Tinkers en ouderdom

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Tinkers en ouderdom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 19:23

Hallo,

Een vriendin van mij heeft een tinker genaamd Patsy. Patsy is nu 16 jaar zei de tandats, aangezien Patsy uit Ierland komt weten we verder niet veel van haar.

Vorig jaar winter kreeg Patsy '' iets' ze zweette bij de kleinste inzet en raakte snel buiten adem. Er is een bloedonderzoek geweest en daaruit kwam een 'ontsteking' 10 dagen aan de antibiotica...

Maar nou heeft Patsy er weer last van, ze staat sinds een weekje op stal omdat we denken dat het misschien de kou is. (tis geen dikke tinker juist weinig vet!)

Vandaag had ze voor het eerst wedstrijd met Patsy alles ging netjes voor de eerste x is 149 punten best goed. Maar ze vertelde dat Patsy bij het inrijden al kapot was. Nou denken we zelf misschien aan ouderdom.... kunnen dit simtonen (raar woord Verward )zijn??

Als jullie wat oudere tinker hebben hoe zijn die nu kwa conditie enz.?

sandra

Djana

Berichten: 764
Geregistreerd: 15-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:28

Nou dat ouwtje van mij was ook na een half uurtje moe, en dan reed ik alleen maar buiten moet je nagaan!. Bij buitenritten was ik altijd de laatste en moesten ze altijd op mij wachten Bloos . Ik zou eens een tandarts naar haar tanden laten kijken en vragen hoe oud ze is?.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:31

Is het een idee om eens een andere DA te vragen voor een second opinion?
Wat voor beweging krijgt ze verder gedurende de week?
En wat voor voer?
Verder heb ik geen idee, mijn Novia is 9 jaar ongeveer.

ps, het is symptomen. Knipoog

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:35

Ik weet niet of dat het aan ouderdom ligt. Bij ons op stal staan ook paarden die de 20 gepasseerd zijn waar nog dagelijks minimaal 1 uur mee gereden wordt...

Djana

Berichten: 764
Geregistreerd: 15-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:37

Oeps half gelezen van de tandarts Bloos . Toch zou ik idd eens een second opinion vragen. De meningen van de DA's en de tandartsen willen nog wel eens verschillen.

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 19:53

patsy word denk ik zo'n 4/5 x per week gereden.
Ze krijgt halve kilo bix, 2x per dag. En hooi

idd second opinion is een goed idee

Angeliekje
Berichten: 3779
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:57

Op de tinkerstal waar ik kom staat ook een tinker van 16 jaar, ze heeft last gehad van hoefbevangheid, dat is nu wel redelijk weg, maar ze blijft stram in de benen, maar ja wat wil je ze is niet meer één van de jongste daar. Ze is nu ook al gauw buiten adem zelfs aan de longeerlijn. Je kan er nu alleen maar rustig mee rijden, maar gelukkig word ze door iedereen vertroeteld en is nu al aardig verwend aan het raken. Helaas word ze waarschijnlijk verkocht, maar naar aardige mensen die een dochtertje van 10 hebben die haar gaat verzorgen, maar actief rijden nee dat kan niet meer.