En wat nu ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

En wat nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-02 12:48

Mijn paard zou woensdag 1 mei het land in gaan. Maar het weer is nu zo vreselijk omgeslagen en het regent hier al 3 dagen. Is het wel verstandig om haar nu het land in te zetten dag en nacht?
Of zal ik haar de eerste tijd toch nog met waterdichte deken neerzetten totdat het weer wat stabieler wordt? Ze heeft nu al zeker een maand geen deken meer op en staat overdag ook bloot buiten, maar zodra het gaat regene halen ze de paarden binnen. Dus wat nu? Met deken, zonder deken of even wachten tot het weer stabiel is?

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 12:58

met deken...
ALs het weer wat mooier word, deken af:)

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 16:56

Gewoon op het land zetten,
tenminste, dat zou ik doen..
Ze lopen niet zomaar wat op hoor..
Met deken zou ik zowiezo niet doen, die overleeft je deken gegarandeerd niet.. En als hij nou niet zo goed waterdicht is heb je een nog veel groter probleem..
Bij ons zijn vrijdag de paarden dag en nacht het land op gegaan, hihi dat was niet zo'n goede timeing..
Maar ik denk dat origine liever daar buiten in de kou staat dan in stal...

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 19:11

je moet het toch eerst opbouwen voordat ze de hele dag en de nacht gaan ik ben al 2 maanden bezig en mystery loopt nog maar 4 uur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 20:48

Ik weet niet of het wel verstandig is om je paard meteen 24 uur op het land te zetten zonder eerst wat op te bouwen. Als ze al die tijd met deken heeft gestaan, vind ik het weer op dit moment niet zo super. Zijn ze nat, dat is niet zo erg, maar die vaak schrale harde wind erover heen, tja ik weet niet. Ik check altijd of hij het koud heeft om de rug te voelen. Als ik denk toch wel koud zonder deken en ik voel een warme rug, laat ik hem met zijn blote kont staan. Heb nl geen idee hoe het momenteel snachts buiten is, hoe koud..