Wat bijvoeren op de weide en hoevaak?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Wat bijvoeren op de weide en hoevaak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-02 18:16

Als alles goed loopt gaat mijn merrie vanaf woensdag het land in tot eind september 24 uur per dag. Ze krijgt nu nog steeds 4 kilo bix per dag, een keer per dag hooi, en ze staat daarbij ook nog eens sochtends 4 uur op een kaal grasland. Afbouwen van het ruwvoer was geen optie ze heeft het gewoon nodig.
Het land waar ze in gaat is heel groot en er staat goed gras in overvloed. Moet ik haar de eerste tijd nog bijvoeren of kan ze alles wel halen uit de hele dag gras vreten?


Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 19:27

Kan inprincipe gewoon zonder.. Als er genoeg gras staat kan ze daar alles uithalen.. Voer die van mij wel bij, omdat ze op een heel kaal stukje nu staan, maar wanneer ze op het vollere land gaan doe ik dat ook niet meer...
Maar hoe wil dat dan gaan doen? 2x per daar naar haar toe gaan?

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-02 04:34

Romy schreef:
Kan inprincipe gewoon zonder.. Als er genoeg gras staat kan ze daar alles uithalen.. Voer die van mij wel bij, omdat ze op een heel kaal stukje nu staan, maar wanneer ze op het vollere land gaan doe ik dat ook niet meer...
Maar hoe wil dat dan gaan doen? 2x per daar naar haar toe gaan?


Neee, dan zou de reden waarom ik haar in het land zet toch vervallen Haha! Een vriendin zet haar paard daar ook in. Een keer per dag krijgt ze dan in iedere geval wat bij.


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 08:02

Voor wat betreft de voedingswaarde hoef je in principe niet bij te voeren, hangt er wel vanaf wat je met je paard doet.

Ik heb alleen wel begrepen dat het voorjaarsgras heel weinig ruwe celstof bevat, waardoor het raadzaam zou zijn om in ieder geval 1 keer per dag wat hooi bij te voeren. Of ze dat eten als er mals gras staat weet ik niet hoor.... Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FCSA, NinaZ en 8 bezoekers