ritsen in laarzen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

ritsen in laarzen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-02 10:32

Hoe bevallen ritsen in rijlaarzen???? Zijn die ritsen snel stuk??? of zijn ze net zo goed als de gewone leren laarzen?? Ik vind ritsen wel erg mooi, en ik neem van iemand een paar leren laarzen met ritsen over, maar ik wil wel graag jullie ervaringen weten. Zijn er verschillen tussen equin, petri, konigs, rectiligne, sergio...???

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-02 13:18

heeft niemand hier ervaring mee????

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 14:24

ik wilde altijd ritsen in mijn laarzen, omdat ik er niet inkwam, maar heb ze uiteindelijk toch maar laten oprekken. Ik heb verschillende meninigen gehoord, de een vind het super, de ander heeft er slechte ervaringen mee. Ik weet het dus verder niet, maar ik denk dat het er wel aan ligt wat voor rits erin zit. Het schijnt dat ze vrij snel kapot gaan, maar dat weet ik niet zeker.... oke je hebt dus helemaal niks aan me, maar goed...

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-02 14:25

Het lijkt mij juist wel handig, en in chaps gaan ze ook niet stuk, dus waarom in laarzen wel???

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 14:30

Ik zou niet weten of t stevig is ja/nee.
Ik weet wel dat ik t niet mooi vind, net als veters in laarzen maar ja, ieder zn eigen smaak.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 14:47

Ik heb ze in de mijne laten zetten want ik kwam er niet meer in... Boos! Nu zijn ze eerder te groot dan te krap!!!

Ik heb ze schuin voor aan de binnenzijde laten zetten, dus tijdens het rijden zie je geen rits! En ze houden het prima! Gewoon wel even op en dicht doen als je in de laars stapt.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 19:15

IK heb ze ook al lang geleden in mijn laarzen laten zettn en ik heb er ontzettend schik mee!
Ze zitten bij mij achterin de laars, je ziet het bijna niet. Ook gaan ze tot nu toe niet stuk, en ze zitten er al vrij lang in.

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 19:22

ik heb ze er ook in laten zetten. Ook omdat ik er helemaal niet in kwam.
Oprekken had weinig zin.
Ik ga ze donderdag bij de schoenmaker ophalen.
dus ik moet nog even afwachten.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 19:23

ik had ook risten in mijn laarzen, (rectilinge) bij 1 ging de rits na een tijd van 2 jaar wel kapot. maar het is makkelijk te maken en dat is niet duur.
opzich zijn ritsen erg prettig, want als je zit, of je zit op de fiets ofzo, kan je ze een stukkie open doen zodat je geen blauwe knieholtes hebt.

ik las dat iemand zei dat ze bij chaps ook niet kapot gingen waarom dan wel bij laarzen....
nou, bij chaps is die rits veel breder en sterker. de rits in de laars moet eigenlijk bijna niet opvallen dus zetten ze er een smallere in die ook kwetsbaarder zijn.

groetjes liselot

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 21:31

ik heb ook ritsen in mijn laarzen. Die zaten er al vanaf de koop in. En het bevalt prima!! Ze zijn nog nooit kapot gegaan, heb ze nu zo'n 2,5 jaar denk ik. En heb ook nog nooit wondjes of zo ervan gehad.

bevalt goed hoor! zou niet meer anders willen!

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 21:38

M'n zusje heeft ritsen in haar leren laarzen. Ze zijn nog nooit kapot gegaan ofzo, maar ik vind het toch echt niet mooi. Ikzelf heb daarom ook op maat gemaakte Huet's, zonder ritsen! Haha! Die bevallen echt perfect...