Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:47

Je bedoeld dit neem ik aan:
Afbeelding
Zo had ik hem eerste keer omgedaan, en zo hoort die dus qua leertjes. :)
Klipjes zijn optioneel, maar ik vind het top zo aan de neusriem.

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:52

Ja, zo bedoel ik het! Leertje is wel inderdaad net iets mooier, bedankt voor de foto! Vind het nu leuk om te zien het hoofdstel bij verschillende paarden :)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:55

Dames, weten jullie waar het hoofdstel nu op voorraad is? Ik wil hem zelf nu dus toch bestellen :-)
bedankt voor jullie tips/ aanwijzingen!!!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:55

Ik ga het hoofdstel vandaag bestellen en direct afrekenen.... :-) Dan is ie lekker snel in huis! Jippie!
Twijfel alleen nog aan 1 ding: wie van jullie heeft de teugels erbij genomen en wie gebruikt eigen teugels?
Zijn de teugels een meerwaarde of juist helemaal niet...????/

vledder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:26

En waar kun je hem bestellen zodat je hem ook snel geleverd krijgt?
Ik wil er ook wel graag een.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:52

Ja zou ik ook wel graag weten, ik moet een maand wachten >_>

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 16:01

Dyonne schreef:
Je bedoeld dit neem ik aan:
Afbeelding
Zo had ik hem eerste keer omgedaan, en zo hoort die dus qua leertjes. :)
Klipjes zijn optioneel, maar ik vind het top zo aan de neusriem.

Hey sorry hoor, maar ik denk dat ik kleurenblind aan het worden ben :+ :D

Maar dit is toch een donkerbruine of een zwarte. En heb je deze kleur ook in de competition? Als je dat toevallig moest weten

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 16:08

De bruine variant is gewoon die kleur.
De promo-foto's zijn volstrekt anders, die kleur bruin is dus niet the real deal. Ik vind die donkerbruine wel mooi en heb die dus besteld.
Ik heb eerst maar van de teugels afgezien, dat komt wel wanneer dat echt een meerwaarde mocht blijken...

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 16:14

Hmm bedankt nixx

Maar dan is dat bruin echt te donker, ik ben voor donkerbruin, maar dit neigt bijna naar zwart. En ga nu in het bruin starten dus wil geen kakkafonie aan bruin op men paard.

Maar brlijf het volgen want vind het idd een leuk hoofstel. Ik rij graag met een lage neusriem, maar in de ring staat dat zo snullig

Maar de competition staat op de site in dat roodleer weet iemand hoe die uitslaat? ik heb hier nl alles in het donkerbruin/havanna achtige, dus duidelijk nog bruin, maar niet rood of oranje of zoals de andere versie van dit hoofdstel zga zwart

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:02

hoe bevalt de micklem als kaptoom ? Blijft hij goed zitten ?

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:10

bulck schreef:
Hmm bedankt nixx

Maar dan is dat bruin echt te donker, ik ben voor donkerbruin, maar dit neigt bijna naar zwart. En ga nu in het bruin starten dus wil geen kakkafonie aan bruin op men paard.

Maar brlijf het volgen want vind het idd een leuk hoofstel. Ik rij graag met een lage neusriem, maar in de ring staat dat zo snullig

Maar de competition staat op de site in dat roodleer weet iemand hoe die uitslaat? ik heb hier nl alles in het donkerbruin/havanna achtige, dus duidelijk nog bruin, maar niet rood of oranje of zoals de andere versie van dit hoofdstel zga zwart

Bulck, het bruin van de competition wordt ook 'Tobacco' genoemd en is echt een soort cognac kleurig. Zéker geen rood of oranje...Lijkt eigenlijk wel gewoon de kleur als op het plaatje ;) :j

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:49

Zo, nu even update van mijn bevindingen nu +/- 3 weken met de MB :D
- Bitloos (teugels gewoon):
* geen verschil met ander kruislingshoofdstel qua sturen oid
* heb 1 x echt in moeten grijpen gezien tussenuit peren en hij stopte eerder als met ander bitloze hoofdstellen
* in galop stiller hoofd
- Met Bit:
* normaal kauwt/knaagt de mijne vaak op zijn bit en dit werkt soms storend met rijden. Nu houdt hij zijn mond mooi rustig en dicht
* hij schuimt wel
* in alle gangen veel rustiger met zijn hoofd waardoor veel meer gelijkmatige teugeldruk

Maris schreef:
hoe bevalt de micklem als kaptoom ? Blijft hij goed zitten ?

- de 1e x met longeren bleef hij netjes zitten
- de 2e x was paard echt gekkenhuis en moest ik in de ankers gaan hangen. Toen was de middenring iets naar rechts verschoven (daar zat ie aan vast en hij liep op rechterhand)

Heb zelf het idee, dat door de ,toch lagere neusdruk en dikkere onderneusriem (dan gewoon hoofdstel met sperriem) dit hoofdstel meer neigt naar de werking/steun van een lage neusriem ofzo :? zodat druk geijkmatiger verdeeld wordt en prettiger is voor paard.
Voor mij een dikke + :D

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 10:05

hier even een vraagje van een sparende meelezer :D
ben dus aan het sparen voor zo'n hoofdstel, de multi

alleen ben ik nog niet helemaal zeker over de maat en de kleur.
M'n paardje heeft een fijn koppie. Full hoofdstellen op het kleinste gat en COB op het grootste. Welke maat kan ik dan het beste kiezen?
nu heb ik een donkerbruin zadel, een thorrowgood. Hoe donker is het bruine hoofdstel 'in real life' ? Zou wel leuk zijn als het een mooie combi vormt... alvast bedankt!! :D

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 10:17

Qua maat is vooral de neus erg belangrijk. De 'knik' in de neusriem moet op de goeie plek zitten. Er staat een maattabel op www.mzm-geestig.nl
En het donkerbruin van de multi is zoals op de foto bovenaan de pagina.. echt héél donkerbruin.. bijna een soort 'licht-zwart' :j ...

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 10:18

Waarbij zitten je hoofdstel op kleinste/grootste?
Bakstukken? Of de omtrek van bijvoorbeeld de neusriem?
Als het probleem in de bakstuklengte zit zou ik Cob nemen.

Hier bevalt het micklem als kaptoom wel goed. :j
Maar ik heb weinig vergelijkingsmateriaal omdat kleine maatjes kaptoom toch al lastig is. Dus ben blij dat de micklem dat goed doet. :j

Ik heb zoals eerder aan de orde kwam idd een bruin hoofdstel.
Het is moeilijk aan te geven hoe donker het echt is.
Dit is de kleur in het zonnetje.
Afbeelding

En zo zonder direct de zon erop. :)
Afbeelding

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 10:27

Hij blijft ook mooi...
Laat mijn passier alleen nog niet eens een jaar oud zijn, dus ik laat het maar even.
3 hoofdstellen voor een keer per week rijden is een beetje overdreven. :D

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 13:50

m'n knolletje heeft bij een COB hoofdstel alles op het grootste gat. bakstukken, neusriem etc.
Bij een maat Full moet alles op z'n kleinst, behalve de neusriem. die moet 1 na laatste gaatje ofzo.

ik zal even de maattabel nakijken :D
de kleur vind ik wel mooi, op de onderste foto's. Komt aardig overeen met mijn zadel, denk ik... ;)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 17:03

Even een vraagje. Heb vandaag mijn zwarte competition hoofdstel binnen gekregen en daar zitten naast 4 klipjes ook 4 riempjes bij. Zijn er meer mensen die een set riempjes voor reserve hebben of moeten er nog ergens extra riempjes aan???

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 17:13

Hmm.. hij blijft erg mooi :)

Wie gebruikt er allemaal het kaptoom gedeelte? En dan alleen de bovenste lus of ook de zijkanten voor bijv aan de hand werken/lange lijnen?

Ik zou binnenkort een academische kaptoom kopen, maar als de werking van dit hoofdstel overeen komt kan ik natuurlijk beter direct 2 in 1 kopen :)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 17:15

Rianne, ik gebruik de zijringen wel met lange lijnen. :j
Ik denk bij echt academisch werken misschien nog twee extra ringen fijn zouden kunnen zijn.
Zelf wil ik ook wat meer vanaf de grond gaan doen, maar dat ga ik gewoon met dit hoofdstel doen. Ring bovenop voor gewoon. En de zijkanten (sidepull idee dus) voor lange lijnen, etc.

Vier riempjes hoort volgens mij niet.
Maar weet het niet zeker, ik heb zelf de competition niet.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 17:22

gr_roos schreef:
Even een vraagje. Heb vandaag mijn zwarte competition hoofdstel binnen gekregen en daar zitten naast 4 klipjes ook 4 riempjes bij. Zijn er meer mensen die een set riempjes voor reserve hebben of moeten er nog ergens extra riempjes aan???

Jep die had ik ook. Die riempjes zijn voor de bit ophanging. En ik denk zo maar eens dat die andere gewoon reserve zijn evenals die clips. Ik heb ze er namelijk ook bij gehad.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:02

Hoelang duurt duurt de levertijd bij mzmgeestig? Ik heb hem namelijk net besteld. Maar er stond verder weinig over de levertijd..

Groetjes

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:04

O, kijk, dat wist ik niet eens dat er standaard vier riempjes bijgeleverd worden.

ZusJacobs, ik denk dat het erg afhankelijk is bij elke leverancier of die op voorraad is.. Horseware kan de productie niet zo goed aan, en daardoor wisselt het per leverancier hoeveel en welke er zijn.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 20:19

Ik heb op het moment geen problemen om het te kunnen leveren gelukkig :o Afkloppen want het kan zo maar zijn dat we weer op een levertijd zitten van 5 of meer weken :(

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 20:39

Heb je ook de zwarte competition josie?en voor hoeveel?