Te oud..voor deze gein? Nare blessure opgelopen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Te oud..voor deze gein? Nare blessure opgelopen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 01:40

Voor mijn gevoel heb ik enorm veel gemist omdat ik laat begonnen ben met rijden. De pony-tijd heb ik helaas nooit gehad en heel stiekem vind ik dat enorm jammer Bloos
Sindskort heb ik me ingeschreven bij een rijvereninging die allerlei leuke evenementjes organiseren waar jong en oud aan kan deelnemen OK dan!
Heb onze 1e onderlinge wedstrijdje gehad en dat was enorm geslaagd!!
Vandaag het jaarlijkse verenigingsdagje in de vorm van een
paarden 6-tal!! Dikke pret ... heb me meteen ingeschreven.
Ik werd ingezet bij het rondje 'stoelen-dans' moet zeggen dat ik al enorm twijfelde over mijn op en afstijg capaciteiten .... maar vooruit!!
Eindelijk mijn 'pony'-tijd Haha!
Helaas is dat allemaal iets anders verlopen..... Verdrietig
Het 1e rondje ging prima...alhoewel ik lang niet zo lenig van mijn paardje sprong vergeleken met al die andere jonge kindertjes van hun pony Schijnheilig
Tweede rondje trachtte ik mijn been in mijn afsprong uit de beugel te trekken maar bleef helaas hangen Scheve mond
Maakte in die snelheid een hele rare draai om vervolgens als een echte bikkel te doen alsof er niks aan de hand was Boos!
Had ik dat maar niet gedaan .... het vlg rondje viel ik natuurlijk af kon mijn angst voor 'nog een gekke beweging' helaas niet verbergen!
Een beetje kreupel gleed ik van mijn paard, balend van deze stomme actie!!
oliebol toch een beetje te oud voor deze ongein Bloos! ...... Schijnheilig
Ja dan krijg je dat Scheve mond
Ondanks dat heb ik me stoerder voorgedaan dan dat ik me voelde en ben zoals het een echte bikkel betaamd gewoon weer mee gaan doen....kon mijn team tenslotte niet laten zitten....(dacht ik toen nog Boos! )
Het ging redelijk, heb nog de snelste tijd neergezet in de battel-race om
vervolgens als een oud-wijf van mijn paard te glijden Scheve mond
Die zich overigens voorbeeldig heeft gedragen de hele dag, dat geeft een bejaarde penny-girl weer moed Tong uitsteken
Mijn been begon steeds pijnlijker te worden en nadat ik mijn paardje weer netjes op stal had achtergelaten, ben ik snel naar huis vertokken om de schade eens wat beter op te nemen Verdrietig
Mijn knie was inmiddels al aardig aan het zwellen en lopen lukte vanavond bijna niet meer, na mijn reactie begin van de avond "ik ga maandag wel naar de docter als het zo blijft" was ik al bijna bezweken van de pijn en misselijkheid toen ik toch maar naar de huisartspost belde om 19.00uur Bloos
Kon daar om 21.00uur terecht moest helaas nog tot 22.15 wachten Ziek
De conclusie van de arts wist ik eigenlijk al..... door zwelling en enorme pijnlijkheid kon hij op dit moment weinig zeggen...maar verwachtte geen scheuringen of iets dergelijks. Dus met een zware pijnstiller en een drukverband ben ik huiswaarts terug gekeerd en kan nu niet slapen van de pijn Huilen mijn knie en alle banden en spieren darom heen hebben een enorme overrekking en draaing gehad ......
Lekker slimme actie he ..... ik geloof dat ik mijn ponyambities maar aan de 'echte' girls en boys moet overlaten ..... ik ben hier duidelijk niet voor in de wieg gelegd
Zie ook mijn andere topic met oproep alle tips zijn welkom!!
[AM] Met SPOED op zoek naar krukken!! (omg Utrcht)

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 02:27

jeetje Ryvana!! Bloos!
je laat me schrikken.. Scheve mond
meisje, meisje toch..en je verslagje begin zo leuk *LOL*
heeeeel veel beterschap, ik leef met je mee. Ach gut
en wel super van Nico dat ze zich zo top heeft gedragen, daar heeft het niet aan gelegen iig OK dan!
sterkte meid! en als ik iets voor je kan doen, laat je het me weten he!!??? Ach gut

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 08:01

Dat is schrikken zeg.
Je begint je dag vol goede moed en eindigd met zware pijnstillers in bed.
Heel veel sterkte.

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 09:06

jeetje, misschien kun je aan voltige meedoen Tong uitsteken kun je nergens aan blijven haken en je word er lenig van Haha!

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 10:12

Wat een pech heb jij de laatste tijd zeg Bloos! Eerst je paardje een beenwond, en nu jij weer in de lappenmand. Vind het erg sneu voor je hoor Ach gut

Het verslagje begint inderdaad erg leuk, echt verschrikkelijk sneu dat het zo moest eindigen Scheve mond Wel een pluspunt dat Nico zich zo goed gedragen heeft, wat een braaf paard heb jij OK dan!

Heel veel sterkte, ik hoop dat je niet al te veel pijn hebt en dat je er gauw weer bovenop bent Ach gut

Caro

Berichten: 668
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 11:58

Oh, oh Ryvaan.... Ach gut

Zal ik je toch maar een lesje voltige geven? Knipoog

Het klonk zo leuk, was een beetje jaloers, want ik wilde ook wel meedoen Bloos

Maar misschien toch maar aan de jeugd overlaten dan Schijnheilig

Kom gauw even op ziekenbezoek hoor!

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 12:02

ach Ach gut

hoe ouder, hoe gekker.... zullen we maar zeggen Clown

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 08:45

Valt nog niet helemaal mee helaas....
Wilde vanochtend gewoon weer gaan werken maar heb er toch maar even vanaf gezien Ziek
Moest 3 dagen volledige rust houden, denk dat ik me doe want het doet verdorie nog zeer Verdrietig

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 09:35

Bij mij stelden ze dezelfde diagnose maar ik moest na 2 maanden wel voor de zekerheid terug komen voor een scan, bleek ik dus wel mijn kruisband afgescheurd te hebben. (en ik had volgens mij lang niet zoveel pijn als jou )

Kan je geen krukken huren bij de kruisvereniging? Wij hebben hier wel een stel maar die durf ik niet uit te lenen, dat is vragen om narigheid Haha! Schijnheilig

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 09:56

Dat is wel heel erg balen!

Ik heb ooit eens de stoelendans gewonnen van alle mensen op de manege (volwassenen en kinderen), was toen zelf een jaar of 15 denk ik. Ik had nog nooit een prijs gewonnen met mijn pony op wedstrijden, maar nu was ik dus eerste en ik was zo trots! Haha!

Maar ik zie mezelf dat nu dus echt niet meer doen! Alleen al dat opstijgen en afstijgen (eraf springen). We worden echt te oud denk ik. Haha!

Sterkte ermee!

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 10:00

Sjuimpje schreef:
Bij mij stelden ze dezelfde diagnose maar ik moest na 2 maanden wel voor de zekerheid terug komen voor een scan, bleek ik dus wel mijn kruisband afgescheurd te hebben. (en ik had volgens mij lang niet zoveel pijn als jou )

Kan je geen krukken huren bij de kruisvereniging? Wij hebben hier wel een stel maar die durf ik niet uit te lenen, dat is vragen om narigheid Haha! Schijnheilig


Dat geeft een mens nog eens goede hoop sjuimpje Scheve mond ...... Haha!
Het is nog steeds erg gezwollen denk dat die pijn daarvan is, altans dat hoop ik dan maar Verward
Was het bij jou ook zo gezwollen??
En die krukken heb ik inmiddels ook al via een vriendin OK dan!
De kruisvereniging was gisteren dicht vandaar mijn oproep in een ander topic Knipoog

@Jura....ehhh er is voor mij geen twijfel meer mogelijk.....ik blijk hier dus id te oud voor te zijn Haha!

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:32

Hee heel veel sterkte ermee!!

Je geeft me alleen niet veel zelfvertrouwen zo. Ik wilde me net opgeven voor een springlesje met mn 3 jarige die nog nooit gesprongen heeft. Haha! Ik weet niet of ik t nou nog wel doe. Tong uitsteken

Hier zal je nog wel een tijdje mee aan t tobben zijn denk ik... Scheve mond

Selena87

Berichten: 1635
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:42

oei oei.
Beterschap!

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 21:40

Ondanks jouw pijn moest ik wel lachen om de manier waarop je het opgeschreven had Haha!

Pas er inderdaad wel mee op, met dat soort blessures kan je behoorlijk last blijven houden als je het overbelast.

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 23:04

ik heb een keer gehad op de manege
dat ik de pony waar ik op moest rijden uit de stand haalde
en de pony die naast hem in een stand stond
was een beetje sago en wilde de pony trappen
en hij trapte dus vol op mijn knie
ik gewooon ach het gaat wel
gewoon gaan rijden
toen ik na een uur van de pony afstapte
was mijn knie ook heel dik en deed echt zeer
toen was ik naar de dokter geweest en bleef dus
dat de pony mijn slijmbeurs kapot had geschopt
ik moest rust houden dat heb ik natuurlijk niet gedaan
en heb nu nog steeds last van die knie


veel sterkte ermee

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 09:07

welkom bij de club, van zij die denken dat ze nog 12 zijn, hahhahha Haha!
hopelijk ben je snel weer te paard, en ga je braaf je rondjes rijden en geen gekke dingen doen Tong uitsteken . Maak voor de verandering een leuke bos/strand rit. Maar niet gaan stunten hoor. Die tijd is voorbij Alhoewel je nog geen 30tiger ben Verward

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 13:27

nou betschap hoor!! Ach gut

Jacqueline4
Berichten: 240
Geregistreerd: 22-09-04
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 09:51

IK VIND HET TOCH WEL HEEL STOER VAN JE OM MEE TE DOEN hihi.
ER KWAM ZELF EEN GLIMLACH OP MIJN GEZICHT VAN HERKENNING EN DAN NATUURLIJK OVER HET EERSTE GEDEELTE. HET TWEEDE GEDEELTE WAS NIET ZO FIJN OM TE LEZEN EN EEN PIJNLIJKE GRIMAS KWAM OP MIJN GEZICHT HOOP DAT HET SNEL DE GOEDE KANT WEER OP GAAT.
HEB JE HULP NODIG LAAT DIT DAN WETEN.

STERKTE!!!!

GEKKE MEID