Wie gelooft in wonderen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Wie gelooft in wonderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 22:17

Wie gelooft in wonderen en wat is voor jou een wonder?

Deze vraag vroeg mijn pleegmoeder aan mij of ik ooit een wonder had meegemaakt. Eigenlijk heeft ze mij ook nieuwsgierig gemaakt. Dus heb je een wonder meegemaakt en wil je ze met ons delen, we zijn benieuwt.
Laatst bijgewerkt door blensink op 10-10-04 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

ikjuh

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 22:21

ik geloof er wel in, maar ik heb er geloof ik nog nooit een meegemaakt.

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 22:21

ik heb volgens mijn nog geen wonder meegemaakt! alhoewel, een hele lieve man en gezonde kindjes Haha! tegenwoordig is dat ook al een wonder!

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 22:25

Ja ik heb ook een man en een zoon en drie stiefkinderen die allemaal gezond zijn, en persoonlijk is dat ook een heel groot wonder maar dit is niet wat ik bedoel.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 23:14

Uhm ja, nu ik terug denk heb ik een wonder meegemaakt, wel twee eigenlijk..
De eerste gaat om mijn zusje. Zij was heel erg ziek en heeft in coma aan de beademing gelegen. De artsen vertelden mij mn moeder te halen(die was net even weg) , want mijn zusje zou 12uur die nacht niet meer halen...Door haar enorme wilskracht en die van de mensen om haar heen die zo positief waren, werd ze de volgende dag opeens wakker, er werd gezegd dat ze zeker nog een maand of vier in het AMC moest liggen, maar een maand later was ze alweer thuis..echt een wonder dus.
Het volgende wonder begon op 5 mei 1989. Ik en mn zusje zeurden echt al zolang om n paard, toen kregen we het idee op die dag om allebei op te schrijven, vandaag is ons paard geboren en dat ook heel stekr erbij voelen en er elke dag aan denken..mn vader nam ons altijd mee naar de drafbaan elke week en daar namen we ook van die boekjes mee. In 1995 kregen we Gossiemijne, jawel, geboren op 5 mei 1989. Paar jaar terug was ik mijn kamer aan het opruimen en wat vond ik daar, nog een zo'n boekje van de drafbaan en daarin stond vermeld: Geboren, Gossiemijne 5 mei 1989...Net dat ene boekje heb ik al die jaren bewaard en dat terwijl we Gossie toen die tijd nog niet eens hadden en van zijn bestaan afwisten..In mijn ogen is dit een echt wonder en als ik daaraan terug denk krijg ik nog steeds kippevel.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 23:16

Hoe is het mogelijk! Een kans van 1 op 365!!

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 09:24

niet flauw doen over een ander z'n wonder he? Tong uitsteken

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 10:44

Nee het was serieus bedoelt!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 11:06

blensink schreef:
Wie gelooft in wonderen en wat is voor jou een wonder?

Deze vraag vroeg mijn pleegmoeder aan mij of ik ooit een wonder had meegemaakt. Eigenlijk heeft ze mij ook nieuwsgierig gemaakt. Dus heb je een wonder meegemaakt en wil je ze met ons delen, we zijn benieuwt.


mijn moeder noemde het altijd een wonder als mijn kamer was opgeruimd Haha!

denk dat er nog genoeg wonderen om ons heen gebeuren
bij mijn zoontje waren ze bang voor een vroeggeboorte en daarbij een grote kans op een lichamelijke en/of geestelijke handicap
ik hoor het de arts nog zo zeggen "als je die 28 weken maar haalt"
uiteindelijk kwam hij veeeel te laat en helemaal OK

en IK BEN ER NOG ! ook een wonder als ik de artsen mag geloven , die hadden mijn kistje al een paar keer besteld

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:18

Wonderen gebeuren iedere dag, zoveel wat toegeschreven wordt aan toeval. Toeval bestaat niet, het komt bewust op je pad omdat het op dat moment het juiste moment is!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:31

ik heb nog nooit een wonder meegemaakt? in iedergeval niet dat ik me kan herineren

maar me moeder wel.

Ik en me broer ( *LOL* ja we zijn tweeling) waren 3 maanden te vroeg geboren.En me broer heeft toen ook nog een paar hersenbloedingen gehad.En 3 maanden is veel.En wij hebben het overleefd.(anders typ ik hier niet Tong uitsteken ) en ja dat is een wonder die me moeder heeft meegemaakt

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 19:16

Esther schreef:
Wonderen gebeuren iedere dag, zoveel wat toegeschreven wordt aan toeval. Toeval bestaat niet, het komt bewust op je pad omdat het op dat moment het juiste moment is!


Dit vind ik heel mooi gezegt. En het verhaal van Kimberly77 vind ik ook heel boeiend.

Maar mijn stiefmoeder had het meer over onverklaarbare wonderen zoals het zien van kabouters, elfjes of andere dingen.

Mijn excuus dat ik niet duidelijk ben, het gaat steeds moeilijker om me op het Nederlands goed uit te drukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:19

Ik vind het een wonder dat na alle ellende die mijn familie (ouders, broertje, zusje en ik) heeft meegemaakt alles toch altijd fijn geweest is. En ik vind het ook een wonder dat mijn zusje zo goed herstelt is van een ernstige ziekte.

Toch denk ik dat een wonder voor ieder persoonlijk is. Wat de een een wonder vind, is voor de ander normaal.

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 23:16

Het is een wonder dat ik leef. Toen ik werd geboren wisten de artsen zeker dat ik niet ouder zou worden dan een jaar of 4 tot 8. Geen arts in de wereld die me zou kunnen helpen volgens hun.
Mijn ouders zijn toen gaan zoeken naar mensen die me wel zouden kunnen helpen. Ze zijn toen terecht gekomen bij een soort giropractor/homeopaat. Wat ie precies heeft gedaan weten ze niet, maar om een lang verhaal kort te maken; mijn gezondheid werd wel beter. En inmiddels ben ik 20 jaar.
Dat vind ik best wel een wonder.

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 00:39

Inderdaad herstellen van een ziekte is absoluut een wonder, ben ik helemaal met jullie eens. En Nickuy van jouw verhaal ben ik ook geschrokken. Ik ben blij dat het voor jullie allemaal goed is gekomen. Helemaal mee eens echt een wonder.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 09:00

Ja, ik geloof wel in wonderen. Maar misschien zijn het ook wel wonderbaarlijke gebeurtenissen. Die heb ik al wel meegemaakt. Het is niet te begrijpen en ik heb nu de kracht om dat te accepteren. Ik kan er dus heel erg van genieten!

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 09:15

ik ben een keer heelhuids uit een autowrak gestapt, dat noem ik wel een wonder ( en met dank aan mijn autogordel)

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 09:29

lonneke schreef:
ik ben een keer heelhuids uit een autowrak gestapt, dat noem ik wel een wonder ( en met dank aan mijn autogordel)


hetzelfde geldt voor mij...

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 07:29

een goeie vriendin van mij heeft het programma Wonderen gemaakt bij de KRO. Heb toen verhalen gehoord die je echt een wonder kunt noemen. Heb het programma helaas nooit zelf gezien...

Heb zelf nooit echt een wonder meegemaakt, wel dingen waarvan ik dacht, dat dit gebeurd, toeval????

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 09:17

Oh ja hoor: een paar jaar geleden, toen wij in een koekblik á la Fiat Uno op een ijzelige dag naar huis reden, raakten we met minstens 100 km/u in een slip. Het was ZOAB en het bovenste laagje bleek spiegelglad te zijn.

De auto draaide om zijn as, terwijl wij links naar voren richting de vangrail schoven. Uiteindelijk draai de auto zo dat ik, op de bijrijderskant, de vangrail op mij af zag komen. En dan zie je letterlijk je leven aan je voorbij flitsen en zie je jezelf al over die vangrail vliegen.

Maar: het had een paar dagen ervoor gesneeuwd. Die papsneeuw lag naast de vangrail. En wij kwamen PRECIES met die dunne bandjes in die sneeuw terecht, waarna we met veel lawaai tot stilstand kwamen.

We hadden HE-LE-MAAL niets....

Alleen bij de rechterachterlamp een deukje. Saillant detail is dat vlak voor ons een dikke BMW frontaal tegen de vangrail was geklapt en dus totall loss was verklaard.

Met de grootste schrik in ons leven zijn we voorzichtig naar huis gereden....

HOE groot is die kans nou dat je met een kreukelzone vrije Uno met dik 100 km een slip overleeft en precies tegen de rijrichting door de sneeuw aan de rechterkant wordt tegengehouden????

Ik heb mijn beschermengel uitgebreid bedankt....

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 09:53

Ik zit op het moment op een wondertje voor mijn paard te wachten.

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 10:10

Ik geloof wel in wonderen, maar of ik er een heb meegemaakt.... misschien wel meer.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 10:30

Ja toen ik aukje zag geloofde ik meteen in wonderen sterker nog ik kan het nog steeds niet geloven. *LOL*

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 10:33

Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist. Staat in mijn profiel, uitspraak van Herman Finkers en wat mij betreft waar.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 10:46

Tijdens het lezen van de uitspraak van Herman Finkers las ik even over het woordje "niet" heen. In wonderen geloof ik wel, zelf heb ik wel eens het idee dat er een beschermengel met me meevliegt (alleen dan niet letterlijk uiteraard).
Maar kabouters, elfjes etc. bestaan voor mij alleen in sprookjesboeken.