Haf: aan twee kanten of aan een kant de manen....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 

Manen aan een kant of aan twee kanten....

Een kant
33 (50%)
Twee kanten
32 (49%)

Totaal aantal stemmen: 65


ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Haf: aan twee kanten of aan een kant de manen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-04 22:20

Ik ben benieuwd wat jullie mooier vinden.... Een haf met aan twee kanten manen (middenscheiding hihi) of alle manen aan een kant?

Tijdens een wedstrijd probeer ik altijd de manen van mijn haf aan een kant te houden, maar na een galopsprong dansen de manen gewoon de andere kant weer op....


Mazzel Z2 + 10 voor altijd op de groene weides lekker aan het grazen, je was de beste haflinger die ik mij heb kunnen wensen. Mazzel bedankt voor alles!


La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 22:24

vindt het aan 2 kanten mooier.
Mijn hafje heeft wel aan 2 kanten manen maar aan de ene kant veel meer als aan de andere kant.

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 22:25

Twee kanten, absoluut. Een haf moet een mooi pak manen hebben.

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-04 22:26

Ik vind twee kanten persoonlijk ook mooier, maar waarom doet (bijna)iedereen de manen dan aan een kant tijdens een wedstrijd??


Mazzel Z2 + 10 voor altijd op de groene weides lekker aan het grazen, je was de beste haflinger die ik mij heb kunnen wensen. Mazzel bedankt voor alles!

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 22:29

Hmm, misschien omdat het 'normaal' is (tenminste, bij rijpaarden 'horen' de knotjes toch ook aan de rechterkant? -geloof ooit zoiets opgevangen te hebben Knipoog -). Ik ben van plan om Stupa's manen in twee hengstenvlechten te doen tijdens wedstrijden, ze zijn te zwaar om aan een kant te doen, en hij heeft een dubbele manenkam (wel ook aan de ene kant meer dan aan de andere hoor) dus wel zo makkelijk.

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-04 22:31

Dat was ik ook van plan... Anders is de hengestenvlecht op de helft van de proef al uitgezakt. Niet echt netjes dan.... En aan allebei de kant een hengstenvlecht staat wel heel stoer!


Mazzel Z2 + 10 voor altijd op de groene weides lekker aan het grazen, je was de beste haflinger die ik mij heb kunnen wensen. Mazzel bedankt voor alles!

Leo

Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 22:33

Leo heeft een kant (links) vol manen, en aan de rechterkant maar een derde dubbel. Meestal doe ik het wel naar een kant, omdat dat netter staat.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Mo_I_Rana

Berichten: 7503
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 22:35

2 kanten vind ik altijd wat wilder uitzien en dus ook leuker
alleen bij een dressuurproef, zouden ze netjes aan 1 kant mogen liggen.
Met mijn eigen paard (is nu wel geen haf) liggen ze ook langs 2 kanten
als ik ze naar een kant doe, schudt die even zijn hoofd en liggen ze toch weer langs 2 kanten *LOL*


¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨
Whatever happened, happened¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 22:36

ACSM schreef:
Dat was ik ook van plan... Anders is de hengestenvlecht op de helft van de proef al uitgezakt. Niet echt netjes dan.... En aan allebei de kant een hengstenvlecht staat wel heel stoer!


Waarschijnlijk is het er dan bij Stupa al uit voor hij uberhaupt een stap gezet heeft Tong uitsteken Bloos

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 22:42

ik heb ze op ca 20cm na aan de linkerkant (nouja, ik niet, maar mijn paard Tong uitsteken)
Alleen dat ene rotplukje wil maar niet!

Natasjaa

Berichten: 2762
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Groningen > Crokydoos nr 88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 23:28

Tasja's manen groeien alleen maar naar de linkerkant... ik laat t maar zo, haar hals komt er wel mooi door uit trouwens, op rechts Lachen

I was so wrong to think that I knew you....

Dag mooi lief sterk meisje ... :(

Erika3

Berichten: 363
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: De Goorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 12:57

Leo_ke schreef:
Leo heeft een kant (links) vol manen, en aan de rechterkant maar een derde dubbel.

Dat heeft Erika precies zo
Ik probeer het weleens naar 1 kant te doen maar dat blijft niet zitten omdat de manen daar te dik zijn. Het liefste had ik natuurlijk gehad dat het aan beide kanten gelijk was. Voor wedstrijden ben ik van plan om aan beide kanten een hengstenvlecht te maken. Dit omdat het absoluut niet blijft zitten wanneer ik het aan 1 kant invlecht en het daarbij ook mooier vind staan.

Haflingerwedstrijd in Noord-Holland!! Voor meer info kijk hier: viewtopic.php?f=69&t=622674&hilit=

M_99
Berichten: 320
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 12:58

Ik doe bij melvin z'n manen ook aan een kant (links) ik vind het zelf netter en leuker staan.

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 14:19

Heb per ongeluk gestemd op 2 kanten, maar ik bedoelde 1... Haha!
Ik vind het mooier omdat je dan de hals veel beter uit ziet komen... Zo'n dikke speknek...

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Babsiej

Berichten: 6232
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 14:34

Ranger heeft zijn manen ook aan 2 kanten hangen, maar vind het ook mooier:D

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 15:08

ik aan 1 kant want vindt ik de hals mooier uitkomen


Stinkmodder

Berichten: 7973
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 16:17

Verschilt per haf. Bij Hof en Ayco staat een scheiding zeg maar (:P) mooi, maar bij Maestro vind ik alles aan 1 kant mooier Lachen

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:48

Ik heb ze aan 1 kant, lijkt netter en je ziet toch nog de hals (niet onbelangrijk)

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:54

ik heb ook gestemt op aan een kant.
gewoon omdat dat netter staat. en als ik me niet vergis hoort het ook officieel zo.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:58

de manen van mijn haflinger zijn ook gescheiden,
rechts hangen de meeste,
links hing er maar een dun laagje,
nu zijn manen langer worden willen ze wel eens wisselen van plaats,
dan hangen ze soms allemaal rechts..

Karaat_the_newforest op Instagram

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 21:40

Ooficieel moet de Haflinger een dubbele manenkam hebben al is het een regel dat tijdens een keuring ze aan 1 kant hangen zodat de hals en bovenlijn goed beoordeeld kunnen worden.

Persoonlijk kijk ik naar het paard en het soort manen (dun/dik/zacht/stug) en ja dan is het dus bij de 1 aan 1 kant mooier en bij de ander weer aan 2 kanten..

Leuk wistjedatje:
Manen naar rechts is een rechts paard en naar links idem dito, indien de manen aan beide zijden hangen is je paard in evenwicht..
Nu kan dit alleen maar indien die manen niet te lang en te zwaar zijn want anders lukt dat dus niet.
(Woes had ze eerst naar rechts (is tevens zijn makkelijke kant) en nu staan ze naar voren...)

Groetjes Angenita

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 21:50

Bij Ewalda hangen ze naar de kant die ik ze op borstel. Dat weetje zegt dus niet alles. Haha! Ze is overigens rechts.

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 08:12

Woestein schreef:

Leuk wistjedatje:
Manen naar rechts is een rechts paard en naar links idem dito, indien de manen aan beide zijden hangen is je paard in evenwicht..
Nu kan dit alleen maar indien die manen niet te lang en te zwaar zijn want anders lukt dat dus niet.
(Woes had ze eerst naar rechts (is tevens zijn makkelijke kant) en nu staan ze naar voren...)

Groetjes Angenita


Bij Milka klopt het niet hoor! Milka heeft ze rechts hangen, maar wisselt steeds van moeilijke kant. En Milka is netjes in evenwicht Haha!

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

WHOOPY

Berichten: 919
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Lilayi, Zambia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:59

Ik vind het per paard verschillend. Als de manen aan beide kanten even vol zijn, vind ik het wel heel mooi staan, maar als het aan één kant heel mooi vol is en aan de andere kant een paar dunne slierten, vind ik het mooier om alles aan één kant te hebben.

The greatest threat to wildlife is assuming someone else will save it.

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 14:40

ik vind aan 2 kanten mooier. mijn haf heeft dit ook, alleen niet alle kanten even veel. maar voor de wedstrijd doe ik het een beetje meer verdelen..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers