voor de zomer, chaps of laarzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

voor de zomer, chaps of laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-02 11:02

Ik heb nu gevoerde rubberen laarzen en die zijn veeeelste warm voor de zomer! Nou wou ik chaps gaan kopen, maar zijn die niet te warm?
(of weten jullie een merk, type dat niet warm is?)

Waar rijden jullie mee in de zomer?

Vorig jaar reed ik zonder chaps, maar ook zonder zadel... maar heb geen zin om me benen open te rijden Haha!

iemand tips?

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 11:07

leren laarzen, ik heb ook wel chaps, met rits en elastiek, maar vind ik niet ideaal, laarzen rij ik ook wedstrijden mee, dus ook in de zomer met trainen. Ik ben zelfs van plan om altijd met leren laarzen te rijden, die plastic dingen zijn te kort voor m;n onderbenen, die schuren langs de zweetbalden van het zadel

Jumpingmiepie
Berichten: 299
Geregistreerd: 22-12-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 13:06

hoi hoi
ik rijden met chaps

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 13:11

Ik heb nu sinds ong. 3 jaar leren rijlaarzen. En daar rijdt ik dus altijd mee, bij -10 en bij 30 graden!
Ik heb al zolang niet meer met chaps gereden dat ik t gewoon raar vind als ik ze wel weer een x om heb. (bijvoorbeeld met een buitenrit, vind t zonde als er een vette kras op mn leren laarzen zou komen)
Nou,ja en dan heb je maar zweetvoeten na het rijden, dat moet ik er dan maar voor lief bij nemen.
Ik rij dus altijd met leren laarzen omdat ik behoorlijk lange benen heb en dan zit ik dus of met chaps of met die rubber laarsjes altijd in de knup met mn zweetbladen.
Ik rijd zelfs in de zomer ook altijd met handschoenen. Haha! En da's niet omdat ik bang ben dat ik t koud krijg. Ik vind het gewoon fijner.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 13:13

er zijn ook extra lange minichaps, die komen tot in de knieholte.

Leila
Berichten: 2
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 13:17

Knipoog Ik rij altijd met schoenen en mini-chaps, het zit heel lekker, naar mijn mening. Ik krijg altijd zweetvoeten van laarzen, dus die draag ik nooit, behalve op wedstrijden.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 13:20

Ik rij ook in de zomer met chaps.
Ik heb net als jij ook rubberen rijlaarzen, gevoerd, die gebruik ik alsnog in de zomer wanneer het echt superslecht weer wordt, zoals nu, maar verder liever chaps.
Chaps kun je voor en na het rijden aflaten, dus dan is het al snel niet meer zo warm hihi.