Fjord Viva NU rijfoto's!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Fjord Viva NU rijfoto's!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 16:46

Vanmiddag was Marieke (Vivanes) aan het rijden en daar zijn weer wat Cheese! van gemaakt. Hier komen ze! De foto's staan niet op volgorde en rijtechnisch commentaar mag ze zelf geven Tong uitsteken
Het zijn vooral stapfoto's geworden omdat Viva moest wennen aan z'on bit Knipoog

Check die bovenlip Clown
Afbeelding

Vanmiddag voor het eerst een pessoabitje geprobeerd omdat Viva gewoon niet aan de teugel loopt. Dit gaat heel goed!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Drrrraf! Pling
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor t kijken!!!! Lachen
Afbeelding

Jeeeeuuujjjjjj! Kei druk bezig met de ontwerpen voor de nieuwe filmpremiere van www.pennyfanshowdag.nl


fjordiezzz

Berichten: 184
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 16:50

Ziet dr leuk uit!
Leuk fjordje!
Maar begrijp ik hieruit dat ze op een pessoa bit loopt omdat ze anders niet aan de teugel loopt.... en waarom dan direct op t onderste gaatje??
Want mn ene fjord loopt ook niet aan de teugel maar die hang ik niet zo'n bit in.... de ander heeft die wel gehad voor buiten maar dan 2 teugels 1 aan de normale bitring en de andere aan de bitring eronder..... voor nood...
Beetje belachelijk om je paard in de krul te trekken d.m.v. een scherp bit!!

maar verder ziet ie dr leuk uit hoor!!!

maurits & pleuni -->> mn toppers

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 16:56

Dat bit Lips are sealed ben ik niet zo weg van.....

Het is een erg leuke Fjord, maar let wel een beetje op haar lijn Knipoog Vind haar nogal gezet.


Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:04

Ik heb niet vaak kritiek op bokt; Maar doe je serieus een scherp bit in omdat je pony anders niet aan de teugel loopt?
Aan de teugel lopen is niet het belangrijkste, het belangrijkste is dat hij zich ontspant, jij je ontspant en jullie plezier hebben. Dan komt dat aan de teugel lopen vanzelf wel.

Verder heb je een leuk beestje!

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:11

Fleury schreef:
Ik heb niet vaak kritiek op bokt; Maar doe je serieus een scherp bit in omdat je pony anders niet aan de teugel loopt?
Aan de teugel lopen is niet het belangrijkste, het belangrijkste is dat hij zich ontspant, jij je ontspant en jullie plezier hebben. Dan komt dat aan de teugel lopen vanzelf wel.

Verder heb je een leuk beestje!


Mee eens.
Ik heb eigenlijk nooit kritiek op dit soort dingen, maar dit.
Ze loopt nu misschien wel naar beneden, maar dr achterhand is er totaal niet bij, en ze ontspant absoluut niet Scheve mond

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 17:12

Het is niet mijn pony, maar ik heb de foto's namens haar op Bokt geplaatst. Ze is echt al heel lang bezig hiermee, maar het lukt gewoon niet. Dit was de eertste keer, gewoon om te proberen Om te kijken hoe ze erop reageerde En je het is maar net hoe je ermee omgaat. Je kan met een simpel watertrensje netzoveel schade aanrichten als je er niet goed meegaat Knipoog Ze is heel rustig ermee omgegaan OK dan!
Verder commentaar zal Vivanes zelf wel geven Tong uitsteken

Jeeeeuuujjjjjj! Kei druk bezig met de ontwerpen voor de nieuwe filmpremiere van www.pennyfanshowdag.nl

unicorn_kiss

Berichten: 6494
Geregistreerd: 26-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:30

dat is waar ja. Maar ze loopt nu wel erg diep

vivanes
Berichten: 1356
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:55

die pony is gewoon erg lastig om mee om te gaan, en ik vind het een verstandige keus om met dit bit te rijden. ik ben er erg tevreden over

MarrieLeenJarig

Berichten: 11380
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:00

Mooie Fjord, wel btje dikjes! Tong uitsteken Leuke foto's! Lachen

    You can't control the clouds that you are under
    A symphony takes patience, a little pain and wonder
    Some days are violins, and some are thunder

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:08

manonnetjoe, je kan dit bit niet vergelijken met een ''gewoon watertrensje'' omdat hier een hefboomwerking bij komt kijken.
Die krul aan de voorkant komt pas als er van achter genoeg aangedreven wordt, wat op deze foto's niet zo is.

Ik kan erin komen dat als je lang bezig bent met een paard ''aan de teugel rijden'' en het niet lukt je naar andere hulpmiddelen grijpt. Maar wat als het paard daarna ook niet meer op dit bit reageerd?

Verder een leuk paardje, lekkere teddy al... Lachen

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:12

Lips are sealed
mijn verzorgpony loopt ook niet aan de teugel, en?
ik vind t niet erg, maar een scherper bit om haar aan de teugel te krijgen? no way, ik zou t m'n verzorgpony nooit aan doen.

vivanes
Berichten: 1356
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:12

manon (manonnetjoe) en ik snappen allebei heel goed wat de werking is van een pessoa, dus jullie hoeven ons hier niet op te wijzen, het is onze keus dat we hier mee rijden.

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:13

vivanes schreef:
manon (manonnetjoe) en ik snappen allebei heel goed wat de werking is van een pessoa, dus jullie hoeven ons hier niet op te wijzen, het is onze keus dat we hier mee rijden.

Lips are sealed mijn keuze zou t nooit worden

vivanes
Berichten: 1356
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:15

ja dat kan, als jij het niet erg vindt dat je pony niet aan de teugel loopt. Maar ik rij niet recreatief, dus dan is het wel een punt en dat vind ik ook.

Temeraire

Berichten: 3523
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:18

Het zadel lijkt wat ver naar voren te liggen en de amazone zou haar hakken beter naar beneden moeten houden. Ik vind het wel een leuke fjord. En wat dat bit betreft, misschien is het dan een optie het niet gelijk op het onderste gaatje te doen? Want daar heeft fjordiezzz het over. Of hebben jullie een speciale reden dat jullie het bit op het onderste gaatje doen?

This is my design

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:20

vivanes schreef:
ja dat kan, als jij het niet erg vindt dat je pony niet aan de teugel loopt. Maar ik rij niet recreatief, dus dan is het wel een punt en dat vind ik ook.

wie zegt dat ik recreatief rijd Verward

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:21

Lukt het aan de teugel rijden ook niet als je les hebt van een goede instructeur?
Misschien is er iets niet goed binnen in je pony, daar zou ik eerst eens naar gaan kijken voordat je naar zo'n bit grijpt.
Het ziet er zo ook niet echt fijn uit.

Temeraire

Berichten: 3523
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:22

Al vind ik het trouwens ook belachelijk om naar zo'n bit te grijpen omdat je hem niet aan de teugel kan krijgen, maar goed, dat weet je nu wel. De amazone zou ook netter zitten wanneer za haar onderbenen wat verder naar achter zou doen. Sorry voor 2 berichtjes achter elkaar, maar dit bedacht ik me nog even.

This is my design

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:23

Snap niet zo goed dat je er een pessoabit in doet om haar aan de teugel te krijgen, dat is niet aan de teugel RIJDEN, dat is in de krul trekken. En dan zeker je teugels op de onderste ring vind ik geen manier

-

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:23

Je rijd niet recreatief....dus ik neem aan dat je ook wedstrijden(wil gaan)rijden?

Dan is het helemaal geen optie om met een pessoa te rijden, omdat dat in de ring zelf niet mag. Als je paard nu aan die druk achter z'n oren went en aan de scherpte dan krijg je dat niet meer voor elkaar met een simpel trensje....heb zo al een aantal paarden de vertyfenis in zien gaan namelijk...

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:24

Spetterlover schreef:
Snap niet zo goed dat je er een pessoabit in doet om haar aan de teugel te krijgen, dat is niet aan de teugel RIJDEN, dat is in de krul trekken. En dan zeker je teugels op de onderste ring vind ik geen manier

*amen*

Temeraire

Berichten: 3523
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:24

goede instructie lijkt mij ook bevorderlijk

This is my design

vivanes
Berichten: 1356
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:24

tuurlijk hebben we die. we doen het allemaal niet voor niets.
die pony is zo sterk en koppig dat is onvoorstelbaar. zoals jullie zien ben ik niet een van de grootste en sterkste. een krachtspelletje spellen met een paard van 400 kg wat ook nog eens zo sterk is, is onbegonnen werk. als het beter gaat, ga ik uiteraard afbouwen naar het middelste gaatje, daarna naar de grote bitring. En als ze er helemaal doorheen is, dan wil ik weer terug gaan naar mijn oude bit, de o zo dikke bustrens. Het is niet dat ik voor altijd ga rijden met dit bit, maar het is een tijdelijke oplossing. Ik heb het al met alle hulpteugels geprobeert, maar ze trekt ze gewoon kapot. Ik denk als jullie Viva zouden kennen er heel anders over zouden denken.

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:27

Euhm dames.. er zijn ook andere maieren.. je paard houd zn hoofd nou in een rechte lijn zoals het paard van Anky .. om het maar even in jullie taal te zeggen.. zoals jullie (en iedereen) het natuurlijk allemaal graag willen.. MAAR jou paard heeft zijn hoofd nou wel zo maar voor de rest geen enkele ontspanning of kracht vanuit de chterhand.. GEVOLG : harde mond, dikke spierebknoop achter de oren omdat zijn hoofd gewoon weg in die houding gedwongen wordt en daardoor verkeerde spieren traint, je kan trouwens ook geen prestaties van een dier in die positie verwachten want op deze manier is hij niet in staat zijn achterhand onder te brengen. Want denk je nou echt dat als je eeb scherp (pijnlijk) bit in zijn mond hngt dat hij ineens denkt: hee nu moet ik mijn achterhand eronder zetten en ontspannen lopen??? : NEE. Dit bereik je door een andere manier van rijden. OPLOSSING: denk aan pessoa teugel op de lage stand, veel schakelen (met gewoon bit uiteraard) en instructie.. ook erg belangrijk.

Dan nog iets (ik kan namelijk uren hierover doorgaan omdat het me irriteerd en ik denk dat daarom veel ervaren paardenmensen ook niet reageren) Waar slaat het in godsnaam op dat jij niet recreatief rijd en daarom je paard aan de teugel moet?? Alsof je paard als je recreatief rijd niet ontspannen hoort te lopen??? En dan nog zie jij blijkbaar "aan de teugel lopen"als een houdinkje waar hij in moet lopen en niet een houding die bereikt is via ontspanning... Er zijn twee manieren dus om dit voor jou op te lossen . Kies zelf maar , ik heb mijn zegje gedaan en meer kan ik niet voor jullie doen.

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:28

Je moet helemaal niet beginnen aan een krachtspelletje. Jij bent de baas, daarmee basta. En nu wil je dat krachtspelletje gaan winnen door een scherper bit in te doen Verward En je hebt alle hulpteugels al geprobeerd? Dan zou ik toch maar eens een andere oorzaak proberen te vinden.

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 bezoekers