Maleintje zei kaboem.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-01 17:20

en toen zat ze op de grond naar darby te kijken.
Ging vandaag weerrijden op darby zat al niet zo lekker maar Darby was erg normaal echt heel rustig vondt ikzelf. en toen maakte ze opeens in een hoek een zijsprong en lag marjoleintje er zomaar naast. niet pijn gedaan ook weer gewoon opgestapt. waardoor t kwam weet ik niet. was er alleen niet op voorbereid dat ze opzij weg zou stappen.
aar helemaal niets aan de hand. darby stond ook meteen stil enzo te kijken van wat doet die nou weer. vondt t maar raar normaal zit ik de meest rare sprongen wel uit maar nu lag ik er zomaar naast

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 17:37

haha je lag te slapen wedden!
ene niet te blauw worden hoor anders kan je straks amper lopen in de eteling!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 18:56

hihi Sorry moest er echt ff om lachen. gelukkig dat je je geen pijn hebt gedaan, straks moesten we je in een rolstoel over de efteling douwen... }>

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 19:01

haha, zandruiter!!!!

Ik moest gister ook zo lachen. Moest een jochie draven op polly, maar polly viel in een rustig handgalopje. Niks aan de hand hoor, maar hij raakte zijn beugel kwijt, en kwam dus scheef te zitten. Bij het hek stopte polly, en hij zat nog, en ineens, PLOF, was ie zijn evenwicht kwijt Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 22:57

Gek hè, en ineens lig je er dan naast... Gelukkig maar dat er verder niets gebeurd is!

Bij ons in de les afgelopen dinsdag viel er ook ineens een meisje af. Haar paard verstapte zich en voor ze het wist lag ze ernaast. Ik reed er vlak achter op de diagonaal, schrok wel even heel hard maar gelukkig was er ook niets ernstigs. Lachen

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 23:01

hahaha *LOL* ik vind dat altijd grappig om te zien *LOL*
een paar jaar terug ook.. een meisje was aan het rijden op Jovi (best drukke, snelle pony) en het ging echt heel goed in de galop.. maar toch vond ze het eng maar Jovi was super braaf.. dus ze begon gewoon te schreeuwen en Jovi bleef zelfs toen rustig!! maar toen nam ze Jovi terug dus hij ging draven en toen in stap laat ze zich ineens vallen.. ze viel zacht maar had toch op 2 plaatsen haar arm gebroken!!!! Scheve mond\

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 23:19

Heb ik ook eens gehad héé'l vroeger toen ik nog op demanege reed...die pony was onwijs aan hetracen, en toen liep hij op een gegeven mometn gewoon naar de middellijn en ging daar rustig staan en plof...ik lag op de grond.....

Maar ik ben ook weleens heldhaftig blijven zitten.....ik ging eens de haf van m'n opa rijden, was ik m'n zweepje verlore (ik was btw een jaar of 12) en we galopeerden in twee groepjes. Ik was aan het stappen en wou dus m'n zweepje even pakken. Dat ging goed! maar toen ik weer opstapte galoppeerde er net een paard langs....dus hij erachter aan, en ik had net m'n linkervoet in de beugel...na één rondje meeliften ben ik maar opgestapt...de instructrice lag echt dubbel...moet er gewoon maf uit gezien hebben...

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 08:02

Nou laatst had ik ook een mooi momentje! Ik wilde een paard van een vriendin gaan rijden zondag. Ze had hem opgezadeld en ik dacht dat ze nog zelf wilde gaan rijden eerst, maar ze zei "Nee ga jij maar meteen rijden".
Dus we lopen met Jappeloep de bak in, en ik wil meteen opstijgen, want het aansingelen doe ik met andere paarden altijd daarvoor al, en het laatste gaatje na een rondje stappen of zo. Wat blijkt nou? Het zadel zat superlos!
Jappeloep is vrij gevoelig wat singel betreft, en die wordt dan ook pas op het laatst aangesingeld.
Dus ik wilde opstijgen, gleed ik met zadel weer aan de zijkant naar beneden! En Jappeloep maakten een dribbel en bok, want ja, die kan al weinig hebben wat haar buik betreft en ze was nog eens hengstig ook... Ik stond er dus weer meteen naast *LOL* *LOL* ! Vlug geprobeerd paard te kalmeren want ja, die zal ook wel gedacht hebben, wat is dit nu weer Verward Vreemde ruiter en dan ook nog dit!
Was wel ff schrikken voor paard en mij, maar het rijden daarna ging goed!
Groetjes, Dorine.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 09:29

*LOL* ik heb dat ook een paar weken geleden gehad. Ik mocht op Jordi rijden, een pony die toen net een paar dagen op stal stond bij ons en er was nog niet mee gegalopeert, en het meisje ging toen voor de 2e x aan de longeerlijn rijden. Okay, toen mocht ik dus. Ik ga erop zitten hij was best braaf maar een beetje snel. Okay, toen draven, was hij ook best braaf maar ook snel. Toen galop.. okay 1 rondje gegalopeert voel ik ineens dat zadel naar benede komen, ik was die dag al van robin afgevallen, en toen viel ik dus ook nog eens van die pony af.. ff een baaldagje dus Lachen maar dat zadel was een kunststof zadeltje van 100.- waar ik eigenlijk te zwaar voor was ofzoiets en daarom zakte hij naar beneden want de singel zat al op zijn strakst!!!! *LOL* *LOL* *LOL*

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 09:58

De 2 laatste keren in de springles met mijn vorige pony waren ook errug leuk. Ze springt bijna alles, behalve als ik onzeker ben. (Ik heb met haar de 1.20 gehaald. Ze is zelf 1.36. Dat vond ik toch wel wat te hoog! Scheve mond\ )Maar goed, er stond een dubbel en de achterste hindernis stond op 1.10 ofzo. Ik vond dat best hoog in een dubbel, dus werd ik onzeker. Maar ik denk: ach we komen er vast wel veilig overheen. Niet dus! Haha *LOL* . Nog op het laatste moment stopte ze en ik niet. Vloog met een salto met driedubbele schroef (nouja, beetje overdreven) eraf over de hindernis. Daar lag ik met mijn mond in het zand. Dat was echt super lol.
De week daarna stond er weer een dubbel met weer een hindernis van 1.10. Ik was er al op voorbereid dat ze wel eens zou kunnen stoppen en dat deed ze ook. Toen zat ik nog. Nouja, ik lag op haar hals *LOL* . En net op dat moment deed ze haar hoofdje naar beneden en glij ik eraf. Lag ik daar, met het hoofdstel in mijn hand. Volgens een vriendin van mij leek het net alsof ik in de handstand eraf ging. Ik liep namelijk met mijn handen mee op de grond. *LOL* *LOL* Nou ja, ik spoor ook niet helemaal!!!! Pling

Dian
Berichten: 594
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 10:12

Haha wat een leuke verhalen allemaal.Nou ik heb ook heel wat meegemaakt hoor.
Een paar weken geleden wilde ik gaan springen op Morwena.Maar toen ik haar aanzette om te springen ging ze opeens naar links en daar had ik niet opgerekend en toen bokte ze ook nog eens ff en hoepla daar lag ik.

Gelukkig mankeerden we beiden niks.

Groejtes Dian Party!!

Viera
Berichten: 837
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 10:39

ik vind ut altijg grappig als ze echt heel langzaam van het paard af glijden en dan ineens plof. ik had een x reed ikzonder zadel op dancer een manege pony moetsen we in dameszit gaan zitte glij ik achterover zo op het schot daar zat ik dan. mijn vriendin heeft toe met haar pony dancer gepakt en toen kon ikzo weer opstappen (als je er namelijk 3 x het zand raakt moet je uitdelen en ik had het zand niet geraakt want ik zat op het schot)

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 13:09

gister was er een vriendin mee naar Sya en zij mocht er ff op in het kleine bakje (wat nu wel goed is) en ze wou galloperen (kan nog net) gaf Sya op eens een bok ik vond het echt vreemd Sya en een bok haha ze had zich geen pijn gedaan
Sya bleef wel netjes stil staan die had echt zoiets van volgens mij zat je er net nog op *LOL* was echt een grappig gezicht *LOL*

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 22:52

Citaat:
Op 2001-05-03 18:56, schreef Maaike:
hihi Sorry moest er echt ff om lachen. gelukkig dat je je geen pijn hebt gedaan, straks moesten we je in een rolstoel over de efteling douwen... }>



Hihi, Ymke ook in de rolstoel. Dan rollen we zij aan zij Ymke en Marjolein door de efteling. *LOL* *LOL* *LOL*

Knuf

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 11:21

hihi, leuke verhalen allemaal *LOL* ik heb wel es gehad met springen toen stond er een redelijk laag hindernisje (kromme zin Party!! )en Spot stopte, maar was net iets te laat en toen knalde we midden in de hindernis. nog een x en weer stopte ze, maar bedacht toen' onee, dat doet zeer' en sprong alsnog, maar toen heel hoog, echt recht omhoog en half over de staander ik met 1 hand de teugels vast en was allebei me beugels kwijt maar ben blijven zitten/liggen op haar nek terwijl we heel hard de bak doorenden Haha! *LOL*

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 11:14

hihi...wat een lol met z'n allen!!! *LOL* *LOL*

Een keertje toen we les hadden was er een meisje die op een vervelende pony zat (Twister). We waren aan het draven en opeens bokte Twister heel hoog en dat meisje maakte een salto....en lande zo op haar voeten haha...das mij nog nooit gelukt!

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 11:17

heeee, zo weet ik er ook een. Tijdens een springwedstrijd weigerde het paard, de ruiterverliest zijn evenwicht, valt er voorover af. Blijft even met zijn voet hangen waardoor hij op zijn andere voet landt. Door de vaart valt de ruiter achterover en gaat op de hindernis zitten.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 16:13

Hihih..zo ken ik er ook nog 1. Bij ons op de manege is nu de beginnersles op woensdag ingelast. Het is best een drukke les maargoed.Ze hebben nu 5 keer gelesd en 3 x zijn er minstens 2 afgevallen *LOL* . Afgelopen woensdag was een paardje dat op hol sloeg. Dat meisje dat erop zat bleef keurig zitten, hij rende ongeveer 1 rondje.Toen stond hij eindelijk stil, zij helemaal blij.Trekt ie zijn koppie naar beneden. Boenk daar lag ze .Ze kwam zelf niet meer bij van het lachen, ze gleed echt over zijn nek en dwarrelde in het zand *LOL*

Groetjes ymke

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 20:59

hihi, ik weet nog wel toen ik in de beginnersles reed (heeeel lang geleden natuurlijk) zat ik op een pony die niet aan wou galopperen. Een andere deed het wel en die beet in het in het voorbijgaan mijn pony in zijn nek Boos! die toen naar het midden rende en daar stil ging staan. Daar hing ik dan, ondersteboven aan zijn nek. Vriendin van me is er vandaag ook nog afgveallen, moest op de wedstrijd op de manege op een vreemd paard Scheve mond\ . Het paard had al 2 keer gelopen, op zijn achterbenen vooral, en bij mijn vriendin ging die ff lekker bokken en aar vloog ze... Kusje fijn, bij een wedstrijd Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 14:36

Heel lang geleden reed ik ook nog maar pas toen wilde ik (natuurlijk) op nancy, een hele rustige palomino, maar die palomino was niet zo rustig. Ze rende zo hard dat we met z-n 2-en uit de bocht vlogen en lagen samen op de grond, ik had niks en reed gewoon weer verder. Alleen de paar dagen daarna kon ik niet lopen .....Lachen