de ene dag gaat het super, andere niet...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

de ene dag gaat het super, andere niet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-02 21:09

Ik merk, nu ik echt iedere dag rij (ja, 6x per week) dat Het de ene dag super gaat en de andere keer gewoon helemaal mis!

De ene keer, ... rij ik een 3 kwartier... en is meneer zo braaf... alles heel netjes... netjes aan de teugel, rustige overgangen, ronde volters...

En dan een dag leter,... sjeesen we door de bak... en is er niks mee te beginnen! Scheve mond *ook niet als ik hem doodmoe rij...*

Hebben jullie dat ook? en is hier een aanleiding voor?
Ik let er op... dat ik zoveel mogelijk het zelfde begin iedere dag... maar merk het al bij het warmstappen (de hoeken af willen snijen... heel de tijd harder willen...)

weten jullie misschien iets? waar het aan kan liggen?
*het is een ruin, dus geen hengstigheid ofzo... *

Vandaag ging het gewoon super, en gisteren ging het echt slecht,... dus morgen... Verward

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 21:15

Dat hebben we allemaal wel in meer of mindere mate. Vandaag was Imker ook net een (ricochetterende) kanonskogel.... Maar woensdag met Lindsay was hij juist heel braaf.
Echt vreemd af en toe.
Ga jezelf maar eens na, de ene dag voel je je lekkerder, fitter als de andere, waarop je misschien spierpijn hebt, of gewoon een baaldag hebt...

Als het "slechter" de overhand neemt over het goede, dan moet je jezelf af gaan vragen of je misschien zelf niet consequent bent, of hij last heeft van zijn spieren of gewrichten etc. Anders zou ik mezelf er niet te druk over maken.

Suc6 met Tos!

Toos paardloos

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 21:19

ja soms dan wil je ze wel......
ik ken het wat je verteld wel een beetje, ik heb zelf dan altijd zoiets van mijn paard heeft vandaag niet zoveel zin.
misschien zou je iets meer afwisseling moeten geven, dat heeft bij die van mij erg goed geholpen. plus als ik merk dat er weer zo'n dag is van het wordt niets, hang ik haar accuut aan de longe, kan zij zich uitlopen en hoef ik me niet te ergeren, c.q. vermoeid te worden.
tegenwoordig wissel ik ook erg veel af, dus niet altijd hetzelfde beginnen. soms leg ik voor de lol wat balkjes in de bak, en stap erover. of een zeil ofzo, houdt ze bezig.

ik hoop dat je er wat aan hebt. veel suc7.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 22:03

Get used to it. Volgens mij heeft iedereen daar mee te maken. Zelf ben je nou eenmaal ook niet constant van humeur en zo is het ook met je paard. De ene dag beter gehumeurd dan de andere dag, beter in z'n vel.
Pieken en dalen. Naarmate je verder komt in de training zullen de dalen wel minder diep worden, maar er blijven mindere dagen tussen zitten.

Nulla tenaci invia est via

pmarena

Berichten: 47934
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 09:14

Heb ik , net als iedereen , dus ook ...
De ene dag zo buigbaar en gewillig als een ballerina ,
de andere dag nog niet eens normaal een bochtje te rijden zonder helemaal over d'r schouder erdoorheen te krabbelen Frusty

Je voelt het eigenlijk al meteen als het niet soepel gaat die dag ,
vroeger ging ik daar dan juist aan werken maar met deze pony levert dat niks anders op dan veel ruzie en ergernis .
En al was ik dan van plan om wat figuurtjes te rijden en wat pasjes wijken enzo , dan doe ik dat op dat moment niet maar ga aan een lang teugeltje een lekker ontspannen ritje maken .
Wel laat ik haar dan wat harder werken qua overgangen enzo ,
dat moet ze dan des te beter doen !

Ook heb ik wel eens dat ik een stukje gras opzoek om haar buiging op voltes en lijntjes goed te oefenen en dan ben ik voor ik er opstap erg strijdlustig en ZAL ze goed lopen.


Is ze toevallig heel braaf en dan gaan we na 5-10 minuutjes ook lekker relaxed naar buiten . En zij weer op de wei even later.
Tja waarom doorgaan als ze alles wat je die dag wilde braaf deed ?!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 11:13

Dat heeft iedereen. De ene dag zit je zelf ook anders op je pony dan de andere dag, en je pony voelt dat ook aan. Het kan ook aan het weer, tijdstip etc liggen.
Dus daar is eigenlijk weinig aan te doen. Wel lijkt het me niet zo handig om je pony moe te rijden, dat roept vaak nog meer weerstand op. Misschien kun je hem van te voren longeren als hij in een gekke bui is. Ook is afwisseling heel belangrijk. Leg eens een balkje neer, maak een buitenrit, longeren etc.

Succes

GAB
Berichten: 105
Geregistreerd: 11-06-01
Woonplaats: in Peru

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 18:27

Heel herkenbaar. Maar mijn verzorgpaard heeft nog een "tic". Meneer doet alleen lekker z'n best als het mooi weer is. Is het slecht weer, donkere wolken, kan ik beter geen dressuur gaan doen, want hij gaat gegarandeerd in protest bij de makkelijkste dingen.

De geest is geen vat die gevuld moet worden, maar een vuur dat je moet ontsteken.
-Plutarchus-


Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 19:05

daar heb ik ook wel eens last van! Ik zie als ik de stal binnenkom al of ze een goede bui heeft of niet.. En hoe je eigen humeur is maakt ook nog wel uit! pas als Ik een goede bui heb én Evita dan gaat het rijden echt lekker Haha!

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 20:00

Had ik vroeger ook, nu eigenlijk niet meer, omdat ik veeeeel te weinig dressuur rij.. Maar het voordeel is wel die 1 a 2x in de week dat ik dressuur rij loopt ze SUPER! Wie weet is dat dus wel een optie: afwisseling..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers