tips voor medicijnen geven gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
tiggert

Berichten: 766
Geregistreerd: 23-04-02

tips voor medicijnen geven gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 16:13

ik heb bij vraag maar raak al verteld wat er gebeurd is, alleen heb ik nu tips nodig om antibiotica pasta uit zo`n soort wormspuit ding aan mijn veulen te geven.
het geven ging normaal altijd goed maar na die drama van vanmiddag is ze er erg bang voor wat straks wel weer goed zal komen alleen heb ik voor nu een oplossing nodig zodat ze haar medicijnen toch krijgt.

wie heeft tips?

groetjes jenny


TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 16:19

bij ruitersportzaken kan je toch ook zo'n eqvalan wormenspuitinbrengding kopen. begrijp je wat ik bedoel? een soort bitje dat je indoet met een gat aan de zijkant waar je de spuit op kan zetten. Je spuit hem zo leeg in de mond zonder dat je knoeit.
succes ermee!

Teamspirit... Je bent een toppertje!

tiggert

Berichten: 766
Geregistreerd: 23-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 16:23

ik begrijp wat je bedoeld alleen zal dat voorlopig ook niet lukken als ze maar wat voelt aan de zeikant van haar mond is ze al erg bang.

en wil dus dan dat straks weer heel rustig gaan proberen met wat lekkers in de spuit enzo...

alleen heb ik liever voor haar de komende week dat ze antibiotica moet hebben niet te veel drama`s

ze is al niet helemaal lekker en wil haar die stress besparen

toch bedankt voor de tip

groetjes jenny

texela

Berichten: 680
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:41

laat je veulen merken met je lichaamstaal en praten dat het echt moet en dat het geen drama is.
ook zo doen of het het normaalste is van de wereld dat je m een spuit moet geven in zn mond.
ga de ene keer heen met een spuit met wat lekkers (appelmoes) en de andere keer met antibiotica.
wordt niet boos als ie gaat klieren maar spreek m rustig toe en probeer het opnieuw.
als je m hebt toegedient uitbundig belonen en laat m vooral merken dat je trots op m bent.
Wat ook kan helpen is een paard die niet lastig is met het geven van spuiten, er eentje te geven (met wat lekkers) in het bijzijn van het veulen.
zo kan het veulen zien dat je niks kwaads in het zin heb maar dat je het goed bedoeld.

tiggert

Berichten: 766
Geregistreerd: 23-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 18:50

bedankt voor de tip en het is straks ook weer zo dat we het op deze manier gaan proberen.
alleen op dit moment (omdat er wel net iets kwaads gebeurd is met de spuit) is ze echt heel bang.
ik heb vandaag dus ook de spuit in appelmoes gehad en vanalles geprobeerd op een vriendelijke manier, en der moeder stond lekker de appelmoes van de spuit te slikken terwijl zei het op een afstandje angstig stond te opserveren maar niet in de buurt durfde te komen.

ik denk als er een tijdje overheen gaat en ik ga er heen met een spuit lekkers en geef haar moeder dit eerst dat ze ook niet zo angstig is maar wil haar nu niet banger maken, omdat het ook pasgeleden is.
en het is bij haar niet klieren, echt uit angst.
hiervoor kon je gewoon de wormspuiten geven en was er niks aan de hand.

toch bedankt,
knuf jenny

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:36

je zou ook kunnen proberen om de inhoud van de spuit in een boterham te doen en die dan te geven. wij hebben ook ooit een wortel uitgehold, en daar de wormenkuur ingedaan en die gegeven. maar voor een veulen lijkt een boterham ook goed kunnen! veel succes!

Aut viam inveniam, aut faciam

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:02

hey je kunt ook nu het nog niet wil het antibiotica in een broodje appelstroop doen, vinden ze vaak erg lekker, of gewoon door bix?
idd net als je al probeert met lekkers spuiten, en als ze dan het antibiotica heeft gehad daarna wat lekkers geven als beloning.

succes

royena mijn supper knollie Haha!
sjoerd bedankt voor de fijne tijd,.... marlot veel plezier van hem Lachen
"geen beter hulpmiddel als een beloning"

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:29

Door een beetje slobber mengen misschien?


Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:48

Ja idd slobber of op een broodje..Of maak eenbikstaart:P

Jasmijn 29-04-2011
<3 Jasmijn <3 Mampina
Brusje op komst!

tiggert

Berichten: 766
Geregistreerd: 23-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 22:21

het probleem is opgelost, vanavond toen het rustig was op stal heeft staleigenaresse het geprobeerd om het in te spuiten en met wat geduld is dit gelukt, en ze was gelukkig ook niet meer zo stressig als vanmiddag...

heel erg bedankt voor de tips
groetjes jenny


silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 21:22

Ik zet meestal de injecties zelf is niet zo moeilijk hoor als je DA je zegt waar het moet en waar het niet mag. Eigenlijk vrij simpel hoor als het niet in de ader moet (dat doe ik niet voor al de duidelijkheid hé Knipoog )
Maar goed dat het nu goed ging.
succes nog en veel beterschap OK dan! OK dan!

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt

ellepel

Berichten: 47316
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 12:15

gelukkig gaat het nu al goed, maar voor de volgende keer:heb je al honing geprobeerd?

honing in je spuit en dat geven, de meeste paarden vinden het heerlijk!
de keer erna doe je honing vermengd met de antibiotica erin.
vaak gaat t dan wel goed.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Avatar22, Deeks93, inge_romeo, janneke584, Rubs en 61 bezoekers