paard naar ander stamboek??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

paard naar ander stamboek??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 19:48

hallo, ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik had een vraagje...... mijn merrie is nu ingeschreven bij het westfalen stamboek..... ik zou haar graag in het kwpn stamboek willen weten jullie of dit mogelijk is??? een paar nakomelingen van haar opa etc. zijn wel goedgekeurd voor het kwpn (lady killer X cor de la bryere) en als dit mogelijk is hoe gaat dat dan in zn werk??? XXX

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding


gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 21:01

Dat is wel mogelijk, maar het is nogal een gedoe.

Je moet geloof ik eerst naar de stamboekkeuring en daarna nog naar de IBOP. Op de IBOP moeten ze iig 70 punten totaal of 40 voor dressuur of springen scoren om opgenomen te worden in het stamboek. (eisen van de stamboekkeuring voor opname weet ik niet precies)

Je kunt het wel navragen bij het KWPN (misschien staat het ook wel op www.kwpn.nl)

Ik vraag me trouwens af of het zin heeft, zie de toegevoegde waarde van een KWPN-papier idg niet zo in.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 23:05

Je moet beginnen met een PROK = veterinaire keuring. Voldoet ze aan de eisen dan kan je haar aanbieden op een lokale stamboekopname. Als ze ook daar voldoet moet je een prestatietest doen IBOP, of EPTM of sportprestatie.
Je vind alle gegevens op kwpn.nl
Ook zijn hier al veel topics over geweest.
In het uiterste geval kan je MissHIS raadplegen Haha!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 23:30

Het eerste wat je moet doen is het KWPN bellen en vertellen dat je lid wil worden.
En dan vraag je naar de afd. stamboekregistratie. en leg je de bovenstaande vraag voor.
Verder wat ze vertellen laten bevestigen op papier want dan vergeet je het niet meer.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 23:32

ceasario schreef:
Het eerste wat je moet doen is het KWPN bellen en vertellen dat je lid wil worden.
En dan vraag je naar de afd. stamboekregistratie. en leg je de bovenstaande vraag voor.
Verder wat ze vertellen laten bevestigen op papier want dan vergeet je het niet meer.



Als de merrie niet aan de PROK voldoet hoeft ze het geld voor het lidmaatchap niet meer uit te geven. Lid wordt je automatisch op het moment dat je je paard opgeeft voor de stamboekkeuring.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 23:38

sarabande schreef:
Als de merrie niet aan de PROK voldoet hoeft ze het geld voor het lidmaatchap niet meer uit te geven. Lid wordt je automatisch op het moment dat je je paard opgeeft voor de stamboekkeuring.


Maar dan is ze alle voor info weer kwijt.
En moet ze weer hier vragen wanneer de keuring begint en hoe het in zijn werk gaat.
Kun je beter die info krijgen via de PR van het KWPN dan hier.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 23:39

en prok is een klinische of ook rontgenologische (?) keuring??? ze staat nu dus ingeschreven bij het westfalen stamboek en heeft hier eerste premie behaald..... wil een veulen van dr............. en ik wil ook graag lid zijn van een stamboek van mn paard en dat duits ligt me niet zo...........

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 23:40

saffier schreef:
en prok is een klinische of ook rontgenologische (?) keuring??? ze staat nu dus ingeschreven bij het westfalen stamboek en heeft hier eerste premie behaald..... wil een veulen van dr............. en ik wil ook graag lid zijn van een stamboek van mn paard en dat duits ligt me niet zo...........


en dat duits ligt me niet zo........
De taal of het paard?

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 23:43

de taal........ nee het paard vind ik super...... af en toe tikkie vervelend maar ja.....

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 23:43

saffier schreef:
en prok is een klinische of ook rontgenologische (?) keuring???


Prok is een rontgenologische keuring. Op de kwpn site zie je de DA's die dit mogen doen.
Als je merrie daaraan voldoet kan je het verdere traject volgen.
Er is ook een DA die aan huis foto's komt maken.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 23:47

saffier schreef:
en prok is een klinische of ook rontgenologische (?) keuring??? ze staat nu dus ingeschreven bij het westfalen stamboek en heeft hier eerste premie behaald..... wil een veulen van dr............. en ik wil ook graag lid zijn van een stamboek van mn paard en dat duits ligt me niet zo...........



wil een veulen van dr.............

Je ken gewoon een veulen bij haar krijgen.
Neem een volledige goedgekeurde KWPN hengst en zet die op je merrie.
Het veulen wat er uit komt is dan volledig KWPN.

Verder houd je geld in de zak. En gewoon verder sporten.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 23:49

ceasario schreef:

Je ken gewoon een veulen bij haar krijgen.


Alles ken Scheve mond

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 23:56

maar als ze kwpn is kan ik ook nog eens naar keuringen etc..... maare misschien een rare vraag nog.... moest ik ineens aan denken als ze een westfalenbrandmerk heeft, geeft dit dan nix???
en hoe zit het trouwens met een veulen (hengst) moeder geen papieren vader kwpn (geen goedgekeurde dekhengst) die komt toch in het B register ofzow??? heb wel alles van de kwpn site uitgeprint....... maare ik snap er geen drol van en ik ben niet eens blond........

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 00:07

Als ze gedekt wordt door een KWPN hengst krijgt het veulen zoals boven gezegd gewoon een KWPN papier. Dat kan zelfs een Duitse hengst zijn als hij voor het KWPN goedgekeurd is.
Als je met je merrie naar de keuringen wilt zal je het beste de volgorde zoals boven aangegeven aanhouden.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-04 00:13

ok dank jullie wel.... ik ga morgen of dinsdag maar eens even bellen denk ik.....

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 00:46

Ik was even vergeten dat de PROK-keuring er ook bijhoort Clown
(kun je trouwens gewoon op de praktijk in Slootdorp laten doen meen ik)

Als je je merrie niet op laat nemen in het het stamboek en je laat haar dekken door een KWPN-hengst krijg je gewoon een vol KWPN-papier bij het veulen.
Register B-papier krijg je bij niet-KWPN-goedgekeurde hengst of een merrie die niet aan het fokdoel voldoet/niet is ingeschreven bij een erkend stamboek(al dan niet icm KWPN-hengst).
Mijn vorige paard was een Creool(=KWPN-hengst) uit een dravermerrie. Dit paard had dus een Register B-papier.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-04 13:23

ok dank je...... heb van internet vanalles gehaald.... maar snapte het eerst niet, het is nu een stuk duidelijker..............ik denk dat ze die prok wel moet halen(afgaande op het keurings rapport van de aankoop) en als ze niet te kijkerig is, kan ze de IBOP ook wel halen denk ik..... (hoop ik vooral eigenlijk)

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:30

Als je met een keuringsrapport naar een DA gaat die PROK mag doen weet hij of je merrie aan de eisen voldoet.
Dat scheelt een hoop geld. Zonder PROK hoef je de rest niet te doen, maar kan je wel een KWPN veulen fokken (begrijp je het nog Haha! )

Succes in ieder geval.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-04 14:08

dus dan hoef ik alleen het oude keuringsrapport te laten zien??? deze is wel al 2,5 jaar oud??? die is zeker niet meer geldig???

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 14:12

Je moet zowiezo een nieuwe keuring laten doen, maar de arts kan met jouw oude rapport zien of dat zin heeft ja of nee.
Belangrijk is dat oc/ocd nul moet zijn.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-04 15:23

naar mijn weten heeft ze geen oc/ocd en voor de rest had ze allemaal 1 tjes, voor die keuring heeft van muiswinkel in emmeloord wel mn voorkeur... maar wel een beetje ver weg.... Knoop (slootdorp) is ook erg aardig hoor... ff informeren naar de prijzen

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 bezoekers