Bergopwaarts wil niet lukken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Bergopwaarts wil niet lukken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 13:44

Gisterochtend heb ik met Remy privé-dressuurles gehad, net zoals elke 2 weken. Vanaf het begin van de les werken we hem altijd van achteren uit zodat hij z'n achterhand goed gaat gebruiken.
De ene keer krijg ik dit voor elkaar dmv hem goed actief / voorwaarts en alert op mijn been te houden en daarna naar beneden te werken. De andere keer krijg ik dit voor elkaar dmv hem juist te laten ontspannen en hem vervolgens alert te houden en veel stelling te vragen.

In de les loopt hij dan echt helemaal perfect en met de begeleiding van m'n instructies krijg ik erg veel voor elkaar met Remy. Hij loopt dan ook echt in een perfecte houding. Netjes bergopwaarts zonder veel moeite en dan kruipt hij echt m'n handen in.

Alleen, als ik dan zelf ga oefenen dan krijg ik dit bergopwaartse gewoon echt niet voor elkaar. Ik heb het gevoel dat ik hetzelfde doe als in m'n les, maar nét die begeleiding even mis (punten die zij wel ziet aan z'n houding maar ik niet voel).

Zijn er trucs of bepaalde hulpen waardoor ik hem meer bergopwaarts kan laten lopen ? (of is dit weer bij elk paard verschillend?)


M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 14:27

Dat is per paard wel verschillend.. er zijn vaste tructjes die je kan proberen maar ik denk niet dat dat je probleem is..

Wat ik zou doen is vaker les nemen zodat je sneller leerd aanvoelen wanneer je welke hulp moet geven en wat je nou tijdens je eigen training net ff iets anders doet dan in je les. Waarscheinlijk ben je telkens net iets te laat of laat je hier en daar enkele steekjes liggen, dit moet je leren door oefenen, oefenen en nog meer oefenen..

ofwel.. Trainse Knipoog

Shoot Annika en Sophie.. Ook een shoot van je paardje!? PB snel!

carow

Berichten: 362
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 16:18

Misschien kun je eens iemand laten filmen als je les hebt, en een keer je laten filmen als je geen les hebt, zo kun je zelf zien wat je fout doet en kun je dat ind e gaten houden. Succes!

Liess__
Berichten: 2032
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 16:21

Ik had dit ook
maar na mijn les schrijf ik dingen op waar ik goed op moet letten (even gevraagt Knipoog ) Voordat k ga rijden lees ik het even door en probeer me erop te concenteren, Zo ging het bij mij super Bloos

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 16:22

Ik zou ook advieseren, als het lukt, vaker les te nemen.
Door het regelmatig wel te doen in de les, buiten de les niet forceren, wel proberen, maar niet overdrijven, het zal beter gaan als je het gevoel vaker krijgt.
Ik heb ook veel problemen gehad die alleen in de les op te lossen waren, maar na verloop van tijd kreeg ik het zo onder de knie dat het vanzelf lukte.
Ik zou niet met andere tips en trucs aan de gang gaan anders dan in je les, aangezien je aangeeft dat het allemaal wel goed gaat in de les.

Wat je wel kunt doen is jezelf een keer op video op laten nemen zowel in de les en als je een keer vrijrijd, zodat je zelf kunt zien wat je anders en fout doet.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 16:34

Goed plan dat video opnemen!

Dat wilde ik sowiezo binnenkort doen maar de vergelijking wel / niet les is wel een erg goed plan... Lachen

Ik schrijf inderdaad ook op wat ik leer in de lessen, maar nog is dat blijkbaar niet voldoende. Meer lessen nemen kan op dit moment eventjes niet helaas.

xPebblesx

Berichten: 113
Geregistreerd: 15-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 16:36

Ik heb dat ook altijd.
Van mezelf heb ik het idee dat ik er in de les toch net iets meer aan werk. Net iets meer rijd!!

Geniet van het leven!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, Ubermetrics en 63 bezoekers