is door een homeopaathe met goed gevolg behandeld en met Bioscan. Hiernaast gebruik ik de kruidenmix Hilton comfort en Probiotica. Ze heeft een lichte kanteling dus haar gangen zijn een beetje scheppend geworden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anna_98, dandy123, ellepel, ElSea, estell__, Geertema, kouwene, Labby1, Larissajulia, LV19952, Pardoesje, Trendiction, VuurVleugels, Waidida en 16 bezoekers