zit lessen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
loutjuh

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: veenendaal

zit lessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 12:20

er is bij mijn paard een tijdje terug KS ondekt, omdat ik (als ik er weer op mag) niks wil forseren en helemaal opnieuw wil beginnen, ga ik het anders aanpakken Schijnheilig

nu begin ik even bij mezelf...ik weet dat ik geen geweldige houding heb tijdens het rijden, nu vraag ik me af of jullie ervaring hebben in zitlessen? zoja waar kun je die krijgen? met eigen paard? kosten enz....
Verward


Deau
Berichten: 5900
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:04

Ik zou als ik zou was gewoon even informeren bij een manege in de biirt.

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:25

Als je met zitlessen wil beginnen, kun je dat misschien in dit geval beter niet op je eigen paardje doen. Als je ze op een ander paard neemt, kun je het toepassen op je eigen paardje, zodat het hopelijk een positief resultaat geeft. Je kunt ze bij veel maneges wel krijgen, alleen zijn ze niet overal heel goed, gewoon even rondvragen bij jou in de buurt is denk ik het beste.

-

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:58

Ik had vroeger naast mijn clublessen ook eens in de twee weken privéles en zo af en toe had ik een zitles er tussendoor. Dat hielp wel! Dus als je les hebt, kan je het gewoon aan je instructrice/teur vragen en anders zou ik gewoon eens langs gaan bij een aantal maneges/rijverenigingen in de buurt

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje

CipaRuby
Berichten: 39
Geregistreerd: 23-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:07

Ik neem aan dat je geen les krijgt, anders zou je instruteur je er ook wel mee kunnen helpen. als ik jou was zou ik dan gewoon les gaan nemen! groetjes

Veel liefs joëlle
& Veel
Hoefjes en hinnikjes Ruby en Cipa

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:47

ik krijg 1x in de week met de hele groep zitles. Pony aan lange teugel en alleen op jezelf letten, pony loopt zelf wel vooruit. Helpt echt super goed, heb hetnu 2x gehad, en ik voel gewoon dat hetal beter is.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Ulissa

Berichten: 1772
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:30

Ik ken de afkorting KS niet. Maar ik wil het wel graag weten.

onderschriftloos

Kafue

Berichten: 3437
Geregistreerd: 04-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 00:55

Lachen Beugels over de hals van paard pony en gaan zitten. In het midden van het zadel op je zitbeenknobbels en voelen. Eerst keer maar 5 minuten dan uitbouwen. Als je bijvoorbeeld een goede vriending hebt ofzo kun je samen doen zij let op jou en jij op haar.

Nicht alles was aufgerollt ist, ist auch Rollkur

Wij snijden stickers op stickerfolie leuk idee voor sint of de kerstman. Ideaal als reclame object voor trailer, auto, kast, noem maar op
Zie advertentie [EA-CO] Stickers met naam paard, afbeelding paard

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 14:29

Ik heb ze ook gewoon bij de manege. Wel prive, eerst aan de longe met bijzets, zodat je ECHT helemaal nergens anders op hoeft te letten, en nu "los"... Het is wel een aanrader!

loutjuh

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-04 19:36

Steffie89"]
Ik zou als ik zou was gewoon even informeren bij een manege in de biirt.
[/quote]

Ik heb 9 jaar lang op een manege gereden en mijn zit is nog steeds niet optimaal dus ga het professioneel aanpakken...

[quote="CipaRuby"]
Ik neem aan dat je geen les krijgt, anders zou je instruteur je er ook wel mee kunnen helpen. als ik jou was zou ik dan gewoon les gaan nemen! groetjes
[/quote]

Ik had (toen ik nog op mijn paard reed) iedere week les, hierbij werd absoluut goed op mijn zit gelet evenals het recht richten van mijn paard...maar bij sam is het zo belangrijk om hem op je zit te rijden, en dat ben ik niet gewend (is nooit goed aangeleerd voor mijn gevoel...) dus vandaar dat ik het van een professioneel iemand wil leren, dus iemand die er echt verstand van heeft Schijnheilig


[quote="Ulissa schreef:
Ik ken de afkorting KS niet. Maar ik wil het wel graag weten.


Ik had er eerst ook nog nooit van gehoord, het betekent kissing spines. Dat wil zeggen dat de tussenwerfels van de ruggewerf tegen elkaar aan schuren (om het even kort en in grote lijnen uit te leggen)

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:39

Kan je paardje niet naar de kraker dan??

Ik heb zelf ook jarenlang zitles gehad, gewoon op een manegepony, mijn eigen paardjes zijn daar door de regel niet zo geschikt voor Schijnheilig

Ik had altijd een half uurtje, maar dat was ook lang zat, helemaal in het begin, want spierpijn krijg je Tong uitsteken
Ik betaalde er toen 10 euro voor.

Ik kan je niet aan een adres bij jou in de buurt helpen, want ik ben daar niet bekend Knipoog


Paradiso

Berichten: 2637
Geregistreerd: 02-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:57

Çlub Cercle Hippique (www.clubcerclehippique.nl) kan ik je aanraden.
Pieteke de Reus geeft daar erg goede zitlessen (staan hierom bekend). John Swaab heeft ook meerdere malen artikelen geschreven in o.a. Bit over de zitles enz.
Echt een aanrader.
Ik denk dat ze het ook wel voor je kunnen regelen dat je één van hun (geweldige!) paarden mag gebruiken hiervoor.
Het is misschien wel een einde rijden, but it's worth it!
Als je meer info wil, moet je me maar even PBen.
Succes! Ook met je paardje.
Gr Suus

Sportrevalidatie Hilversum - Flexchair Ruitertraining Hilversum - MSc Manueel therapeute en fysiotherapeute
Nihil volentibus aardum - niets is te zwaar voor hen die willen

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 04:08

Vanda Oosterhuis is erg goed. Zij heeft veel ervaring en heeft een gradatie in Centered Riding.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

loutjuh

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-04 22:01

dank voor de reacties!!...

een kraker...dat is voor mijn paard ja. De kraker (tevens mijn dierenarts) is al een een aantal keren langs geweest voordat we KS ondekte, maar dit kraak je er helaas niet uit.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers