Gentleman

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Gentleman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-02 12:57

Wie heeft er ook een nakomeling van Gentleman en kan mij daar meer over vertellen, zoals: hoe is het karakter/gedrag , hoe zijn ze met rijden, kunnen ze ook dressuurmatig leuk meekomen enz.
Ik heb zelf sinds een jaar een nakomeling van hem en ben benieuwd of er duidelijke overeenkomsten zijn.


Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 21:45

Ik ken iemadn met een gentlemanmerrie.
Het is een vrij 'pinnige' merrie, ze kijkt je altijd zo gemeen aan en is nogal eenkennig. Verder wel een eerlijk en (in het rijden) superbraaf beestje.
Dressuurmatig wordt ze nu gereden door iemand die er net L2 mee is gestart en behoorlijk wat van de merrie verwacht. Een 'probleem' in haar bouw is het wat korte achterbeen.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 22:57

Ik heb er 1 gehad,
in mijn profiel heb ik nog een foto staan.

Hij was met rijden best fijn, in de omgang moest je hem met veel respect behandelen.


Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 07:57

Rieja schreef:
Citaat:
Een 'probleem' in haar bouw is het wat korte achterbeen.


Het is niet voor niks springbloed !

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 12:09

Bij springers hebben ze toch juist liever een wat minder lang voorbeen?

boemel

Berichten: 8255
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 16:51

Ik reed wel eens op een nakomeling van Gentleman. Dat was een fijn paard. Ca. 1.68m maar heel compact gebouwd, veel hals erop. Was wel echt een springtype. Kon niet echt mooi lopen. Hij liep erg makkelijk aan de teugel, verder ook erg braaf, maar wel snel angstig. (je moest er niet met een iets ritselende jas op gaan zitten)

Luca

Berichten: 230
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 20:54

hoi hoi,
ik heb zelf een 8 jarige Gentleman merrie.
Het is een heel fijn paard, maar met gebruiksaanwijzing.
Heel braaf en nuchter (moederlijn is gelders), maar soms kan ze enorm ontploffen.
Heel fijn om te rijden maar wel met een eigen willetje hoor!
Momenteel rij ik geen wedstrijden omdat ze sinds vorig jaar al niet lekker in haar vel zit.
Over 1 week gaat ze dan ook voor 4 maanden naar de wei, en dan pak ik haar in het najaar weer op.
Wil je wat meer over jouw gentleman vertellen, misschien zitten er wel wat overeen komsten tussen,

groetjes corrie.

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

halfbroer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 21:03

hoi
mijn paard, een 6 jarige ruin is een halfbroer van Gentleman, een goeie springer maar ook goed voor dressuur, super gaaf karakter, mensvriendelijk en heel betrouwbaar (behalve in bos, maar dat is alleen amsterdamse bos, want dat ziet ie als 1 grote paddock).

Boreas bloed dus, idd met respect behandelen, en ook mijn paard is erg eenkennig maar onder het zadel springt ie heel betrouwbaar volgens een kennis van ons die kan springen en met dressuur doet ie heel braaf de oefeningen en heeft er lol in, beetje schrikachtig maar gaat er zeker niet vandoor.
SUPER verkeers mak, onlangs liep hij dwars door een menigte van meer dan 100 mensen, echt cool.
Maar ja, ik ben dan ook wel super subjectief want ik ben de eigenaar hoewle ik altijd ,leuke reacties krijg. Knipoog

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 22:16

Het is niet voor niks springbloed ![/quote]

Maar de vraag was of ze dresuurmatig mee konden komen.....
maargoed, geeft niet hoor.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

herhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 16:20

IK HERHAAL DUS:
die van mij dus WEL Haha! Haha! Haha!
hij is 2 maanden lang door Young Rider (dressuur)bereden en die vond m heel lekker lopen en we gaan met een paar weken op wedstrijd, dressuur dus.
zo duidelijker ??? grinnik.

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

oops

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 16:22

oops, je had mij niet gequote zie ik nu,
maak niet uit.

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-02 17:04

Nou, ik zal dan maar even wat over de mijne vertellen:
Hij is nu 9 jaar en =/- 1.70m, toen ik hem een jaar geleden kocht was hij M-springen met dik winst.Heel leuk, alleen wil ik niet springen.
Dressuurmatig kon hij echt niets(onvoorstelbaar,maar waar), maar ik ben gewoon voor hem gevallen!
Hij is heel aanhalig en wil alles voor je doen, maar hij is wel heel erg sensibel, wat nog wel eens problemen geeft omdat ik nog wel eens onzeker ben. Zijn reactie is dan: rennen!!
Ik ben dan ook wel een poosje heel bang op hem geweest en stond op het punt om hem te verkopen.
Maar na twee weken huilen en overgeven, ben ik hulp gaan zoeken en naar een andere stal gegaan.
Nu gaat het steeds beter en zijn we weer lekker aan het rijden( nog wel eens de bibbers hoor).
Al met al ben ik blij dat ik hem nog heb en ben ik zeker van plan om een 'team'met hem te worden!

Anoniem

Re: herhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 11:00

Of hij nou dressuurgefokt of springgefokt is............een dressuurpaard moet goed kunnen bewegen, en van een springhengst kunnen ook goede lopers vanaf komen.
Aurora schreef:
IK HERHAAL DUS:
die van mij dus WEL Haha! Haha! Haha!
hij is 2 maanden lang door Young Rider (dressuur)bereden en die vond m heel lekker lopen en we gaan met een paar weken op wedstrijd, dressuur dus.
zo duidelijker ??? grinnik.

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

ja..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 09:46

ja...dat zeg ik... Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mnoonn en 63 bezoekers