Laarzen-ervaring,welke laaren raden jullie aan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sjaad

Berichten: 4728
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Nederland

Laarzen-ervaring,welke laaren raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 21:36

Hey!
Mijn laarzen-ervaring:

Ik heb 1 jaar geleden mijn leren rijlaarzen gekocht. Ze zijn van het merk Cavallo ( type winner ). In het begin waren ze heel fijn. Mooi leer en goed van maat en vorm. Ik kreeg ze moeilijk uit en aan ( laarzentrekkers en knecht). Ik heb ze nu een tijd en ze zakken me nu helemaal af. Mijn benen zijn nog steeds hetzelfde. Verward Ritsen erin zetten en smaller maken ging niet volgens de laarzenmaker. Ik heb ze altijd plat liggen met laarzenspanners erin. Ik draag ze iedere dag met rijden en doe ze na het rijden meteen uit. Ik poets ze met schoenpoets en met een glanssponsje voor leer. Ze glimmen wel mooi. Nu is het ook nog zo dat er barstjes in komen. Het leer glimt nog wel mooi, en van ver af zie je het niet maar ach. Het hele leer zit vol met kleine barstjes lijkt het wel. Ook is het leer best slap zeg maar. Redelijk dun, als ik ze vergelijk met petrie's bijv. Ik heb gehoord dat ik er niet meer mee terug kan gaan ( ivm die barstjes) omdat het geen kalfsleder is. Nu wil ik graag voor nieuwe laarzen gaan sparen, tenzij iemand hier een oplossing voor heeft. *LOL*

Als ik nieuwe leren laarzen koop: wat raden jullie mij aan? Ik wil niet te dun leer, het moet mooi glimmen en een dressuurboog hebben. Ik rijd dressuur. Heeft iemand tips?

Alvast bedankt!


Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 22:12

Petrie Anky misschien? Ik heb zelf de Petrie Standaard, fijne laars van stevig leer.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 22:55

toen ik je titel las, wilde ik je Cavallo aanraden, maar gezien jouw ervaring zal je dat wel niet doen...

Ik heb mijn Cavallo's nu 3 jaar. Ik heb op maat gemaakte kalfsleren laarzen. Die van mij zijn nog hardstikke goed en netjes. Alleen een vouw waar alle laarzen een vouw hebben, zakken verder dus ook absoluut niet af. Wist eigenlijk niet eens dat dat kon met leren laarzen. Wel balen. Laarzen zijn toch al zo duur...


parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 16:14

Zoek eens op de naam Lederen rijlaarzen of leren rijlaarzen.
Daar vind je zat toppics over !

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 16:37

Is het niet beter je rijlaarzen recht te zetten?
Wat jammer nou.
Ik kan je deze link aanraden:
www.rijlaarzen.nl

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 16:49

idd ook ik heb me rijlaarzen daar besteld.
Ze zijn in de maak Haha!, ben zo benieuwd kan niet wachten !

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Paradiso

Berichten: 2637
Geregistreerd: 02-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 16:50

ik heb zelf petrie elite. erg fijne laars. net wat meer kwaliteit (zeggen ze). zakken niet snel in, ik heb ze nu 3/4 jaar en kan ze zonder iets erin te ztten "rechtop" laten staan Haha! hele fijne laars, stevig.
ik heb er een grand prix zooltje in (te verkrijgen via www.petrie.nl voor wat extra steun (en omdat de laars te wijd was)
verder weet ik een goede expert in leren laarzen in houten. moet ff de website opzoeken (deze man kijkt naar je been en voet en geeft je werkelijk dé perfecte laars en dé perfecte maat Lachen
ik kom erop terug.
gr en succes!!!

Paradiso

Berichten: 2637
Geregistreerd: 02-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 16:52


Sportrevalidatie Hilversum - Flexchair Ruitertraining Hilversum - MSc Manueel therapeute en fysiotherapeute
Nihil volentibus aardum - niets is te zwaar voor hen die willen


Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 17:30

petrie anky!!! geweldige laarzen!

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 17:39

Petrie vind ik eigenlijk nogal stug. Cavallo zit prettiger. Het nadeel ((of voordeel, hoe je het maar bekijkt) van Cavallo is aan de bovenkant van de schacht wijder dan de Petrie laarzen. Dit heb ik een keer nagemeten (Petrie standaard 8.5-40-52 en de Cavallo Winner zelfde maat). Cavallo valt in z'n geheel iets groter uit. Als je dus net kuiten hebt die goed in Petrie passen, kan het zijn dat de Cavallos afzakken. Je komt hier namelijk veel makkelijker in dan in Petrie laarzen (tenminste ik wel).
Ik zou voor Derby of Petrie gaan als je geen Cavallo weer wilt.

Overigens, als het leer nu al begint te slijten zou ik er wel mee teruggaan. Je betaalt geen 270 euro om laarzen aan te schaffen die maar een jaar meegaan. Misschien ehb je net een slecht stuk getroffen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 22:52

Paradiso schreef:
ik heb er een grand prix zooltje in (te verkrijgen via www.petrie.nl voor wat extra steun (en omdat de laars te wijd was)


Die heb ik ook, maar bij mij was het een Anky-zooltje. Wel heel makkelijk voor in de winter, zooltje eruit, kan je een paar extra sokken aan.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 22:58

Ik heb de Petrie Standaard. Ik ben er tevreden over. Ik heb ook de Mountain horse laarzen, zijn ook fijne laarzen.

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

Sjaad

Berichten: 4728
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-04 21:44

Ik heb m'n laarzen: Petrie Anky! Deze zitten een stuk beter, wel nog inlopen :-P Ik pas goed in de Petri's. De Cavallo's zitten me inderdaad te wijd. Heel erg bedankt voor jullie reacties en tips!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Bolletje29, Danseresje, Esther, Geertema, IASCrawler, laura_estee, Lian, Room_Soesje, spookyskippy, Suliko, WendyKtH en 113 bezoekers