2-paards vrachtwagen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

2-paards vrachtwagen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 12:25

Ik vroeg me af of er ergens een site op internet is van een bedrijf dat 2-paards vrachtwagens verkoopt? Weet iemand er toevallig 1 want mijn ouders willen liever zoiets als een trailer omdat het toch iets veiliger is. En weet iemand hoe duur ze ongeveer zijn want 2de hands zijn ze tussen de 5/7 duizend euro zelfde als een nieuwe trailer ongeveer.

#FriezenGek 1#
L1 + 13 Met Neelke de Super Fries....
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=63&t=752593&hilit=


cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 12:33

Ik heb de mijn een paar weken terug op www.marktplaats.nl gekocht, daar worden ze regelmatig aangeboden, veelal van particulieren maar er staan soms ook bedrijven tussen nieuw en 2e hands.

Neem wel iemand mee die er technisch verstand van heeft, anders loop je de kans iemand anders zn ellende te kopen!

pantarhei

Berichten: 9060
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 14:43

LET OP: als de nieuwe regelgeving doorgaat met grijsteken dat gaat vervallen dan worden tweepaardsvrachtwagens heel duur in gebruik. Nu kun je namelijk op grijsteken en daardoor met beperkte kosten wegenbelasting rijden, straks wordt dat waarschijnlijk volle prijs van geel kenteken dus op gewicht. Bij diesel wordt het nog duurder.
Het is nog niet bekend of het echt doorgaat, maar de geruchten vanuit Den Haag worden steeds sterker. Geldt ook voor grijskenteken 4x4 auto's en bestel en zo.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 15:26

Maar niet voor veewagens (klein rijbewijs) geregisteerd als 'hobbymatig' paardenvervoer, tenminste dat is mij verteld door de belastingadviseur, die ik geraadpleegd heb voordat ik er 1 aanschafte, maar of dit ook geldg blijft weet ik natuurijk niet, hopelijk wel natuurlijk.


Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 15:56

Ik zou ook graag in de toekomst een 2-paardsvrachtwagen met B-rijbewijs hebben, omdat ik het inderdaad ook veiliger en handiger vind dan een trailer. Ik blijf dit topic dus eventjes volgen. Knipoog

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 16:04

cissie schreef:
Maar niet voor veewagens (klein rijbewijs) geregisteerd als 'hobbymatig' paardenvervoer, tenminste dat is mij verteld door de belastingadviseur, die ik geraadpleegd heb voordat ik er 1 aanschafte, maar of dit ook geldg blijft weet ik natuurijk niet, hopelijk wel natuurlijk.

Voor veewagens kan je een 60-dagen kaart kopen. Daarmee betaal je een derde van de totale wegenbelasting, maar je mag ook maar 60 dagen per jaar ermee rijden. (dit is wat anders dan de afschaffing van het grijs kenteken).

Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 16:49

Kijk eens op http://www.anemone.nl
Daar maken ze verschrikkelijk mooie, helaas zijn die dingen ook verschrikkelijk duur...

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:05

Ze zijn wel heel mooi. Ik heb al eens kwijlend op die site gekeken. Als ik ooit de hoofdprijs win, is dat het eerste waar ik naar toe ga.

Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:11

Wow, die Renault Master ziet er wel fantastisch uit Bloos! Er staat wel geen prijs bij... verdacht... Tong uitsteken Vraag me af hoeveel het is Scheve mond

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:15

Jasper schreef:
Voor veewagens kan je een 60-dagen kaart kopen. Daarmee betaal je een derde van de totale wegenbelasting, maar je mag ook maar 60 dagen per jaar ermee rijden. (dit is wat anders dan de afschaffing van het grijs kenteken).

Volgens mij heb jij ernstig last van klokken en klepels. De 60-dagen kaart bestaat al sinds jaren niet meer. Daar is het 1/4-tarief voor in de plaats gekomen. Je betaald het tarief van 3 maanden en je mag het hele jaar onbeperkt rijden. Let er wel op dat je verzekering dat ook vindt!
Deze regeling zal waarschijnlijk niet worden opgeheven, maar 3000kg auto op Diesel blijft een dure grap.
Daarnaast vind ik die klein-rijbewijs gebakjes een gevaar op de weg, ze zijn standaard overbeladen, je hebt aan 500-700kg laadvermogen ECHT te weinig. Bovendien zijn ze vaak zo rot als een mispel EN peperduur.
Ga voor groot rijbewijs, koop een klein vrachtwagentje en voor 60 euro per jaar (1/4 tarief) ben je koopman, tel eens uit hoe vlot je dat kunt terugverdienen.
De Mercedes 600-serie is in NL veelal op klein rijbewijs te koop, maar als je de volle toegestane capaciteit gebruikt, dan mag ie 5600kg wegen, bij 2800kg eigen gewicht, tel uit je winst...........

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

LindaT

Berichten: 134
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:30

Mij lijkt zo'n ding ook echt ideaal, maar het zal nog wel even duren voor ik daadwerkelijk genoeg inkomen heb om hem aan te schaffen.
Ik heb overigens gehoord dat je wel op moet passen als je een vrachtwagentje gaat kopen en je er met een rijbewijs B in wilt rijden. Vaak zijn die dingen te zwaar wanneer je er twee paarden in hebt staan, dus mag je ze beladen ineens alleen met rijbewijs C rijden... En je hebt hem toch niet om er leeg mee rond te rijden?

whatever will be, will be

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 19:04

Jasper schreef:
Voor veewagens kan je een 60-dagen kaart kopen. Daarmee betaal je een derde van de totale wegenbelasting, maar je mag ook maar 60 dagen per jaar ermee rijden. (dit is wat anders dan de afschaffing van het grijs kenteken).

Hoe wouden ze dat controleren Verward

#FriezenGek 1#
L1 + 13 Met Neelke de Super Fries....
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=63&t=752593&hilit=

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:20

Barb77 schreef:
Kijk eens op http://www.anemone.nl
Daar maken ze verschrikkelijk mooie, helaas zijn die dingen ook verschrikkelijk duur...

oh die renault master is zo ontzettend perfect...
zwijmel
Weet iemand wat die nieuw/tweedehands kosten?
Laatst bijgewerkt door Lenn op 10-10-04 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:23

let bij een tweedehandse wel op dat de bodem enzo goed is !
en dat ze stevig genoeg zijn !
want vaak zijn ze erg gammel
en het gewicht, want twee paarden gaat vaak niet, twee pony's net wel

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:31

LindaT schreef:
Mij lijkt zo'n ding ook echt ideaal, maar het zal nog wel even duren voor ik daadwerkelijk genoeg inkomen heb om hem aan te schaffen.
Ik heb overigens gehoord dat je wel op moet passen als je een vrachtwagentje gaat kopen en je er met een rijbewijs B in wilt rijden. Vaak zijn die dingen te zwaar wanneer je er twee paarden in hebt staan, dus mag je ze beladen ineens alleen met rijbewijs C rijden... En je hebt hem toch niet om er leeg mee rond te rijden?


niet persoonlijk linda, maar jou post was de laatste in de rij over het B-rijbewijs en paardenvervoer. en je hebt in zoverre gelijk,

een vrachtautootje voor B-rijbewijs mag zelden of nooit 2 paarden vervoeren!!!
let wel een motorvoertuig (want daar hebben we het over) wat met B-rijbewijs bestuurt mag worden, mag niet zwaarder zijn dan 3500 KG. en dit is inclusief het laadvermogen.
nou weegt de gemiddelde al zo'n 2700 á 2800 KG van zichzelf, kun je wel raden hoeveel laadvermogen je nog over hebt. en hoeveel paarden er dan nog op mogen zonder in overtreding te gaan, aangezien een paard zo gemiddeld een 500 á 600 KG weegt.

dat betekent dus dat diegene die er dan toch 2 paarden opzet, A zwaar overbeladen is (en daar dus een boete voor kan krijgen) en B dat ie NIET verzekerd is (de verzekering betaalt echt niet uit als er dan wat gebeurt).
je zou dan idd een C-rijbewijs moeten hebben maar dan nog ben je overtreding aangezien je overbeladen bent.

er zijn zo uit mijn hoofd maar 2 kleine vrachtautootjes die 2 paarden mogen laden met een B-rijbewijs, 1 daarvan is de Mitsubishi Canter.
die zijn nl van zichzelf zo laag in eigengewicht dat ze nog laadvermogen overhouden.

pantarhei: die regel waar jij het over hebt heb ik nog niets van gehoord. de regels omtrent het grijze en gele kenteken staan in het geheel los van de 1/4 regel van belasting voor een motorvoertuig welke bedoelt is voor het vervoer van paarden.
volgens mij haal je nu iets door elkaar. mijn vrachtauto heeft nl nog nooit een grijs kenteken gehad en ik heb altijd met gebruik van de 1/4 regel de belasting betaald.

maar als je meer info hebt hoor ik het graag .

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:33

Volgens www.anemone.nl:
Citaat:
Vanwege het lage eigen gewicht van de Renault Master voldoet u met twee paarden nog steeds aan de wettelijke eisen.

Daar zullen ze toch ook niet zomaar over kunnen liegen?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:43

lenn.. je weet wat ze zeggen over autohandelaren he??

altijd binnen gestaan, oud vrouwtje mee gereden etc etc Knipoog

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 19:49

crossmonster schreef:
lenn.. je weet wat ze zeggen over autohandelaren he??

altijd binnen gestaan, oud vrouwtje mee gereden etc etc Knipoog

Dit is geloof ik een profecionele autodealer en niet zomaar een handelaar ik geloof dat dit allemaal nieuwe auto´s zijn dus denk indd dat lenn gelijk heeft. Als ze daar over zouden liegen zou iedereen ze aangeven en aangezien ze een eigen site hebben? Denk neit dat die mensen van dat bedrijf zo dom zijn!

#FriezenGek 1#
L1 + 13 Met Neelke de Super Fries....
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=63&t=752593&hilit=

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 22:30

Lenn schreef:
oh die renault master is zo ontzettend perfect...
zwijmel
Weet iemand wat die nieuw/tweedehands kosten?


Helaas wel ja...

Nieuw denk dan maar aan zi'n 50.000 euro en tweedehands is het al niet veel beter. De renault master uit 1990 welke op hun site staat kost al meer dan 20.000 euro.

Perfecte wagen en ook exact wat ik zoek maar helaas die prijzen Verdrietig

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 22:48

Lenn schreef:
Volgens www.anemone.nl:

Daar zullen ze toch ook niet zomaar over kunnen liegen?


dat was dus de nr. 2 die ik bedoelde (ik kwam alleen effe niet meer op de merknaam Schijnheilig ) want als je mijn verhaal goed gelezen hebt, ik had het over 2 merken vrachtauto's die wel 2 paarden kunnen en mogen laden.

maar zoals ook al aangegeven die dingen zijn nu nog steeds behoorlijk aan de prijs (idd zo'n 20.000 euro) en aangezien de meeste een budget hebben van een 5 á 6000 euro komen ze maar al te vaak op marktplaats terecht waar de vrachtautootjes (voor 2 paarden dan) een eigen gewicht hebben die te hoog ligt om er 2 op te kunnen en mogen zetten. en ik doel dan op de mercedes benzen enz. die (en dat weet ik uit ervaring, ik heb er nl een) een eigen gewicht hebben van bijna 3000 KG.
de mijne is zelfs zwaarder met 3560 KG, en is zo wie zo een C-rijbewijs.

Marcella

Berichten: 36587
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 23:41


ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 07:57

rina schreef:
pantarhei: die regel waar jij het over hebt heb ik nog niets van gehoord. de regels omtrent het grijze en gele kenteken staan in het geheel los van de 1/4 regel van belasting voor een motorvoertuig welke bedoelt is voor het vervoer van paarden.
volgens mij haal je nu iets door elkaar. mijn vrachtauto heeft nl nog nooit een grijs kenteken gehad en ik heb altijd met gebruik van de 1/4 regel de belasting betaald.

maar als je meer info hebt hoor ik het graag .

Nee, Pantarhei heeft gelijk. Veewagens op klein rijbewijs (<3500mtm) vallen onder de regels van grijs kenteken. Daarmee heb je dus een probleem op het moment dat het grijs kenteken wordt afgeschaft. Die 1/4 tarief regeling blijft waarschijnlijk wel, maar 1/4 van 400 euro is nog altijd veel minder dan 1/4 van 2000 euro!

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 08:08

Lisjuh87 schreef:
Hoe wouden ze dat controleren Verward


Tachograafkaarten en fikse boetes als je die niet invult....

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 09:40

s
Laatst bijgewerkt door janna op 11-06-22 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 09:42

In de P&S van vorige week staat er één te koop.. Gisteren toevallig gelezen, ergens achterin bij de kleine advertenties.. Moet je daar maar eens kijken..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BlueStocking, Googlebot en 38 bezoekers