mijn pony breed?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

mijn pony breed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 00:44

vandaag kwam het vrouwtje van de ruitersportzaak zodat ik zadels kon gaan proberen en passen Lachen
nu heeft ze mijn pony voor het laatst opgemeten +- 3 jaar geleden, ik ben gegaan voor een wintec en zijn vertelde me dat er een witte boom inzit (meen dat dat de grootste is?) en dat die zelfs nog iets opgerekt moet worden, terwijl ik juist dacht dat ik een smal ponytje heb, zegt zij dat ze heel fors en breed is...

wat vinden jullie (kan je dat zien op de foto's in mijn profiel? het gaat om de bonte)

ik vond het zo raar dat ik het hoorde!!!!! Bloos!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 01:23

Bloos Er mogen wel een paar kilotjes vanaf Bloos Haha!

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 07:53

ik kan het heel moeilijk zien, maar volgens mij heeft ze weinig schoft. dus dan zijn ze vaak wel breed.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 10:48

die kilo's ik weet het Bloos!
maar ik heb een vermoeden dat ze wordt bijgevoerd iets wat ik absoluut niet wil, ze staat op dieet!!

bedankt voor de reacties.. voorheen is ze nooit echt zo geweest en had ze juist veel schoft (dat was trouwens wel 3 jaar geleden toen mijn pony 4 was) nu zei dat vrouwtje dus ook dat ze erg weinig schoft heeft.
maar vraag me dan af of het een laatbloeier is, of dat ze haar gewoon ouders hebben ingeschat oid?

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 10:49

hijs inderdaad beetje breed maar ik heb wel eens bredere gesien!! Haha!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 10:53

TeamSpirit schreef:
hijs inderdaad beetje breed maar ik heb wel eens bredere gesien!! Haha!



ja ik ook, maar had niet echt het idee dat ik een brede pony heb Haha!.. misschien eerder omdat ik haar elke dag zie ofzo, als ik op haar zit en kijk naar haar nek, is die stevig maar vind hem niet zoiets dat ik denk van: hey ik heb een brede pony. Haha!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 10:55

De pony in mijn profiel loopt met een zadel dat van een Fries is geweest, erg breed dus. Ze is nu wel dik, maar op momenten dat ze goed op gewicht is past het zadel met brede boom nog steeds super.
NRPS pony's en Arabieren zijn vaak rondribbig, dus breed.

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:00

ik vindop doe foto's vind ik je pony niet zo héél breed eruit zien hoor Bloos!
juist mooi vol, maar dikker moet ze niet worden.
mooi pony trouwens Knipoog

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:52

Een zadel passen heef toch vooral te maken met de schoft? Dus helemaal aan de schoft en dan hoe de 'schouders' uitzetten aan de zijkanten. Daar is ze inderdaad tamelijk breed. Maar voor de rest heeft ze een slanke nek en een fijn hoofdje. Inderdaad een beetje bizar dus.

Brasko

Berichten: 153
Geregistreerd: 23-08-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 12:01

Heb zelf een hele brede haflinger. Ik heb er zelf geen erg meer in. Je merkt pas dat je paar breed is als je op een ander rijd of als iemand op jou paard rijd en het tegen je zegt. Ik vind het dus niet vreemd dat je erg verbaasd was. succes met het vinden van een goed passend zadel...

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 12:46

Laat dat lekker aan de expert over, onze Nrps moesten we altijd maismeel e.d. geven omdat hij zo snel graatmager was. Maar er moest wel de grootste boom in het zadel omdat de rug plat en breed was. De breedte van de boom heeft dus m.i. weining met overgewicht te maken.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 14:33

amondi het gaat hier niet om het overgewicht. (wat moet er aan een expert over gelaten worden trouwens?)

visje dat bedoel ik, ik vind dat echt heel bizar Haha!
Brasko ik reed laatst eens op de pony van mijn zus en die vond ik breed, maar zal het van mijn eigen pony wel gewend zijn, ik zie haar natuurlijk wel elke dag. dat vrouwtje zei ook tegen mij dat ze een berdere boom moest hebben dan de standraad maat van een haflinger. als ik mijn pony vergelijk met een haflinger, dan vind ik mijn pony nog steeds wel slank, maar dat kan ook oogbedrog zijn Lachen

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 14:51

Als ik het mij herrinner is ze heel rond en weinig schoft.. Dus daarom is ze ook breed denk ik zo.. En dan is het ook vrij moeilijk om een zadel te vinden wat niet gaat schuiven ofzo..

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 14:55

vergeleken met arzu is de jouwe best slank Haha! Tong uitsteken

naja, ik dnek ook dat het aan de kilo`s licht hoor Lachen

Bienotje

Berichten: 10867
Geregistreerd: 09-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 17:12

Nou, ik rijd een haflingertje van nog geen 1.45 meter hoog en ook bij haar toen we een nieuw zadel, dat beter paste aanschaften hebben we de witte boom nog iets breder laten buigen. Zij is zeker niet breed van zichzelf, maar ze heb totaal geen schoft. En daar moet het zadel toch echt opliggen.

Koudbloeden hebben nu eenmaal meestal minder schoft, waardoor het zadel breder moet zijn dan voor de meeste warmbloedjes.

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:30

Ik heb een hafje en ik vind haar ook niet al te breed. Er zijn veeeeeel paarden die veel breder zijn dan zij is. (kijk maar in mijn profiel) Maar ook zij heeft in haar wintec al een witte boom zitten.

Selena87

Berichten: 1635
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:32

Ik vind het wel meevallen eerlijk gezegt.
Marja de foto`s zijn niet zo heel erg duidelijk om zoiets te bekijken.
Veel schoft heeft ze niet dus dan valt een pony idd al wat breder uit

karton
Berichten: 5139
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 19:09

Haha over Breed gesproken. Wij moesten ook een nieuw zadel. En die meneer die kwam had de grootste boom zelf nog breeder gemaakt.. En het paste echt voor geen meter... Whihi Lachen En hij is echt niet dik hoor, die man zei zelfs dat hij vierkant was. Nu heeft hij de breedte op gemeten en moet hij het hele zitvlak en alles aanpassen om een goed zadel te krijgen