Ragne's verhaaltje van de dag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Ragne's verhaaltje van de dag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 17:37

"Gaap...Wie haalt mij op zondagochtend zo vroeg uit mijn stal?! Nou....?

Afbeelding

We moeten zeker weer op wedstrijd, vind ze leuk........!
Sta je daar met je goeie humeur, knotjes op je kop en rare klittebanddingen aan je benen...

Afbeelding

Maar goed, die trailer is zo slecht nog niet: kuilgras, appeltjes en brood, wat wil je nog meer als paard op zondagochtend. Bovendien schijnt het zonnetje. Eenmaal aangekomen in Waddinxveen, besluit ze om buiten los te gaan rijden (als enige)...Heurlijk!!

Afbeelding

Dat buitenrijden komt mij wel erg goed uit. Mijn winterjas is dit jaar wat 'oversized is uitgevallen', en ik krijg het al gauw te warm..heet...snikheet....superheet...en dan ontplof ik! Stoom uit je oren En dat is niet fijn.

Maar mijn ochtendhumeur is verdwenen en ik besluit vrolijk in het zonnetje nog even wat te draven. Waarschijnlijk moeten we straks zo hete binnenbak in, dus maak ik me maar niet te druk.

Afbeelding

O ja, ik was even vergeten...We zitten in een nieuwe klasse! Dat betekent dat je niet meer hoeft te wijken, joepiejee! OK dan! Alleen nu moet je iets bij de hoefslag doen, stuk makkelijker joh! Helemaal als je met de zon mee rijdt, anders schijnt ie zo fel in je ogen Cool

Afbeelding

Dat ze op dit soort prachtige dagen binnen wedstrijden houden! Belachelijk! Wij, paarden, geven de voorkeur aan gras Vingers aflikken
Of lekkere muesli na de proefjes! worteltjes, appeltjes...Ja dat wedstrijden rijden is zo gek nog niet!

Volgens mij blijf ik nog wel even in deze klasse, want ik kreeg niet zo'n raar lintje! maar ze zeiden dat ik wel braaf was..Ja, dát ben ik toch altijd!!"

unicorn_kiss

Berichten: 6494
Geregistreerd: 26-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:44

erg gezellig: have fun Haha!

Sjappie

Berichten: 1341
Geregistreerd: 17-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:48

ERRUG leuk paard, alleen beetje jammer van de ruiter! Tong uitsteken *LOL* Dat paard lijkt me nog wel slim, heeft vast een echte persoonlijkheid van een topdressuurpaard Knipoog
Laatst bijgewerkt door Sjappie op 10-10-04 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:49

Leuke foto's, leuk commentaar! Lachen Mooi paardje ben je! Knipoog
Hoe zijn jullie geëindigd?

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 17:54

"Sjappie, ik heb een enorme persoonlijkheid en aan die ruiter kan ik ook niets doen Tong uitsteken...

@MarrieLeen, volgens mij had ik 150 en 143! en die tweede proef liep ik erg lekker, dus dat papiertje viel een beetje tegen! Maar ach, volgende keer beter! OK dan!

als het dan maar niet zo vroeg is... Gaaaap "

Sjappie

Berichten: 1341
Geregistreerd: 17-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:04

je kunt ook niet alles hebben he Ragne? Je krijgt gelukkig wel genoeg te eten....dat is tenminste een troost

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:53

leuk commentaar, en jullie hebben betere punten dan ik. (122 137)

Mickelodeon

Berichten: 120
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:31

Ragne was vandaag zo lief! Maar vanmorgen werd het haar een beetje te druk, ze stond de hele tijd te gapen en had een beetje een ochtend humeur! De proefjes gingen beter dan de vorige keer. Ze waren samen echt weer een beter team geworden! Jammer dat de jury vandaag erg streng was, gelukkig stond er wel veel commentaar bij zodat er gewerkt kan worden aan de mindere punten. Ga zo door zussie met je teddypaard!!

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 23:37

Haha jaa teddybeerpaard is een goede uitdrukking. Ik denk dat Rag binnenkort een bezoekje van de scheermachine kan verwachten, want dit gaat bijna niet meer zo...Die jury-meneer keek erg streng vandaag ja, maar het was ook nog geen winst waard...alhoewel de 143 best 10pt hoger had mogen zijn, want die score klopte voor mijn gevoel niet helemaal. Ach het ging gewoon weer lekker! Ik heb alweer zin in de volgende keer...Hopelijk heeft Rag er dan ook weer zin in! Knipoog

Sjappie

Berichten: 1341
Geregistreerd: 17-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:50

off-topic --> wist je trouwens dat paarden niet gapen omdat ze moe zijn, maar omdat ze hun kaken willen ontspannen. Daarom doen ze dat ook vaak voordat ze hun bit inkrijgen (ff de boel oprekken voordat het voor min. een uur vastzit) en na het rijden Lachen. Tjonge, zo leer je nog eens wat.

En Rag heeft natuurlijk altijd zin, vooral als je van die lekkere dingen blijft krijgen Knipoog

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 19:39

Rag gaapt waarschijnlijk omdat ze al dat lekkers naar binnen moest werken en daarvoor haar kaken wilde oprekken. Ze gaat namelijk nooit met bit in de trailer op Tong uitsteken

Over bitten gesproken Sjappie, wat jij allemaal met het bit doet, tjongejonge...Daar gaat je hoofdstel kapot van ja! Knipoog

Sjappie

Berichten: 1341
Geregistreerd: 17-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 23:16

Ongelofelijk he? Echt superknap maar wel superjammer Huilen

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 00:27

netjes,maar toch vind ik dat je je pard iets meer opgericht moet rijden,zo rijdjt'm een beetje op de hand...verder goed hoor Haha! maar bij meer oprichting schuift ie beter de onderhand eronder...waardoor je een goed lopend paard krijgt,dat stuwt!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 14:59

Ha ha, die eerste foto is echt GAAF!!!!!
Voortaan nietmeer zo vroeg starten Lot!!!! ha ha
Enuh dat eerste puntje komt nogwel Knipoog

Sjappie

Berichten: 1341
Geregistreerd: 17-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 10:16

meiske16 schreef:
netjes,maar toch vind ik dat je je pard iets meer opgericht moet rijden,zo rijdjt'm een beetje op de hand...verder goed hoor Haha! maar bij meer oprichting schuift ie beter de onderhand eronder...waardoor je een goed lopend paard krijgt,dat stuwt!


Ik wil niet betweterig overkomen, maar een paard dat stuwt is juist niet goed bezig. Als een paard goed opgericht is draagt hij juist, dat is wat je wilt bereiken. Ook lijkt me het niet verstandig om een paard al op te richten als je aan het losrijden bent.