Net nieuw zadel...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rayorgy
Berichten: 380
Geregistreerd: 23-08-04
Woonplaats: Santpoort-noord

Net nieuw zadel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 19:16

Hoi, ik heb deze 2 maanden een 2e hands zadel en hoofdstel gekocht, nou gaat het hoofdstel wel goed en ging ik vandaag het zadel uit proberen maar hij heeft bijna het hek kapot getrokken om weg van mij en het zadel te komen (ik hoorde het zadel al kraken) uiteindelijk heb ik het hoofdstel af gedaan, aan halster heb ik het geprobeert en nu mocht hem wel op zijn rug leggen alleen ik ben niet verder gegaan dan dit, ik wil hem nu herinrijden, alleen heeft iemand tips?

PS. het is een pittig beestje Schijnheilig


Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:38

Heb je geen instructeur die je kan helpen. Heb je als eens eerder een paard in gereden? Dat moet je niet onderschatten!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:58

inderdaa ga een instructeur zoeken, als je dit alleen wilt gaan oplossen kan je nog eens een hoop verpesten Lachen
zoek gewoon goede begeleiding, maar ga zeker niet alleen te werk

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Kafue

Berichten: 3437
Geregistreerd: 04-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 00:58

Rayorgy schreef:
Hoi, ik heb deze 2 maanden een 2e hands zadel en hoofdstel gekocht, nou gaat het hoofdstel wel goed en ging ik vandaag het zadel uit proberen maar hij heeft bijna het hek kapot getrokken om weg van mij en het zadel te komen (ik hoorde het zadel al kraken) uiteindelijk heb ik het hoofdstel af gedaan, aan halster heb ik het geprobeert en nu mocht hem wel op zijn rug leggen alleen ik ben niet verder gegaan dan dit, ik wil hem nu herinrijden, alleen heeft iemand tips?

PS. het is een pittig beestje Schijnheilig

Lachen Past het zadel wel? Een slecht passend zadel kan ook voor een trauma zowel psychisch als lichamelijk zorgen

Nicht alles was aufgerollt ist, ist auch Rollkur

Wij snijden stickers op stickerfolie leuk idee voor sint of de kerstman. Ideaal als reclame object voor trailer, auto, kast, noem maar op
Zie advertentie [EA-CO] Stickers met naam paard, afbeelding paard

UniFlap

Berichten: 2749
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 10:10

Ik snap je verhaal niet helemaal.
Dus je probeert nu een pony in te rijden?
En daar heb je een hoofdstel en zadel voor gekocht, maar ze is bang van het zadel/wil het niet op der rug?
En weet je wel of het hoofdstel en zadel passen op/bij der ???

My horse makes me happy, not money

caarootje
Berichten: 103
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:05

ik wil niet vervelend doen maar dit stond in je profiel:Skaay-Ik mocht een proefritje maken op Buf, alleen ze zei dak niet goed genoeg kon rijden, valt toch niks aan te doen ^^. Ze is wel aardig.

in hoeverre rij jij paard en hoeveel ervaring heb je met beleren?

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:39

Meid, ik begrijp weinig van je verhaal, maar het lijkt mij voor jou én voor het paard héél verstandig als je hulp gaat zoeken met verstand van zake. Want behalve dat je jezelf in gevaar brengt met zo'n stunten zorg je ook voor veel problemen bij het paard.


Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:24

Sowieso nooit een paard alleen (her)inrijden. altijd met z'n 2en, want als er wat gebeurt! Ben je dus nog verder van huis. Voor de rest ben ik het met eerdere reacties eens. Zoek hulp! En bouw het rustig op dan kan je nog lang plezier hebben van je paardje!

PartTwo

Berichten: 1349
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:49

Heb je je paard met een hoofdstel in aan het hek vastgezet.....? Dat is niet verstandig, misschien voelde die wel de druk, en is die gewoon gaan hangen!!!

elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 19:53

je zet een paard toch niet aan t hoofdstel vast!!!???


Rayorgy schreef:
(ik hoorde het zadel al kraken)


misschien is je zadel wel niet goed. Knipoog

zzzzipper

Berichten: 56
Geregistreerd: 28-04-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:24

Laten we dat arme kind positief houden! ze begint net! Iedereen maakt fouten, laten we haar nou eerst 'vriendelijk' advies geven en niet meteen de grond in trappen.

*LOL*
Soms zit het mee en soms zit het tegen. Maar van alles leer je weer wat.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 bezoekers